پادکست موفقیت

كليد طلايى موفقيت در ايران

اشتراک گذاری این مطالب در:

بسیاری فکر می کنند چون تکنولوژی در ایران پیشرفت زیادی نکرده است، پس کلید طلایی موفقیت در ایران واقعیت ندارد و خیال و وهم است. اما باید بگوییم شما اگر قادر به پیشرفت باشید، اگر اهل تلاش و کوشش باشید و پشتکار بالایی برای دنبال کردن اهدافتان داشته باشید، در ایران هم می توانید به دنبال کلید طلایى موفقیت بگردید.

در واقع کلید طلایى موفقیت در یک سرزمین یا کشور قرار ندارد و نمی توان آن را خاص یک کشور دانست. بلکه این ما هم هستیم که کلید طلایى موفقیت را می سازیم. هر یک ما سازنده یک کلید طلایى موفقیت است. به شرط اینکه اهل تلاش، کوشش، برنامه ریزی و عمل باشیم.

رقابت در ایران سخت تر است یا در کشورهای پیشرفته؟

در هر جایی که میزان کمپانی های بزرگ بیشتر می شود، رقابت هم سخت تر می شود. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید:

شما در کشور آمریکا زندگی می کنید و می خواهید یک رستوران باز کنید. همانطور که می دانید در این کشور غول هایی همچون دونات در حال فعالیت هستند که اگر شما بخواهید رستوران راه اندازی کنید باید حداقل دو دهه تلاش کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید. حال آنکه قصد هم ندارید که همانند دونات شوید اما می خواهید امورات زندگی خود را از طریق این رستوران بگذرانید.

به طور کلی در این کشورهای برندهای شناخته شده طرفداران زیادی دارد و مردم این کشورها روی برند تعصب نشان می دهند. سالانه هزاران شرکت و فروشگاه در این کشورها راه اندازی می شود، اما به دلیل وجود برندهای بزرگ جهانی قادر به ادامه فعالیت نیستند و خیلی زود کسب و کار خود را تعطیل می کنند.

به طور خلاصه شما در کشورهای پیشرفته برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق به مدت زمان زیادی نیاز دارید. اگر سرگذشت افرادی مثل بیل گیتس و استیو جابز را بخوانید بخوبی متوجه این موضوع می شوید که برخلاف تصور رایج، پیشرفت در این کشورها آنقدر راحت نیست.

ضمن اینکه مردم کشورهای پیشرفته اغلب آموزش دیده و تحصیلکرده هستند. اغلب آنها از نظر مالی قادر به خرید برندهای برتر دنیا هستند، پس قانع کردن یک ژاپنی یا یک آمریکایی برای خرید از شما بسیار سخت و دشوار است. هر چه سطح آموزش در یک کشور بالاتر می رود، اطلاعات و میزان هوش مردم آن کشور بالاتر می رود. از سوی دیگر مطالبات آنها سخت تر می شود که همین موضوع تولیدکننده ها را در تنگنا قرار می دهد. پس باور کنید که کلید طلایى موفقیت در ایران راحت تر از این کشورها بدست می آید.

کلید طلایى موفقیت در ایران

کلید طلایى موفقیت در ایران

ایران هم می تواند یک کشور خوب برای پیشرفت باشد. در این کشور هنوز صنایع بزرگ و غول پیکر در سطح جهانی مطرح نشده اند. از سوی دیگر با وجودی که محصولات زیادی تولید می شود، بسیاری از محصولات  از سوی مردم ایران شناخته شده نیستند. برای مثال در زمینه تولید موادغذایی از جمله رب گوجه شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت دارند. اما مردم ایران هنوز بر سر یک یا چند برند برتر توافق کلی ندارند.

پس می توان در شرایطی که رقابت سختی بین برندها وجود ندارد، فعالیت خود را شروع کرد.

ادامه مطلب کلید طلایى موفقیت در ایران را در پادکست موفقیت دنبال کنید.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست