فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

عشق اینطوری پیدا نمیشه!

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

 

عشق به احساسی پایدار گفته می شود که پس از یک شناخت طولانی مدت بدست می آید. عموما عشق در سنین جوانی شکل می گیرد. درست زمانی که انسان ها فکر می کنند به یک نفر دیگر هم نیاز دارند تا در کنارشان باشد. اما دلیل اصلی شکل گیری احساس نیاز به فرد مکمل و عشق چیست؟

اگر بخواهیم کارشناسانه به این موضوع نگاه کنیم، نباید هر دلیلی را عامل شکل گیری عشق بدانیم. به این معنا که ممکن است برخی احساسات و هیجانات زودگذر را عشق بنامند. در حالی که این احساسات ناشی از غلیان کردن یک دلیل زودگذر است. برای مثال جوانی که عاشق و دلباخته دختری می شود که زیبایی خیره کننده ای دارد، احساسات خود را عشق می نامند. اما ازدواج می کند و پس از مدتی به این نتیجه می رسد که مناسب زندگی هم نیستند و از هم جدا می شوند.

در واقع رابطه ای که بین آنها شکل می گیرد، نه بر پایه عشق، بلکه براساس احساسات و هیجانات زودگذر است. زیرا شناخت کاملی در آن نبوده است.

 

نشانه های رابطه مبتنی بر عشق

اولین نشانه رابطه مبتنی بر عشق شناخت کامل از حال است. در رابطه مبتنی بر عشق شما به طور کامل مطمئن هستید که طرف مقابل با خواست ها و نیازهای شما مطابقت دارد. در واقع ابتدا شناخت کاملی از طرف مقابل بدست می آورید و سپس عاشق او می شوید. این نوع رابطه ها ترکیبی از احساسات و منطق است.

در عشق احساسات صرف نیست که تصمیم نهایی می گیرد. بلکه منطق هم در آن دخیل است و با محاسبه خوبی ها و بدی ها تصمیمات نهایی را می گیرد. پس نهایتا اگر تصمیم قطعی برای آن گرفته شود، مطمئنا احتمال پشیمانی در آن بسیار پایین است.

از دیگر نشانه های رابطه مبتنی بر عشق باید به پایداری آن اشاره کرد. عشق واقعی با گذشت زمان کمرنگ نمی شود. به همین دلیل است که نمی توان روی احساساتی که بعد از گذشت یک دوره کوتاه مدت به نفرت تبدیل می شود، نام عشق نهاد.

عشق یعنی رابطه پایدار

دلایل نیاز به رابطه عاشقانه

چرا ما انسان ها به رابطه عاشقانه و اساسا عشق نیاز داریم؟ پاسخ این سوال کمی پیچیده است و افراد پاسخ های یکسانی برای آن ندارند. بسیاری معتقدند با عشق کامل می شویم. آنها در جستجوی نیمه گمشده خود هستند تا به تکامل برسند. به همین دلیل فردی را طلب می کنند که از نظر اخلاقی، ظاهری و رفتاری دقیق متضاد خودشان باشد. این تضاد نمی تواند به اتمام رابطه ختم شود. بلکه به پیشرفت دو طرف کمک می کند.

برخی هم به دنبال رابطه عاشقانه هستند تا به آرامش برسند. بی قراری و بی تابی ناشی از تنهایی در سنین جوانی آزاردهنده است. عشق می تواند داروی شفابخش این بی قراری باشد. اما زمانی این داروکارساز خواهد بود که عشق راستین را بیابید. این عشق کسی است که لحظه لحظه بودنش به شما آرامش می دهد.

این ویدئوی انگیزشی در رابطه با عشق است که می توانید آن را مشاهده کنید.

 

 

 

دوست داشتن خود یکی از پایه های عزت نفس هست ، دوره کیمیاگر به شما کمک میکنه خودتون رو دوست داشته باشید و عزت نفستون رو افزایش بدین (روی عکس زیر کلیک کنید)

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست