فیلمویدئوهای آموزشی

ویدیو تاثیرگذار – شبکه های اجتماعی یا ضد اجتماعی؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

 

در این ویدیو تاثیرگذار قصد داریم به بررسی شبکه های اجتماعی بپردازیم که این روزها موضوع بحث در محافل زیادی است. با وجودی که برخی از اساس با وجود شبکه های اجتماعی مخالفت می کنند، گروه دیگری به دفاع از آن پرداخته اند. گروه اول بر این نظر هستند که شبکه های اجتماعی عامل اصلی گوشه گیری، افسردگی و تنهایی افراد است. به طوری که از آن به عنوان شبکه اجتماعی نه، بلکه شبکه ضد اجتماعی نام می برند.

اما گروه دوم معتقدند شبکه اجتماعی باعث گستردگی روابط میان افراد شده است. به طوری که یک ایرانی می تواند براحتی با یک ایرانی مقیم آلمان ارتباط برقرار کند. این در حالی است که در دنیای واقعی این امر بسیار دشوار است. از سوی دیگر مزیت ها و امتیازاتی که فضای مجازی برای اقتصاد، صنعت و فروش محصولات فراهم آورده است، از معایب آن می کاهد.

 

ویدیو تاثیرگذار دلایل مخالفان شبکه های اجتماعی

در این ویدیو تاثیرگذار مخالفان شبکه های اجتماعی دلایل زیادی را عنوان می کنند. شاید مهم ترین دلیل آنها اعتیاد افراد به فضای مجازی باشد. افرادی که ساعات زیادی را در گوشی ها و تبلت ها صرف می کنند. بی آنکه با اطرافیان، خانواده و دوستان واقعی خود ارتباط داشته باشند، تنها در یک گوشی خلاصه می شوند. این موضوع بتدریج باعث دوری افراد از هم می شود.

در خانواده ها به دلیل وجود شبکه های اجتماعی، اعضای خانواده از هم دورتر می شوند. تعداد جملاتی که در طی روز  بین آنها رد و بدل می شود، کمتر از گذشته است. در حالی که در گذشته اعضای خانواده ساعات زیادی را در کنار هم به گفتگو و صحبت می گذرانند. شاید افراد بتوانند در شبکه های اجتماعی دوستان زیادی را پیدا کنند و با آنها به گفتگو بنشینند، اما فرصت صحبت با خانواده را از دست می دهند.

در واقع بخشی از این ویدیو تاثیرگذار میخواهد به شما بگوید نبود بحث و گفتگوی دوستانه بین خانواده باعث تیرگی روابط میان آنها می شود. به طوری که همین صحبت هاست که باعث استحکام روابط میان خانواده می شود. با وجود شبکه های اجتماعی هر روز بنیان خانواده ها ضعیف تر از گذشته می شود. از سوی دیگر این گروه معتقدند که در فضای مجازی کلاهبرداری، جعل و سوءاستفاده گسترده تر از دنیای واقعی است. حتی این گروه معقتدند که جلوگیری از جاعلان و کلاهبردان کار دشواری است.

ویدیو تاثیرگذار – شبکه های اجتماعی یا ضد اجتماعی

 

ویدیو تاثیرگذار – دلایل موافقان شبکه های اجتماعی

گروهی که از شبکه های اجتماعی طرفداری می کنند، معتقدند اگر افراد در استفاده از شبکه های اجتماعی زیاده روی نکنند، یک فرصت در پیش روی آنهاست. در واقع دلیل اصلی آنها قابلیت هایی است که شبکه های اجتماعی در پشت خود دارند. این شبکه ها می توانند اطلاعات مهم و مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهند.

اگر در گذشته برای پیدا کردن شغل متناسب با حرفه و پتانسیل های شخصی از طریق موسسات کاریابی صورت می گرفت، اکنون کارجویان می توانند براحتی شغل مناسب با خود را پیدا کنند. در عین حال این گروه تاکید زیادی بر استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی دارند. چرا که فرصت زیادی در مقابل شرکت های تولیدی و خدماتی قرار می دهد. حتی موفقیت را یکی از نتایج وجود شبکه های اجتماعی می دانند.

برای درک بهتر این مطلب توصیه می شود ویدیو تاثیرگذار مربوطه را مشاهده نمایید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست