مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

7 عادت قدرتمند که شما را تبدیل به میلیونر خودساخته می کند

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی 21 سالم بود،این آمادگی رو داشتم که زندگیم رو به یک مرحله جلوتر ببرم.اما احساس کردم گیر افتادم چون هنوز تو خونه ی والدینم زندگی میکردم. درآمد شغل دومم ساعتی 8 دلار بود و من در کلاس های بی پایان MBA اسم نویسی کرده بودم.تو خودم بودم و میدونستم باید فرار کنم.اما بر خلاف کاری که انجام میدادم،چنین برنامه ای نداشتم تا از خودم فرار کنم.

این سری مصمم بودم که یه تغییری ایجاد کنم و به شدت میخواستم موفق بشم. اما نمیدونستم چکار کنم یا از کجا شروع کنم. با این وجود چیزی که به شدت باور داشتم این بود که اگر عادت هام رو تغییر بدم، عادت هایم هم من رو عوض خواهند کرد. پس بجای اینکه مثل احمق ها ول بچرخم و فعالیت های متفرقه ای مثل ورزش و تماشای تلویزیون انجام بدم، شروع کردم به کتاب خوندن و سخنرانی کردن.

و به نتیجه ی خوبی رسیدم.به صورت حرفه ای، صلاحیت بیشتری کسب کردم  و اعتماد به نفس بیشتر شد.درک این موضوع که صلاحیت اعتماد به نفس را افزایش می دهد، نقطه عطفی بود که زندگی من را تغییر داد. این باعث شد که به اوج موفقیت برسم تا بتوانم انگیزه و سرمایه ای برای بسیاری از مردم ایجاد کنم

عادت هایی که برای خودم ایجاد کردم، چیزهایی هستند باعث شد امروز چنین شخصی بشم. عادت های من چیز هایی هستند که منو از 8 دلار در ساعت در 21 سالگیم به یک میلیاردر خود ساخته در 24 سالگیم رسوند.این عادت ها میتونند زندگی شماهم عوض کنند.

[restrict paid=”true”]

بیشتر بخوانید: میدونستین که میتونین چندین برابر سرعت یادگیریتون رو بالا ببرید؟

1.از کلمات ساده استفاده کنید

چگونه پیام حرفتون رو به اطرافیان میرسونید؟میلیونر ها میدونند چطور در ساده ترین شرایط،پیام حرفشون رو برسونند.اونا از کلمات صریح و پر معنی استفاده میکنند.من خودم به شخصه،هر روز دیکشنری چک میکنم اما هیچوقت تلاش نمیکنم که همه ی کلماتی که بلدم،استفاده کنم.بسیاری از انسان ها با وحشیانه حرف زدن،فرصت هاشون رو نابود میکنند،خلاصه هیچوقت مردم رو درگیر پرحرفی هاتون نکنید.

برای اینکه یاد بگیرید آسون و راحت صحبت کنید،به کلوپ محله اتون مراجعه کنید تا مهارت معاشرت کردنتون رو تقویت کنید. متاسفانه،بسیاری از مردم در معاشرت و ارتباط برقرار کردن خیلی تنبل هستند و خیلی ماهرانه خودشون رو با عادت های بقیه وقف میدهند.اما میلیونر ها سخت روی حرف ها و سبک حرف زدنشون کار میکنند.

 2.چیز های قدیمی رو کنار بگذارید.

قبل از اینکه بتونید با چیز های جدید مواجه بشید،اول باید چیز های قدیمی رو کنار بذارید.اگر یک خونه یا ماشین جدید میخواین پس قدیمیه رو ببوسید بذارید کنار و دنبال جدیدش باشید. اگر میخواین یک طرز فکر مثبت داشته باشید، باید اول از شر طرز فکر منفی رها شید. برای اینکه از شر عادت های منفی خلاص شید،باید جای انها رو با عادت های مفید و مثبت عوض کنید.

این موضوع رو روزی فهمیدم که داشتم یک چیز برگر ارزون در مک دونالد میخوردم و تصمیم گرفتم بگردم و بهترین خانه های استیک رو پیدا کنم تا تجربه های عذایی جدید و لذت بخشی داشته باشم.

خب خوشحال تر میشدم اگر به جای اینکه هر روز یک همبرگر 1 دلاری بخورم،1 یا 2 بار در ماه یک استیک خوب و با کیفیت بخورم

ما دقیقا همون چیزی هستیم که مدام انجام میدیم،بنابر این عالی بودن یک عمل نیست بلکه یک عادت است.      -ارسطو.

بیشتر بخوانید: 10 کار متفاوت افراد با اعتماد به نفس را یاد بگیرید

3.هر روز هدفتون رو مشخص کنید

من هر روز اهداف و کار هایم رو روی یک کاغد مینویسم،این یک عادت الهام بخشه که قول میدم برای بقیه ی زندگیم،انجامش بدم.فرقی نداره که پروژه های مالی،برنامه ی کار های هفتگی یا برنامه ریزی راهی جدید برای ساختن امپراطوریتون مینویسید.شما باید یک لیست از کار های برنامه ریزی شدتون بنویسید چون این کار هر روز به شما انرژی حرکت کردن میده.

زمانی که شما برنامه های هر روزتون رو مشخص میکنید، این کار در الویت بندی به شما کمک میکنه و باعث میشه کار های مهم رو اول انجام بدید. اولویت بندی یعنی اینکه اول کار های مهم رو انجام بدید به جای یه کار که 100 دلار پول توشه،این کار باعث میشه یک فعالیت 1000 دلاری رو تجسم کنید.

هنگامی وقتی فعالیتهاتون مفید باشن ، صرفه جویی در هزینه میشه

4.هماهنگ باشید.

شما باید کاری رو که میگید انجام میدید، انجام بدید. زمان هایی در زندگی شما وجود خواهد ذاشت که ازتون درخواست میشه تا ارزش های شخصی خود را برای رسیدن به اهداف حرفه ای قربانی کنید. اما این کار رو نکنید. هیچ چیز با ارزش تر از این نیست که در زندگی شخصی و حرفه ای تون، هماهنگ باشید. این کار به شما این اجازه رو میده تا کار رو با لذت ترکیب کنید.

خیلی ها بهتون میگن که نمیتونید کار و لذت رو باهم ترکیب کنید اما اشتباه میکنند. زمانی که شما کارتون رو دوست داشته باشید پس کار شما لذته. وقتی بر اساس صداقت زندگی کنید، شهرت شما بیشتر میشه. هیچوقت شهرت خودتون رو با از بین بردن هماهنگی بین ارزش ها و آرمان هاتون،نابود نکنید.

5.تصمیم بگیرید

هرچی بیشتر تصمیم بگیرید، موفق تر خواهید بود. زمانی که یک شخص هزاران تصمیم در روز و شخص دیگر میلیون ها تصمیم در روز بگیره،کسی که بیشترین تصمیم رو میگیره برنده است،حتی اگر اون تصمیم ها به شکست ختم شوند.فقط تصور کنید،اگر در یک خیابان 1 طرفه خلاف جهت بقیه حرکت کنید،یاد میگیرید که سریع خودتون رو با بقیه تطبیق بدید.

اما بسیاری از مردم میترسند تصمیم های حیاتی بگیرند چون تمام وجودشون پر از ترسه،ترسی که ناتوانشون میکنه.ناتوان بودن مانع تصمیم گرفتنشون میشه و مجبورشون میکنه که فرصت هاشون رو از دست بدهند.همیشه تصمیم بگیرید حتی اگر ندونید آخرش قراره چی بشه.به همین زودی،به نتیجه ای که میخواین میرسید.

6.سوال بپرسید.

بیشتر مردم فکر میکنند که جواب رو میدونند.اما در اصل این فکرشون مانع دونستن حقیقت میشه.شما باید سوال بپرسید تا به وضوح بدونید کجا دارید میرید. اما حقیقت اینه که اکثر مردم اصلا سوال نمیپرسند. اونا همینطوری بر اساس عادت مسیر رو حدس میزنند،اما چرا؟

1)چون نمیخوان با شرایط واقعی زندگیشون روبرو بشن، شرایطی که ممکنه بترسونشون.

2)چون سوال پرسیدن به کار دشوار فکر کردن مجبورشون میکنه ،فکر و خیالی که شاید نتونند انجامش بدن.

برای میلیونر شدن به سوال های خودتون جواب ندید اما جواب رو از بقیه بپرسید.وقتی میخواین حقیقت رو بدونید،باید سوال بپرسید و فقط پیش بینی نکنید.

یک شخص رو با سوال هاش قضاوت کنید نه جواب هاش

– ولتر

7.حرفه ای شوید

یکبار یک پیانیست حرفه ای در یک مهمانی قطعه ای اجرا کرد.بعد از اینکه آن قطعه تمام شد،یک خانم به او گفت:هرچیزی بخوای بهت میدم فقط دوباره پیانو بزن.پیانیست با کمال آرامش قهوه اش رو خورد و یک مکث کوتاه کرد و گفت:نه نمیتونی هرچی بخوام رو بهم بدی،خیلی زود سکوت همه جا را فرا گرفت و همه گیج شدند.
او ادامه داد:هرچیزی میتونی به من بدی بجز زمان.اون تو نیستی که میشی ساعت ها،روز ها و سال ها تمرین میکنه.بعدش لبخند گرمی زد و فنجون قهوه اش رو جابجا کرد و گفت:لطفا بفهمید؛من ازتون انتقاد نمیکنم فقط دارم میگم زمانی که میگید هرچیزی که بخوام بهم میدید،واقعا این کار رو نمیکنید و اصلا نمیتونید این کار رو کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در 25 روز

هر استادی،روزی یک فاجعه بوده.

-تی هارو اکر

عادت های خوب هم مثل عادت های بد،اعتیاد اور هستند.زمانی که 1 عادت خوب داشتید،ادامه بدید و عادت های خوب بیشتری داشته باشید.یک انسان معمولی در سال میتونه 10 تا عادت جدید رو پرورش بده که این کار به این معنیه که او عادت های قدیمی رو کنار میذاره.به عادت های روزانه تون و تاثیر آنها روی خودتون فکر کنید.و به یاد داشته باشید.اول شما عادت هاتون رو میسازید و بعد اون ها شمارو میسازند.

[/restrict]
برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست