مقالهوبلاگ

چگونه به صداهای منفی ذهنتان گوش نکنید؟ جیم ران

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه به صداها (القائات) منفی ذهنتان گوش نکنید و در مقابل به صداهای موفقی که در ذهنتان وجود دارد گوش فرا دهید؟

چرا اغلب مایل به انجام کارهای بی اهمیت و بی میل به انجام کارهایی هستیم که برای رسیدن به موفقیت و ضروری هستند؟ به نظرتان کدام زمزمه که به ما می گوید: «همه کار ها را کنار بذار؛ چرا اینقدر نگران این انضباط بی معنی هستید؟»

این صدای منفی ، صدایی است که در گذر زمان، با توسعه افکار و فلسفه اشتباه و تصمیم گیری های اشتباه قوی و قوی تر شده است.

یک راه حل برای ساکت کردن صدای منفی این است که یاد بگیریم به صدای هر چند کوچک و ضعیف موفقیت که درون ما زندگی می کند گوش دهیم. صدای موفقیت به شدت نگران است که صدای شکست را بشنود. آزادی ما این قدرت را به ما می دهد که هر صدایی را که می خواهیم بشنویم. هر دفعه که به خودمان اجازه می دهیم که تسلیم صدای بدبختی های زندگی شویم و همین طور اشتباهات را تکرار کنیم به جای این که نظم و ترتیب جدیدی به دست بگیریم، این صدای منفی قوی تر می شود. اما در حالت عکس هر دفعه که تلویزیون را  خاموش می کنیم و کتاب یا مجله را به دست می گیریم، افکارمان را جایی ثبت کنیم یا زمانی را صرف تفکر در این موضوع کنیم که اقدامات ما، ما را به کجا می رسانند، صدای موفقیت به این سه مورد نظم و ترتیب واکنش نشان می دهد و قوی تر و هر روز و هر روز حجیم تر می شود.

ما هیچ وقت نمی توانیم صدای شکست درونمان را ریشه کن کنیم و  این صدا درون ما خواهد بود. این صدا ما را مجبور خواهد کرد تا دقیقا عکس حالتی که بهترین نفع را برای ما دارد فکر، عمل و احساس کنیم. با این حال، ما می توانیم با استفاده از فلسفه ی صدا، نگرش مثبت به زندگی و آینده، این صدا را ساکت کنیم.

ایجاد کردن یک فلسفه جدید کار آسانی است. یک تصمیم بهتر و جدید گرفتن کارِ آسانی است. پرورش یک نگرش جدید کار آسانی است. انجام تمام کار های با ارزش آسان خواهد بود؛ اما چالش اصلی که می تواند ما را به جای خوشبخت کردن، بدبخت کند،  انجام ندادن این کارهای هم آسون است.

ما باید یک نگاه نامحسوس روی تفاوت های شکست و موفقیت داشته باشیم. باید به فکر کارهای ضروری باشیم که می توانند موجب پرورش نظم و ترتیب جدید شوند باشیم.

هرکدام از ما برای رسیدن به یک زندگی خوب با پاکسازی افکار و بررسی دقیق  پیامدهای احتمالی از خطاهای انباشه شده مان، باید یک تصمیم هوشمندانه بگیریم. نباید فکر کنیم که اشتباهات مهم نیستند. اشتباهات مهم هستند. نباید فکر کنیم که نظم و ترتیب نداشتن در قسمت کوچکی از زندگی مان، تفاوتی ایجاد نمی کند. نباید فکر کنیم که بدون ایجاد تغییر در طرز فکرمان راجع به زندگی می توانیم  به تمام چیزهایی که می خواهیم برسیم و همان چیزی شویم که آرزویش را داریم، بلکه باید طرز فکرمان را عوض کنیم.

سفر به سمت زندگی خوب با تعهدات جدی نسبت به تغییر تمام جنبه های فلسفه های اکنون مان که دارای توانایی قرارگیری بین کار و رویاهای ما را دارند، شروع می شود.

اگر ما از اول تصمیم قاطع نگرفته باشیم که با این قطعه های پازل چه کاری انجام دهیم، قطعه های باقی مانده از پازل زندگی می توانند کم ارزش تلقی شوند.

اگر کتاب بخوانیم، همه چیز به دست آوردنی خواهد بود. مجله بخوانید. نظم و ترتیب داشتن را تمرین کنید و یک جنگ شدید علیه غفلت راه بیندازید. این ها برخی از فعالیت های اساسی هستند که نه تنها به پرورش فلسفه ای جدید ختم می شود بلکه به یک زندگی جدید پر از موفقیت و عمل ختم می شود. هر فعالیت مثبت و جدیدی شکست را ضعیف می کند و ما را به سرنوشت انتخابی مان نزدیک تر میکند. هر قدم منظم و برنامه ریزی شده ای که به سوی موفقیت بر می داریم، وضعیت فلسفی ما را قوی تر می کند و تغییرات ما برای رسیدن به یک زندگی متوازن را افزایش می دهد. اما اولین قدم برای درک این عمل با ارزش این است که صاحب زندگی خودمان شویم و با توسعه یک فلسفه شخصی صحیح، کاپیتان روحمان شویم!

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست