مقالهوبلاگ

همیشه شاد بودن رویا نیست، واقعیت داره!

اشتراک گذاری این مطالب در:

همیشه شاد بودن یک رویا نیست، واقعیت دارد!

افراد رویکردهای مختلفی نسبت به زندگی دارند. برخی معتقد هستند که باید همیشه خندید و شاد بود. برخی دیگر هم فکر می‌کنند غم و شادی دو روی سکه زندگی هستند و باید هر دو را تجربه کرد. البته که هیچ قضاوتی درباره این جملات وجود ندارد و هر دو شیوه فکری می‌تواند در نوع خود درست باشد. اما رویکردتان به زندگی هر چه که باشد باز هم روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن همیشه شاد باشید. فکر نمی‌کنیم کسی وجود داشته باشد که از شاد بودن در زندگی بدش بیاید. حتی اگر رویکردتان این باشد که باید در زندگی کم خندید اما همیشه خندید باز هم با شاد بودن دائمی مشکلی نخواهید داشت. درست است؟ در این مقاله از روش‌هایی برایتان می‌گوییم که به همیشه شاد ماندن کمک می‌کنند:

افکار منفی را دور بریزید

شاد بودن

افکار منفی، شما را فلج می‌کنند. شاید به نظرتان بیاید که دور ریختن افکار منفی یک توصیه بسیار کلیشه‌ای است. اما اصلا این‌طور نیست. مقابله با این جمله و بیان عبارت‌هایی نظیر: «ای‌ بابا! صداتون از جای گرم بلند میشه» یا «زندگی وقتی منفیه… منفیه دیگه و…» کلیشه‌ای است. زمانی که برای دور ریختن افکار منفی خود، کوچکترین تلاشی به خرج نمی‌دهید، چطور انتظار دارید که زندگی شادی داشته باشید. دور ریختن افکار منفی یک توصیه کلی نیست بلکه نوعی تمرین است که باید هر روز در زندگی به کار بگیرید. یعنی هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید با خود عهده کنید که امروز هم هیچ‌چیز نمی‌تواند شما را آزار بدهد و به طور منفی عملکرد و احساستان را تحت تاثیر قرار بدهد. شاد بودن یک تصمیم است. تصمیمی که باید با جدیت بگیرید و به آن پای‌بند باشید.

شکرگزار باشید

شاد بودن

شکرگزاری هم یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند در زندگی شاد بمانید. کافی است با خود به چیزهایی فکر کنید که در زندگی دارید: سلامتی، امکان تلاش کردن، خانواده، دوستان، امکان تحصیل کردن و… . به داشته‌های خود فکر کنید و بابت داشتن آنها شکرگزار باشید. شکرگزاری باعث می‌شود تا احساس بهتری پیدا کنید و با تمرکز بر نقاط و گوشه‌های مثبت زندگی‌تان از ایراد گرفتن و غرغر کردن دور شوید. فقط یک لحظه به این فکر کنید که زندگی‌تان در غیاب نعمت‌ها و داشته‌های امروزتان چگونه می‌شد. در این صورت به ارزش واقعی آنچه دارید، پی خواهید برد.

در زمان حال زندگی کنید

در زمان حال زندگی کردن نوعی هنر است که برای تسلط به آن باید تمرین کنید. در زمان حال زندگی کردن به معنای رهایی از همه دلهره‌ها و غصه‌هایی است که آینده یا گذشته به شما وارد می‌کنند. منظور این نیست که آینده‌نگر نباشید و برای زندگی خود برنامه‌ریزی نکنید یا از گذشته درس و عبرت نگیرید. منظور این است که بدون دغدغه زندگی کنید. یعنی با در نظر داشتن گذشته و نیم‌نگاهی به آینده، از تمام امکانات خود برای خوش بودن و خوب گذراندن زمان حال استفاده کنید. گذشته‌، گذشته است و آینده را هم از نقطه‌ای که فعلا در آن ایستاده‌اید، قابل رؤیت نیست. پس این‌قدر غصه نخورید.

به دیگران کمک کنید

شاد بودن

کمک کردن به دیگران باعث شادی می‌شود. اما چرا؟ وقتی به دیگران کمک می‌کنید، بدل به پشت و پناه فردی دیگر در این دنیای خاکی خواهید شد. این یاری به شما انرژی می‌دهد و خوشحالی فردی که دستش را گرفته‌اید به شما ثابت می‌کند که دنیا می‌تواند جای دوست‌داشتنی و زیبایی باشد. پس به دیگران کمک کنید، این پشت‌گرمی دادن به دیگران، چراغ دلتان را گرم و روشن نگه می‌دارد و باعث می‌شود امیدوارتر و خوشحال‌تر زندگی کنید.

روی نقاط قوت خود سرمایه‌گذاری کنید

ما به این دنیا آمده‌ایم تا رشد کنیم و به بلوغ برسیم. لازمه رسیدن به چنین نقطه‌ای، توجه به نقاط قوت در زندگی است. نقاط قوت به ما کمک می‌کنند تا به جنگ چالش‌ها برویم، نقاط ضعفمان را از بین ببریم. هر چقدر نقاط قوت‌مان را بیشتر بشناسیم و آنها را شکوفاتر کنیم، بهتر می‌توانیم تهدیدهای زندگی‌مان را به فرصت بدل کنیم. ضمن اینکه با استفاده از نقاط قوت‌مان می‌توانیم به شمار دستاوردهای زندگی خود بیافزاییم و موفقیت‌هایی کسب کنیم که قطعا، زندگی‌مان را شادتر می‌سازند.

در آخر:

یادتان نرود که شاد بودن یک انتخاب است. شادی چیزی نیست که به انتظار آن بنشینید. شادی را باید ساخت. این ساخت و ساز مستلزم تلاش و اراده است. برای شاد بودن و شاد زیستن تعلل نکنید. از همین حالا تصمیم بگیرید که هیچ‌چیز، شادی‌تان را دستخوش خطرات رنگارنگ نخواهد کرد. موفق باشید.

 

دوره آنلاین کیمیاگر

کیمیاگر

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست