فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

چطوری یه بیزنس پلن عالی بنویسیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

بیزنس پلن چیست؟

بیزنس پلن به معنای یک طرح کسب و کار است که برنامه های آتی به صورت شفاف و واضح در آن مشخص می شود. در این طرح هر مرحله از کسب و کار مشخص می شود. همه کسانی که قصد دارند وارد یک شغل جدید شوند، به طرح کسب و کار نیاز دارند. زیرا مسیر رسیدن به موفقیت پیچیدگی زیادی دارد.

درست مثل این است که برای اولین بار وارد یک شهر جدید می شوید که به دنبال رستوران سنتی می گردید. اگر از گوگل مپ استفاده کنید خیلی راحت رستوران های شهر را پیدا می کنید. اما اگر از این امکان استفاده نکنید باید ساعات زیادی را در شهر به دنبال یک رستوران خوب بگردید. در واقع در این مثال واضح است که بدون نقشه، زمانتان هدر می رود.

برای نوشتن بیزنس پلن به چه چیزی نیاز داریم؟

برای نوشتن بیزنس پلن المان های زیادی نیاز است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناخت مخاطبان

قبل از اینکه بخواهید باید بازارهای بالقوه خود را ارزیابی و تحلیل کنید. مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند. قرار است با کسب و کار شما چه کسانی از آن نفع ببرند و بازار مورد نظر شما محلی است یا ملی و بین المللی؟ پاسخ به این سوال اهمیت زیادی دارد. زیرا از یک سو نوع خدمات و محصولات شما را مشخص می کند. مثلا علاقه زیادی به کار برای رده سنی بین 3-7 سال دارید. در این صورت باید به دنبال کالا و خدمات متناسب با سن کودکان با این رده سنی باشید.

سرمایه اولیه و نیازهای کسب و کار را در نظر بگیرید

یکی دیگر از الزامات یک طرح تجاری در نظر گرفتن منابع مالی و نیازهای کسب و کار است. وقتی بتوانید این موضوع را حل کنید، قسمت زیادی از طرح تکمیل می شود. زیرا برای کسب و کار به نیروی کار، مواد اولیه و احتمالا تبلیغات نیاز دارید. مدتی هم باید به صورت آزمایشی خدمات و محصولات شما در بازار باشد تا عرضه آن را ارزیابی و به نتیجه منطقی برسید.

با تخمین زدن هزینه ها می توانید نمای تقریبا از نیاز مالی خود را مشخص کنید. البته برای هیچ شغل جدیدی نباید بیش از حد ولخرجی کنید. هزینه ها باید معقول و محدود باشد. ریخت و پاش در ابتدای کار منطقی نیست و ممکن است بعدها ضربه سنگینی به شما وارد کند.

بیزنس پلن به معنای یک طرح کسب و کار است

در فکر تولید محصول و یا خدمات متمایز باشید

با ارزیابی رقبا به محصولات و خدمات آنها پی می برید. حال به جای اینکه بخواهید وقت، هزینه و انرژی خود را برای رقابت با برندهای معتبر کنید، در فکر تولید خدمات و محصولاتی متمایز باشید تا در مدت کوتاه بتوانید به خواسته های خود برسید. در غیر اینصورت تمام وقت و هزینه شما صرف رقابت با برندهایی می شود که اعتبار بیشتری در بازار دارند. در نهایت برای اثبات خود به بازار به چندین سال زمان و تبلیغات زیاد نیاز دارید.

درست است که هر کسب و کاری با ایده شروع می شود، اما تنها ایده کافی نیست. بنابراین باید از ایده به سمت استراتژی یا همان طرح و برنامه بروید. آیا تا به حال فکر کرده اید که یک طرح و برنامه خوب شامل چه چیزهای می باشد؟ یک طرح تجاری خوب باید مثل یک فیلم دیده شود. در واقع همه موارد را از ایده تا مواردی در آینده را در بر بگیرد. در این ویدئوی انگیزشی می توانید با طراحی یک طرح تجاری خوب آشنا شوید. خود ساخته شما را به دیدن این ویدئوی انگیزشی دعوت می کند.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست