پادکست موفقیتوبلاگ

اگر این مدلی هستی کارت تمومه

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید چرا برخی افراد موفق می شوند؟ یا اینکه برای شما پیش آمده است که بخواهید یک مسیر جدید را شروع کنید ولی از مسیر و اتفاقات و موانع بی اطلاع باشید؟ باید بگوییم شروع یک راه جدید که اطلاعات زیادی در مورد آینده آن ندارید، به روحیه ریسک پذیری نیاز دارد. برخی افراد ذاتا ریسک پذیر هستند و با پذیرش تمامی مشکلات و خطرات احتمالی وارد یک حرفه جدید می شوند.

اگر این مدلی هستی کارت تمومه

افراد ریسک پذیر همواره موفق تر هستند. البته لازم است بگوییم که شکست در این افراد شدت بیشتری دارد. فردی که حاضر می شود بخش زیادی از پس انداز خود را در بورس سرمایه گذاری کند یا ممکن است سود زیادی عاید او شود و یا ممکن است زیان زیادی را متحمل شود.

ریسک پذیری هم باید همراه با یک احتساب و اطلاعات کلی باشد. اما به طور کلی زمانی که برخی موانع به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیستند، شما مجبور به پذیرش و مقابله با آنها هستید. افراد ریسک پذیر از قبل پیش بینی می کنند که در مسیر موفقیت ممکن است موانع زیادی در سر راه آنها قرار بگیرد، پس می پذیرند و با دیدن این موانع فرار نمی کنند. بلکه می جنگند تا به خط نهایی برسند.

موفقیت در مسیر افراد ریسک پذیر است

مشکلات در مسیر جدید چگونه ظاهر می شوند؟

 بسیاری از افراد وقتی یک کار را شروع می کنند، خوب پیش می روند و بسیار خوشحال و راضی هستند. اما بعد از مدتی که به وسط راه می رسند، به یکباره جا می زنند. درصد زیادی از افراد این حالت را تجربه می کنند. به این دلیل که اوایل مسیر و راه موفقیت همیشه خوشایند و زیباست. همین هم باعث می شود تا تا حجم گسترده ای از افراد جویای کار فریفته یک مسیر یا یک طرح شوند.

برای مثال در کسب و کارهای اینترنتی افراد زیادی هستند که فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کنند و یا در شبکه های اجتماعی کمپین ایجاد می کنند، اما تنها عده معدودی از آنها موفق می شوند و بخش زیادی از این افراد پس از مدت کوتاهی کار خود را رها می کنند. کافی است به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام سر بزنید، پر از صفحه هایی است که به حال خود رها شده اند.

شاید زمانی که مدیر این صفحات آنها را راه اندازی می کردند، هزاران امید در دل خود داشته اند. وب سایت هایی که اخرین محتواهای آنها مربوط به چندین سال پیش است و نشان از رها شدن دارند. دلیل این رها شدن کم آوردن است. وقتی کسی وارد راه موفقیت می شود، باید پیه همه چیز را به تن خود بمالد. بدون شک افرادی که موفق می شوند با همان مشکلاتی که شکست خورده ها می بینند، مواجه می شوند. موانع برای همه به یک شکل است. اما چگونه دیدن ها باهم تفاوت دارد.

فرد موفق در طی مسیر موانع را آسانتر از آنچه که هستند می بیند. برای برداشتن آنها به دنبال راهکار می گردد. زمان صرف می کند و انرژی خود را پای مقابله صرف می کند. در حالی که افراد شکست خورده با دیدن یک مانع سریع خود را می بازند.

ادامه این مطلب را می توانید در پادکست موفقیت بشنوید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست