مقالهوبلاگ

این 6 مورد باعث افزایش خلاقیت شما میشه اما تا حالا چیزی ازشون نشنیدید

اشتراک گذاری این مطالب در:

افسانه ای وجود داره که میگه نابغه های خلاق، خلاق به دنیا میان.اما این ایده که فقط اگر نابغه به دنیا اومده باشید میتونید نابغه بشید،کاملا غلطه. هزاران مطالعه ثابت کرده که خلاقیت یک مهارت است که خیلی راحت بدست میاد. در نتیجه تحقیقات نشان داده که فقط 30  درصد از انسان که از نظر ژنتیکی از قبل مشخص شده که خلاق هستند و 70 درصد باقی به خودتون بستگی داره.

در کتاب اولم به نام “قاعده ی خلاقیت” 50 راه علمی ای که باعث تقویت خلاقیت میشه رو شرح داده ام،اما اینجا 6 تاش رو که ممکنه نشنیده باشید رو میگم.

1.سکوت نکنید و بلند حرف بزنید

با وجود اینکه سکوت برای خیلی از کار ها خوبه اما وقتی که نوبت به نو آوری میشه محققان پیشنهاد میکنند که باید حرف بزنید و سکوت نکنید.دانشمندان کشف کردند که 70 دسی بل صدای خیابان ها و کافه های شلوغ،میزان مطلوبی صدا برای خلاقیت است.این صدا حواس پرتی خیلی بیشتری نسبت به صدا های آروم ایجاد میکند و بعضی از حواس پرتی ها برای خلاقیت مهم هستند.

2.دنبال چیزهای عجیب بگیردید

بالا بردن توانایی هامون برای خلق یک راه حل جدید و مبتکارانه برای مشکلات به آسونیه چند دقیقه زل زدن به یک عکسه،البته تا زمانی که اون عکس مفهوم متفاوت بودن رو نشان بده.یکی از محققان به مقایسه ی دو دسته از افراد پرداخت

1)افرادی که به عکس هایی نگاه میکند که نشان دهنده ی عجیب بودن و ناسازگاریست.

2)افرادی که به عکس هایی نگاه میکنند که  نشان دهنده ی سازگاری است.

افراد گروه اول ایده های چشم گیر تر و 25 درصد خلاقانه تر از بقیه داشتند.

3.دست چپتون رو مشت کنید

نیکولا بامن پرفسور روانشناسی آزمایشی طراحی کرد که یک گروه باید توپ را با دست چپ خود فشار دهند و گروه دیگر با دست راست و به این نتیجه رسید که مشت کردن دست چپ به طور جامع و کلی با فکر کردن ارتباط برقرار میکنه در نتیجه شخص خلاق تر میشه.پس دفعه ی بعد که  مشکلی برای حل کردن داشتید،برای نتیجه ی بهتر دستتون رو مشت کنید

4.عرق کردن

30 دقیقه شرکت کردن در ورزش ایروبیک،باعث افرایش خلاقانه فکر کردن میشه و این طرز فکر خلاقانه تا 2 ساعت بعد از ورزش ادامه خواهد داشت.

5.ابرو بالا بندازید

محققان دانشگاهه مریلند نظریه دادند که حالت چهره ی ما ارتباط مستقیم در افزایش و کاهش درک بصری ما دارد،درکی که روی خلاقیت تاثیر میذاره.اونا فکر کردند که افزایش دید از قبیل بالا بردن ابرو میتونه باعث افزایش خلاقیت ذهن بشه.به علاوه فرض کردند که اخم کردن که باعث کاهش توجه شما میشه،میتونه اثرات منفی داشته باشه.از شرکت کنندگان در این تحقیق درخواست شد تا هنگام فکر کردن برای 2 دقیقه یکی از آن حالات رو به  چهره بگیرند.اون دسته افراد با ابرو های بالا ایده های مبتکرانه و بیشری داشتند.

6.به تاخیر انداختن تصمیم گیری

در نهایت، موفقیت تفکر خلاق ما بر این است که  تصمیمات خوبی بگیریم. تحقیقات نشان می دهد که صبح،زمانی که قدرت شناخت بیشتری نسبت به خودمان داریم، تصمیمات بهتری میگیریم.این منابع نشان داده اند که تصمیماتی که در طول روز میگیریم بدتر میشوند پس هرچی هرچی زود تر در روز تصمیم بگیریم،این تصمیمات بهتر خواهند بود. اگر خودتون رو یک شخص با طرز فکر خلاقانه یا شخصی که هیچ خلاقیتی نداره میبیند،بعضی از این تغییرات رو در زندگیتون ایجاد کنید تا خلاقیتتون رو افزایش بدید.

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست