فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تنبلی نابود کننده فرصت هاست (دوبله)

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا تنبلی نابود کننده فرصت است؟

همانطور که گفته می شود میزان شانس و اقبال شما با میزان تلاشتان ساخته می شود، تنبلی نابود کننده فرصت هاست. به این معنا که تلاش نکردن، دست روی دست گذاشتن، به تعویق انداختن کارها و بی حوصلگی باعث از دست رفتن شانس و فرصت می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند شانس و اقبال به صورت یکبار و یا با تقدیر ساخته می شود. آنها نقش خود را در ساختن فرصت ها کمرنگ می بینند. از سوی دیگر انگیزه ای هم برای هیچ کاری ندارند.

در حالی که آینده خوب چیزی نیست جز تلاش بی وقفه ما برای رسیدن به خوشبختی. اگر بخواهید امروز را در اهمال و تنبلی سر کنید، در آینده حسرت زمان از دست رفته را می خورید. البته به شرط اینکه انسان منطقی باشید. اگر نخواهید منطقی فکر کنید باید بدبختی خود را به سرنوشت و تقدیر مرتبط کنید و از اینکه هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود ندارید، حسرت بخورید.

وقتی می گوییم تنبلی نابود کننده فرصت هاست شک نداشته باشید که جمله کاملا صحیح است. فرصت هایی که اکنون پیش روی شماست نتیجه تلاش شما در گذشته است. پس فرصت های آینده هم در نتیجه تلاش امروز بدست می آید.

تنبلی نابودکننده فرصت ها

چطور تنبلی را کنار بگذاریم؟

راه های زیادی برای مقابله با تنبلی وجود دارد که از جمله می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

تقسیم وظایف به کارهای کوچک

هیچ کس از میزان واقعی توانایی و استعداد شما اطلاع دقیقی ندارد. بنابراین زمانی که کاری را به شما محول می کنند ممکن است برایتان کمی سخت و دشوار باشد. برای اینکه یک کار را به نحو احسن انجام دهید و به دیگران ثابت کنید از پتانسیل بالایی برخوردار هستید، کارهای بزرگ و دشوار میزان زیادی از انرژی و زمان را می گیرد و از سوی دیگر نتیجه ای جز شکست و ناکامی ندارد. در نتیجه باعث سرخوردگی و تنبلی می شود. اما با شکستن کار و تقسیم وظایف به کارهای کوچک و ساده، به راحتی بر تنبلی پیروز خواهید شد.

انتخاب کارها در حد توان

یکی از دلایل تنبلی این است که شما یک کار بسیار سنگین را انتخاب می کنید در حالی که از عهده شما ساخته نیست. کمی بعد ناامیدنانه آن را کنار می گذارید. از سوی دیگر تمایلی هم برای کارهای دیگر ندارید چرا که در حین انجام یک کار سنگین و خارج از توانتان، تصور می کنید هیچ استعداد و قدرتی ندارید تا بتوانید کارهای دیگری انجام دهید. برای مثال شما به یادگیری زبان انگلیسی علاقه زیادی دارید. اما میزان دانسته های شما در این مهارت در حد ابتدایی است.

اما زمانی که تصمیم می گیرید یک کتاب ترجمه کنید، یک کتاب کار سنگین با واژگان دشوار را بر می دارید. در همان صفحات اول متوجه می شوید که قادر به ترجمه کتاب نیستید. در نتیجه آن را رها می کنید. حال به جای اینکه کار باید یک کتاب در حد توان خودتان و با واژگان ساده و ابتدایی انتخاب کنید. ترجمه صفحات اول انگیزه شما را برای ادامه کار بیشتر می کند. همین رویه برای سایر امور قابل تعمیم است.

اگر قصد دارید با کنار گذاشتن تنبلی فرصت های جدیدی برای خود بسازید این کلیپ انگیزشی را از دست ندهید.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست