مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

٨ عادت براى بازنده بودن در گفت و گوها (تضمينى!)

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا در گفتگوها بیش از حد صحبت میکنید ؟ یا شاید متمایل به کارآفرینی هستید . شاید یکی دیگر از مشکلات این باشد که نمیتوانید نگاه کردن به گوشی خود هر سه ثانیه یکبار را متوقف کنید .  همه ما عادات بد سخنگویی را داریم .
ما نظرات چند مشاور و کارآفرین جوان را در مورد عادات بدی که کارآفرینان و یا استارترها در گفتگوها دارند را پرسیدیم. ببینید اگر هر یک از این مشکلات را دارید و اذیتتان میکنند، سریعا متوقفشان کنید زیرا که توانایی گفت و گو از عوامل موفقیت در کسب و کار است. ٨ عادت براى بازنده بودن در گفت و گوها (تضمينى!) عبارتند از:

بیشتر بخوانید: مهارت گفتگو و ارتباط موثر را یاد بگیرید؛ انسان موجودی اجتماعی است

بیش از حد حرف زدن

افراد با حرف زدن بیش از حد خسته کننده و از بحث خارج میشوند . فقط به سوالاتی که از شما پرسیده میشود پاسخ دهید . بعنوان یک قانون شما باید تقریبا 20 درصد از حرفهایی که میخواهید بزنید را عنوان کنید . ارائه اطلاعات بیشتر به طرح سوالات بیشتر می انجامد ، که در نهایت به ترس از ناشناخته منتهی میشود . مختصر و مفید صحبت کنید .

خود بزرگ بینی

کمی فروتنی داشتن بسیار مفید است . کار و اقدامات شما میتواند مصداق خود شما باشد و اکثر مواقع افراد دیگر نیز به طرفیت از شما از اقدامات شما دفاع خواهند کرد . پس با خودبزرگ بینی مفرط گفتگو نکنید . با سوال پرسیدن و یافتن نقاط مشترک میتوانید افراد را به خوبی بشناسید .

گفتن عبارت ” احساس میکنم که … “

شما میتوانید احساس جرات خود را به اشتراک بگذارید اما فرض اینکه با استفاده از این حس میتوانید برنده یک گفتگو باشید یک مسئله است . نه فقط به این دلیل که این حس آزاردهنده است بلکه قدرت کار تیمی و تیم شما را زیر سوال میبرد.

بیشتر بخوانید: موفقیت را از مربی تونی رابینز و دارن هاردی یاد بگیر

ضعف در رساندن مفهوم و منظور

اگر نمیتوانید با دیگران متقاعد کننده حرف بزنید یا در صنعت خود اطلاعات کمی دارید ، بلافاصله موقعیت خود در بازار را بی اعتبار میسازید . ضعف در رساندن مفهوم و منظور یک اشکال است زیرا نشاندهنده کمبود تلاش شماست . شما باید همیشه آماده باشید چون هیچوقت نمیدانید با چه کسانی و با چه قدرتی قصد گفتگو دارید .

استفاده از شعار

اگر با مشتری یا مصرف کننده و یا سرمایه گذار صحبت میکنید،آنها نمیخواهند این احساس را داشته باشند که نمیفهمند از چه کلمات اختصاری استفاده میکنید یا درک چیزی که میخواهید منتقل کنید برایشان سخت باشد . به همین دلیل است که سیاستمداران تا حد ممکن ساده صحبت میکنند تا حرف های آنها برای همه افراد قابل فهم باشد .

قطع کردن سخن دیگران

از آنجایی که کارآفرینان ذهن هایی پر از افکار مختلف دارند معمولا در گفتگوها صحبت های دیگران را قطع میکنند . چون فکر میکنند که میدانند طرف مقابل میخواهد چه نتیجه ای بگیرد و میخواهند سریعتر به مرحله بعدی سخنان بروند . اکثر کارآفرینان باید این حس را کنترل کنند . نفیس عمیق بکشید و فعالانه گوش فرا دهید . سرعت در اکثر موقعیت ها خوب است اما باید اجازه دهید دیگران حرفشان را کامل کنند .

بیشتر بخوانید: شخصیت کاریزماتیک : نشان دهید که برایتان مهم هستن

چک کردن تلفن همراه

همه گوشی ها در طول گفتگو باید کنار گذاشته شوند . نه زنگ بزنید . نه پیام دهید و نه هیچ کار دیگری . این عمل نشاندهنده این است که شما به این گفتگو علاقه مند نیستید . اگر واقعا به موضوع مورد بحث علاقه ای ندارید، موضوع را عوض کنید .

طرح سوالات فرضی

افراد معمولا با طرح سوالات فرضی که قسمتی از حاضرین را منحرف میکند،از گفتگوها کنار گذاشته میشوند. برای مثال اگر از فردی بپرسید که آیا تابحال به فلان جا رفته ای ؟؟ و اگر پاسخ ” خیر ” باشد ، شما توجه این فرد را از دست داده اید. این روش بهترین راه برای ایجاد یک توافق نیست .

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست