پادکست موفقیتوبلاگ

لیاقتت رو به سطح خواسته هات برسون

اشتراک گذاری این مطالب در:

لیاقت به چه معناست؟

لیاقت به معنای آمادگی برای بدست آوردن اهداف و خواسته هاست. شما آرزوی داشتن یک خانه خوب و یا یک ماشین خوب را دارید. اما آیا لیاقت بدست آوردن این چیزها را هم دارید؟ مسلما برای داشتن یک خانه خوب و یا یک ماشین خوب، پول حرف اول را می زند. اگر پول کافی داشته باشید، یعنی لیاقت خرید خانه و ماشین را دارید.

اما برای بدست آوردن پول چه چیزی لازم است؟ مسلم است که داشتن یک شغل مناسب، مهارت و تخصص راه بدست آوردن پول است. خوب حالا اگر فرض بگیریم شما در شرایطی هستید که مهارت کافی برای ورود به یک شغل پردرآمد را دارید و از سوی دیگر می توانید در این شغل موفق شوید، پس شک نکنید که لیاقت خرید یک خانه یا ماشین خوب را هم دارید.

چطور بفهمیم برای رسیدن به موفقیت با لیاقت هستیم؟

لیاقت با واقع بینی ارتباط نزدیکی دارد. وقتی می خواهید سطح لیاقت خود را بسنجید باید از رویاپردازی، خیالات و وهم فاصله بگیرید و به طور دقیق شرایط فعلی خود را در نظر بگیرید. برای مثال شما به یک زبان خارجه به طور کامل مسلط هستید و قادرید با زبان دوم به خوبی صحبت کنید. این کار یک تخصص و مهارت است که می تواند شما را به سمت خواسته هایتان سوق دهد. پس لیاقت رسیدن به هدف ها را هم دارید.

حال فردی را تصور کنید که استعداد و مهارت هیچ کاری را ندارد. تمام عمر را به خور و خواب گذرانده است. حال این فرد آرزوهایی دارد که دست پیدا کردن به آنها چندان هم سخت به نظر نمی رسد. اما از آنجا که این فرد شرایط مناسبی ندارد، دست پیدا کردن به هدف ها برای او محال و غیرممکن است. در اینجاست که باید بگوییم او لیاقت رسیدن به هدف ها و خواسته هایش را ندارد.

چطور بفهمیم برای رسیدن به موفقیت با لیاقت هستیم؟

چطور خواسته خود را به سطح آرزوهایمان برسانیم؟

برای رسیدن به آرزوها و خواسته ها تنها کاری که باید بکنید، به همراه داشتن کوله باری از چیزهایی است که در طی مسیر نیاز دارید. باید هدف و آرزوی خود را بررسی کنید. رسیدن به این آرزوها چه چیزهایی را می طلبد؟ پول، دانش، تخصص و یا هر چیز دیگری که برای رسیدن به خواسته ها و آرزوها نیاز است، شرایط لیاقت است.

برای مثال قصد دارید در یک کسب و کار جدید وارد شوید که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارید. تنها چیزی که می دانید یک شمایل کلی این کسب و کار است و اینکه این مسیر برای بسیاری موفقیت آمیز بوده است. اولین کاری که باید کنید کسب اطلاعات دقیق در مورد این کسب و کار است. کار بعدی افزایش مهارت خود در این زمینه است. به طوری که وقتی وارد این مسیر شدید بتوانید براحتی آن را مدیریت کنید. کسب اطلاعات مفید و یادگیری مهارت کسب و کار به همان معنای لیاقت است که شما برای بدست آوردن هدف خود به دنبال آنها می روید.

ادامه این مطلب را در پادکست موفقیت دنبال کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست