فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

شانس دوبار در خونه آدمو نمیزنه – اریک توماس ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

اریک توماس : آیا به شانس اعتقاد دارید؟

از نظر افراد موفقی مثل اریک توماس بسیاری از ما به شانس و اقبال اعتقاد زیادی داریم. برخی از ما فکر می کنیم اگر کسی در زندگی اش موفق و برنده است، به این خاطر است که فرد خوش شانسی است. اگر یک روز در زندگی خود بد بیاوریم آن را به بدشانسی ربط می دهیم. اغلب افراد خود را بدشانس می دانند. در حرف هایی که می زنند فکر می کنند این بدشانسی است که باعث می شود یکی بدبخت شود و خوش شانسی هم باعث پیروزی و موفق برخی دیگر می شود.

اریک توماس: شانس با تلاش چه ارتباطی دارد؟

اریک توماس معتقد است که تلاش ما برای دستیابی به موفقیت و هدف تعیین کننده میزان شانس است. افرادی که سعی و تلاش زیادی می کنند، مطمئنا شانس بیشتری هم دارند. دو فرد را تصور کنید که به آنها صفت بدشانس و خوش شانس داده شده است. مردم اولی را بدشانس می نامند. خود او باورش شده است که در هیچ کاری شانس ندارد. اما دومی اعتقاد دارد که خیلی خوش شانس است و به هر کاری که دست میزند در نهایت به موفقیت می رسد.

برای تست و امتحان هر دو نفر را به جایی می فرستند و به آنها می گویند در اینجا گنج نهفته است. هر دو شما هم این فرصت را دارید تا به گنج دست پیدا کنید. اولی خود را صاحب شانس و اقبال می داند. پس تمامی وسایل ایمنی و کار را در دست می گیرد و شروع به کندن می کند. او همه مدتی که در حال کندن زمین است، با خود فکر می کند من شانس زیادی دارم پس کافیست زمین را بکنم قطعا به طلا و گنج می رسم. همین انگیزه برای رسیدن به گنج مانع از خستگی او می شود.

دومی با اکراه تمام وسایل را با خود می گیرد و شروع به کندن زمین می کند. در حالی که مدام با خود زمزمه می کند من هیچ شانسی برای موفقیت ندارم. قطعا طلا و گنجی در کار نیست. بعد از چند خسته می شود و ابزار را کنار می گذارد. برای چند بار دوباره تلاش می کند و مجددا خسته می شود. در نهایت کار را نصفه نیمه رها می کند و از کندن زمین منصرف می شود. زیرا فکر و ذهنش به او دستور می دهد : «تو شانسی برای دست یابی به گنج نداری پس خودت را خسته نکن».

در پایان کار نفر اول به گنج می رسد و آن را بیرون می آورد. اما نفر دوم که خود را بدشانس می داند، در گوشه ای تماشاگر این اتفاق است.

این دقیقا سرگذشت بسیاری از ماست. تلاش ما تعیین کننده میزان شانس ماست. از سوی دیگر این ذهنیت ماست که باعث می شود خود را بدشانس یا خودشانس بدانیم. شاید گاهی در کاری شکست بخوریم اما دلیل آن بدشانسی نیست. بلکه بی دقتی و بی توجهی به عواملی است که باعث شکست می شوند.

اگر بخواهیم موفق شویم قبل از هر کاری باید دقیقا بدانیم که چه می خواهیم و به چه چیزی علاقه داریم. چه هدفی، چه کاری، از چه مسیری، باید همه اینها را برای خودمان مشخص کنیم؛ چرا که اگر شروع اشتباهی داشته باشیم، شانس دیگری نخواهیم داشت. مثل المپیک که با یک شروع اشتباه از دور خارج می شوی.
ما چندین شانس نداریم ! این ویدئوی انگیزشی سخنرانی اریک توماس است که به شما تقدیم می شود. با خودساخته همراه باشید و از نکات آن استفاده کنید.
شما می توانید موفق شوید؛ فقط نیاز به یک راهنما دارید! سایت irselfmade.com مربی موفقیت شما است.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست