پادکست موفقیتوبلاگ

گذشته ، گذشته

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

گذشته ، گذشته یعنی چی؟

وقتی صحبت از گذشته ، گذشته است می کنیم، یعنی اینکه هر اتفاق تلخ و ناگواری که در گذشته رخ داده، مربوط به آن زمان است. شاید هنوز هم تبعات بد آن را می بینید، ولی فکر کردن مداوم روی خاطرات تلخ هیچ دردی را دوا نمی کند. بسیاری از ما در گذشته زندگی می کنیم. این رویه باعث می شود تا امروز هم مثل دیروز و گذشته شما نابود شود. بهترین راهکار فراموش کردن گذشته و فکر کردن به امروز و اینده است.

ما باید یاد بگیریم در زمان حال زندگی کنیم و به جای احساس ندامت در مورد گذشته، برای آینده برنامه ریزی کنیم. احساس ندامت در مورد خطاها و اشتباهات گذشته به خودی خود بد نیست و می تواند به عنوان یک تجربه خوب شما را از اشتباه مجدد باز بدارد. اما تا زمانی احساس ندامت کارآیی دارد که در آن افراد نکنید.

چطور گذشته ، گذشته را عملی کنیم؟

برای عمل کردن شعار گذشته ، گذشته راهکارهای زیر می تواند به شما کمک کند:

دوری از تمامی چیزهایی که گذشته را تداعی می کند

اولین راهکار دوری از تمامی اشیا، هدایا، وسایل و مکان های تداعی گر گذشته است. برخی از افراد دوست دارند همچنان در گذشته بمانند. عطرها، موسیقی ها، صحنه ها و حتی خیابان ها برایشان یادآور خاطرات تلخ گذشته است. همین موضوع باعث می شود تا این افراد از امروزشان لذت نبرند.

تداعی کردن خاطرات  تلخ و ناکامی ها هیچ مشکلی را حل نمی کند و بیشتر باعث افسردگی شما می شود. از سوی دیگر مغز را برای شروع مجدد دچار اختلال می کند. به طوری که از شدت ناراحتی قادری به تصمیم گیری و تلاش دوباره نیستید.

هر شکست یا ناکامی یک یا چندین دلیل دارد که زیاده روی در فکر کردن به نتایج تلخ آن باعث می شود از بررسی دلایل باز بمانید. بسیاری از ما آدمها به نشخوار حوادث تلخ، افکار منفی، سرزنش های دیگران و شکست ها عادت کرده ایم. ساعت ها وقت گرانبهای خود را صرف یادآوری این موضوعات می کنیم. بی آنکه بدانیم همین زمان می تواند خودش به یک فرصت برای رسیدن به موفقیت باشد. پس یکی از اولین راهکارهای فراموش کردن گذشته، کنار گذاشتن چیزهایی است که ما را به یاد آن می اندازد.

چطور گذشته ، گذشته را عملی کنیم؟

پیدا کردن سرگرمی مناسب

در فاصله ای که در فکر فراموش کردن گذشته هستیم تا زمانی که بخواهیم مجددا یک شغل جدید یا کسب و کار راه اندازی کنیم و یا قصد یک کار دیگر از جمله ازدواج، یادگیری مهارت، ادامه تحصیل و …. را داریم، باید یک دوره را برای سرگرمی صرف کنیم. عبور یکباره از شکست قبلی به سمت مسیر جدید گاهی خیلی سخت و دشوار است. به طوری که بسیاری قادر به پرش یکباره نیستند. پس توصیه می کنیم یک دوره زمانی را در استراحت صرف کنید.

در این مدت به دنبال سرگرمی های مورد علاقه خود بروید. هنر از جمله موسیقی، نقاشی، تئاتر، خوشنویسی، سفالگری و یا هر هنر دیگری که در آن استعداد دارید می تواند ارتباط مغز را با گذشته تلخ از بین ببرد.

در این پادکست موفقیت به طور کلی به این موضوع پرداخته شده است که می توانید به آن گوش دهید.

 

با خود ساخته همراه باشید و این پادکست رو از دست ندید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست