مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

به مشتری ها انگیزه بدین شما را به دیگران پیشنهاد کنند

اشتراک گذاری این مطالب در:

داخل دفترم با یکی از دوستام نشسته بودیم و راجع به جلب مشتری از طریق رسانه های اجتماعی صحبت میکردیم.و اون با یک تبلیغ  ظرف 3 ماه حدود 189 نفر مراجعه کننده پیدا کرد.تبلیغ خیلی ساده بود،”یه مشتری به ما پیشنهاد کنید و شانس برنده شدن یک سفر رو داشته باشید”.سفر 3 روز و 2 شب اقامت در آیداهو بود.کل هزینه ی سفر حدود 700 دلار بود.

حالا،سفر خیلی خوب بود و برنده شدنش جالب بود.اما همچنین سفری بود که کسایی که در اون منطقه زندگی میکردند هم قبلا برنده شده بودند.و گفته شده که خود شخص هم از نتیجه ی کار سوپرایز شده،چون 189 تا مراجعه کننده خیلیه.

همینطور که تو دفترم  داشتیم حرف میزدیم این پیشنهاد به ذهنم اومد و گفتم :اگر یک سفر به دیزنی هدیه بدیم و طول مسابقه رو از 3 ماه به 6 ماه گسترش بدیم چی میشه؟بهش فکر کن،اگر مردم برای سفری که خودشون نمیتونند هزینه اش رو بپردازند 189 تا مشتری معرفی میکنند،پس برای یک سفره 5 شب و 6 روزه در دیزنی چند نفر رو معرفی میکنند؟بعدش ازش پرسیدم اگر 2 نوع سفر هدیه بدیم چی میشه؟یکی از سفر ها رو کسی میبره که 10 خانواده رو معرفی کنه و دیگری با قرعه کشی. من خانواده ای رو میشناسم که بیشتر از 3 ساله داره پول جمع میکنه تا  به آرزوش سفر به دیزنی برسه.آیا ممکنه این خانواده 10 نفر رو برای پیشنهاد کردن داشته باشه؟متاسفانه،من متوجه شدم،زمانی که نوبت به پیشنهاد و جایزه و همه ی اینا میرسه،مدیران کسب و کار خیلی خسیس میشن.

ما همه فکر میکنیم که مشتری جذب کردن خیلی راحته اما درست مثل بقیه ی بازار یابی ها و فروش، برای به موفقیت در کسب و کار رسیدن باید سرمایه گذاری کنید.

[restrict paid=”true”]

یک کمپین جذب مشتری ایجاد کنید.

مواجه شدن با مشتری جذب میتونه چالش برانگیز باشه.چقدرپول مصرف میکنید؟چی پیشنهاد میکنید؟این یک جایزه برای تمام مراجعه کننده هاست یا قرعه کشیه؟قسمتی از این ها با توجه به وضع اقتصادی کارتون مشخص میشه اما برای شروع این کار باید ببینید دوست دارید چقدر پول برای جذب مشتری خرج کنید.

اگر مایلید که برای جذب مشتری بیشتر  به یک کمپانی بازار یابی 200 دلار بدید پس چرا این مقدار پول رو صرف مسابقه و مراجعه کنند ها نمیکنید؟حتی میتونم باهاتون بحث کنم که بیشتر از این پول باید خرج کنید،بطور میانگین 14 درصد مشتری ها هیچ نظری راجع  به شما و کسب و کار شما ندارند و به ندرت شمارو میشناسند.در کل مراجعه کننده ای که بهش آشنایی داده باشند  و راجع به همه چیز  از کسب و کار شما آگاهی داشته باشه خیلی بهتره.این نوع مراجعه کننده ها همچنین برای بالا بردن کیفیت و ارزش زندگی خودشون  چیز های مد روز و کار های دیگه ام به شما توصیه میکنند.با این حساب منطقیه که پول بیشتری صرف کنید تا مردم شمارو به بقیه معرفی کنند تا اینکه مشتری ای داشته باشید که ندونه شما کی هستید.

الان در مرحله ی دعوت کردن مشتری های جدید و تشویق مشتری ها برای دعوت کردن دوستاشون هستیم.برای این برنامه ما 3 روز و  دو شب اقامت در وگاس به همراه بلیط هواپیما،مسکن و مسابقه ی ماشین رانی خصوصی با لامبورگینی و فراری بعلاوه ی پارتی با نوشیدنی و دوست یابی تدارک دیدیم.الان دیگه مثل قبلا مسابقه نیست،هر کسی یکی از آشناهاش رو معرفی کنه و آون شخص مشتری ثابت ما بشه،ما به سفر میفرستیمش.

بیشتر بخوانید: 7 عادت قدرتمند که شما را تبدیل به میلیونر خودساخته می کند

هزینه ها، جزئیات و ارتقاء

سفر باور نکردنی ای بود، بعلاوه ی هزینه های بازاریابی  برای هر رجوع کننده حدود 1000 تا 1250 دلار هزینه کردیم.

از آنجایی که تمایل به چرخه ی فروش طولانی مدت داشتیم 9 ماه این کار رو انجام دادیم.در سفر 3 روز و 2 شبه همه رو دیدیم و همه میتونسستند خوش بگذرونند.ما حتی امتیاز هم اضاف کردیم مثلا اگر یک مشتری 2 نفر رو به ما معرفی میکرد و اون 2 نفر مشتری ما میشدند،ما 1 لیموزین در اختیار اون شخص قرار میدادیم تا از فرودگاه به محل سکونت و بلعکس جابجاشون کنه.و اگر 3 نفر رو معرفی میکردند یک چک 1000 دلاری بهشون میدادیم تا در مسابقه شانسشون رو امتحان کنند.

زمانی که بازاریابی کردیم و جایزه و سوپرایز های خاص اضاف کردیم،خیلی بیشتر از هر مشتری جدید خرج کردیم،اما همونطور که قبلا گفتم مشتری معرفی شده خیلی بهتره.چون پولدار ترند و من تمایل بیشتری برای پول خرج کردن براشون دارم.

بیشتر بخوانید: 5 حسی که مشتری را به شما وفادار می کند

برای ارتقاع این برنامه هر ماه چیزهای بیشتری به خبرنامه امون اضاف کردیم،مشتری ها  هر ماه ایمیل های مختلفی دریافت میکردند تمام امضا های الکترونیکی رو عوض کردیم ایمیل های اخر هفته امون که مجله ی خوندنی بود یک بنر داشت و به بقیه ی برنامه هامون اشاره میکرد.البته از رسانه های اجتماعی هم برای بالا بردن بازدید کننده استفاده شد. خلاصه یک کمپین بازار یابی کامل بود.

این مقاله رو با گفتن چند تا نکته و اطلاعات اضافی تمام میکنم.چند وقت پیش با مربیم،که مدیر یک کمپانی با درآمد 120 میلیون دلار در ساله ملاقات داشتم.و یکی از موضوعاتی که راجع بهش حرف زد،بازار یابی بود،بعد از سال ها فهمیدند که مشتری های معرفی شده بهترین منبع برای کسب و کار های جدیده.

مراجعه کننده های معرفی شده اینقدر خوب هستند که تیم مربی ام تمام تمرکزشون رو گذاشتند تا مراجعه کننده هاشون رو در ماه 5 برابر کنند.این کمپانی در هر رسانه ای که فکرش رو کنید میلیون ها میلیون دلار هزینه کرد با این حال متوجه شد بهترین راه برای درآمد داشتن،پیشنهاد شدن توسط دوستان و آشنایانه.

[/restrict]
برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست