پادکست موفقیتوبلاگ

عاشق خودت باش

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

عاشق خودت باش یکی از با مفهوم ترین عباراتی است که می توان بر سر در هر خانه ای نوشت. زندگی و وجودمان برای ما با ارزش ترین سرمایه ای است که داریم. این موضوع زمانی اثبات می شود که اگر کسی به یک بیماری لاعلاج مبتلا شود حاضر است تمامی زندگی خود را بفروشد و صرف درمان کند تا دوباره سلامتی خود را بدست آورد. پس این کار به معنای ارزش داشتن زندگی و وجودمان است.

اما این اشتباه بسیاری از ماست که عاشق خود نیستیم. وقتی خود را دست کم می گیریم، تحقیر می کنیم و برای بدست آوردن چیزهای بی ارزش حاضر می شویم عزت نفسمان را بفروشیم، در واقع به معنای این است که عاشق خودمان نیستیم.

چرا ما عاشق خودمان نیستیم؟

افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند، خودشان را دست کم می گیرند. این افراد فکر می کنند نسبت به کسانی که موفق هستند، پایین تر هستند. همچنین به دلیل اینکه اعتماد به نفس ندارند از دیده شدن هراس دارند. آنها برای هیچ کاری قدمی بر نمی دارند چون فکر می کنند نهایتا شکست می خورند. همچنین این گروه که خودشان را دست کم می گیرند، هیچ هدفی در زندگی ندارند.

اگر عاشق خودتان نیستید، باید منتظر عواقب بدی باشید. کسی که خودش را دوست نداشته باشد، قطعا نمی تواند دیگران را هم دوست داشته باشد. بنابراین اگر کسی را دوست نداشته باشید، می توانید با آنها ارتباط دوستانه ای برقرار کنید. تملق و چاپلوسی از دیگر پیامدهای دوست نداشتن خودتان بروز می کند. افرادی که خودشان را دوست نداشته باشند و از طرفی قادر نباشند آمال و آرزوهای خود را با تلاش بدست بیاورند، به تملق و چاپلوسی روی می آورند.

پادکست موفقیت – عاشق خودت باش

مزیت های جمله عاشق خودت باش

افرادی که خودشان را دوست دارند، برای شخصیت خود حرمت و احترام زیادی قائل هستند. حاضر نیستند به خاطر بدست آوردن چیزهای بی ارزش شخصیت خود را در مقابل دیگران تحقیر کنند. این افراد هدف ها و آرزوهای مشخصی دارند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی درستی هم می کنند. از طرفی چون از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستند، می دانند که می توانند به آرزوهایشان دست پیدا کنند. پس چه دلیلی دارد که بخواهند خود را در مقابل دیگران کوچک و تحقیر کنند؟

یکی دیگر از مزیت های دوست داشتن خودتان تغییر باور و دیدتان نسبت به زندگی است. ناامیدی یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افراد در دنیای امروز است. یکی از دلایل ناامیدی هم دست کم شمردن خودتان است. زمانی که ارزش و قیمت واقعی خودتان را بدانید، نسبت به زندگی ناامید نمی شوید. زیرا انسان به عنوان اشرف مخلوقات قادر است هر کاری را که می خواهد انجام دهد و به هر چیزی که می خواهد دست پیدا کند.

برای انسان های هزاران سال پیش پرواز در آسمان یک آرزوی محال و نشدنی بود. اما امروز با پیشرفت تکنولوژی انواع هواپیماها روزانه تعداد زیادی مسافر را از یک نقطه کره زمین به نقطه دیگر می برد.

ادامه این مطلب را در پادکست موفقیت بشنوید.

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست