تقویت هوشمقالهوبلاگ

مثل افراد باهوش صحبت کنید تا مثل آنها نتیجه بگیرید

اشتراک گذاری این مطالب در:

افراد باهوش و احساسی میدانند که کلمات قدرت خاصی دارند . حتی اگر کلمات حقیقت داشته باشند ، به شما جلوه بدی میدهند . این مقاله که توسط دکتر تراویس بردبری منتشر شده است ، این مقاله 11 عباراتی که باید از آنها دوری کنید را توضیح میدهد .
چیزهایی وجود دارند که شما هیچوقت نمیخواهید در محل کار خود آنها را بازگو کنید .
این عبارات قدرت بزرگی دارند ، آنها دارای توانایی عجیبی در بد جلوه دادن شما دارند ، حتی اگر حقیقت داشته باشند .
بدتر از همه ، وقتی که گفته شدند دیگر نمیتوان آنها را پس گرفت.

من در مورد تندی زبانی و صحبت های سیاسی حرف نمیزنم ، اینها تنها چیزی نیستند که شما را بد جلوه میدهند .
معمولا آنها ملاحظات نامحسوسی هستند که ما را بی کفایت و دارای عدم اعتماد به نفس جلوه میدهند که بیشترین آسیب را وارد میکنند .
اهمیتی ندارد که چه استعدادهایی دارید یا چه کارهایی انجام دادید یا چه موفقیت هایی دارید . عبارات مشخصی هستند که میتوانند به صورت دید مردم نسبت به شما را بد کرده و برای همیشه شما را در قالب یک فرد منفی قرار دهند . این عبارات به حدی دارای پیامدهای منفی هستند که میتوانند یک شغل یا حرفه را از ریشه خراب کنند .
چند مورد از این نابودکنندگان شغل را در محیط کاری خود شنیده اید ؟

این منصفانه نیست

همه میدانند که زندگی منصفانه نیست ، بیان این مسئله یعنی شما فکر میکنید که زندگی قرار بود منصفانه باشد . این حرف شما را نابالغ و ساده لوح نشان میدهد .
اگر نمیخواهید که بد جلوه دهید ، باید به حقایق بچسبید ، سازنده باشید و تعبیر خودتان را دور بریزید . بلافاصله خواهید توانست که اینگونه صحبت کنید . ” شنیدم پروژه ای که قرار بود به من داده شود را به شخص دیگه ای واگذار کردید ، میتوانید به من بگویید که چه چیزی باعث شد این تصمیم را بگیرید ؟ میخواهم بدانم که چرا فکر کردید من مورد مناسبی برای این پروژه نیستم تا بتوانم بیشتر در جهت بهبود مهارت هایم کار کنم ”

مثل افراد باهوش صحبت کنید تا مثل آنها نتیجه بگیرید

این روشی است که همیشه جواب میدهد

تغییر تکنولوژی به حدی سریع اتفاق می افتد که حتی یک پروسه 6 ماهه نیز ممکن است به تعویق بیافتد . بیان این عبارت که این روشی ست که همیشه جواب میدهد نه تنها شما را فردی تنبل و مقاوم در برابر تغییر جلوه میدهد بلکه مدیرتان را به این فکر می اندازد که چرا شما هیچ تلاشی برای بهبود خودتان نکرده اید . اگر همیشه کارها را به یک روش انجام میدهید ، بدانید که روش های بهتری هم وجود دارند.

مشکلی نیست

هنگامی که شخصی از شما میخواهد کاری را انجام دهید یا به خاطر انجام کاری از شما تشکر میکند و شما در جواب میگویید ” مشکلی نیست ” در واقع بر این موضوع که کار آنها باید مشکل آفرین میبود دلالت میکنید . این موضوع باعث میشود که مردم فکر کنند کاری که برایشان انجام دادید به شما تحمیل شده بود .
به جای این ، به آنها نشان بدهید که از اینکه کار انجام شده است خوشحالید . چیزهایی بگویید مثل ” باعث افتخار من است ” یا ” خوشحال میشوم بتوانم کاری انجام دهم ” این تفاوت نامحسوس در کلمات اثرات بزرگی بر روی مردم خواهد داشت .

فکر میکنم این ایده ی احمقانه ای باشد / میخواهم سوال احمقانه ای بپرسم .

این عبارات بیش از حد انفعالی ، بلافاصله اعتبار شما را خراب میکنند . حتی اگر این عبارات را برای ایده جالبی بکار ببرید ، کسانی که مخاطب شما هستند احساس میکنند شما کمبود اعتماد به نفس دارید .
بدترین منتقد خودتان نباشید . اگر خودتان به چیزی که میگویید اعتماد نداشته باشید ، هیچ کس دیگری نخواهد داشت . اگر واقعا چیزی را نمیدانید ، بگویید ” در حال حاضر در این مورد اطلاعی ندارم اما در موردش تحقیق میکنم و بعد به شما میگویم ”

فقط یک دقیقه وقت میبرد

بیان این جمله ، مهارت های شما را تضعیف کرده و این احساس را بوجود می آورد که شما در انجام وظایفتان عجله میکنید . مگراینکه واقعا بتوانید کاری را در 60 ثانیه انجام دهید ، در این صورت میتوانید بگویید که زیاد طول نمیکشد اما طوری بیان نکنید که انگار انجام این کار بسیار کمتر از حد معمول زمان میبرد .

سعی خودم را میکنم

دقیقا مثل کلمه ” فکر کردن ” ، ” سعی کردن ” هم تجربی به نظر می آید و حاکی از کمبود اعتماد به نفس در مورد تواناییهایتان در اجرای وظایفتان است . همه ی تواناییهای خود را کاملا در اختیار بگیرید . اگر انجام کاری از شما خواسته شد ، یا انجامش را کاملا بپذیرید و یا یک جایگزین پیشنهاد دهید ، اما نگویید سعی خواهم کرد زیرا اینگونه به نظر می آید که هیچ تلاشی نخواهید کرد .

او تنبل / بی کفایت / یک احمق، است

هیچ صفت خوبی در بیان اظهارات تحقیری در مورد یک همکار ، وجود ندارد . اگر اظهارات شما درست هستند ، پس همه در این مورد اطلاع دارند ، بنابراین نیازی نیست که شما به این موضوع اشاره کنید . زیرا در نهایت خود شما بعنوان فردی نادان شناخته خواهید شد .
همیشه و در همه محیط های کاری ، افرادی بی شخصیت و بی کفایت وجود دارند ، و همه میدانند که آنها چگونه افرادی هستند . اگر شما قدرت کمک به بهبود آنها و یا اخراجشان را ندارید ، با صحبت کردن در مورد نادانی آنها چیزی بدست نمی آورید . بیان بی کفایتی همکارتان در واقع یک تلاش ناامن جهت بهتر جلوه دادن خودتان است . این قضاوت شما به ناچار به شکل نظر منفی همکارانتان نسبت به شما ، به خودتان بازمیگردد .

این کار شامل شرح وظایف من نمیشود

این عبارات طعنه آمیز باعث میشود اینگونه به نظر برسد که شما فقط میخواهید حداقل کارهای ساده را برای دریافت حقوق انجام دهید که اگر به دنبال امنیت شغلی هستید ، این موضوع بسیار بد است .
اگر رئیستان از شما کاری را میخواهد که به نظر خودتان به پست شما نامربوط است ، بهترین حرکت انجام آن کار به صورت مشتاقانه است . میتوانید بعدا در زمانی مناسب در مورد نقش و وظایفتان در شرکت و اینکه آیا شرح وظایف شما باید به روز رسانی شود ، با رئیستان صحبت کنید . این موضوع تضمین میدهد که شما کوچک جلوه نداده اید و همچنین ، درک بهتری از کارهایی که باید انجام بدهید یا نباید به شما واگذار شود را به خودتان و به رئیستان ارائه میدهد .

تقصیر من نیست

نپذیرفتن اشتباه ، هیچوقت ایده خوبی نبوده است . اگر شما عضوی از کاری بوده اید که در آن اشتباه رخ داده است – هر چند عضوی کوچک – اشتباه خود را قبول کنید . اگر نه ، سعی کنید توضیحات هدفمند و بی غرض از اتفاقی که افتاده است را ارائه دهید . به حقایق رجوع کنید و. اجازه دهید همکاران و رئیس شما در مورد اینکه چه کسی باید سرزنش شود ، تصمیم بگیرند .
لحظه ای که به دیگران اشاره میکنید ، همکارانتان شما را بعنوان فردی بی مسئولیت میبینند . این مسئله باعث استرس آنها میشود و ممکن است آنها دیگر نخواهند با شما کار کنند و یا هر زمان که اتفاق اشتباهی افتاد ، در ابتدا خود شما را سرزنش کنند .

نمیتوانم

” نمیتوانم ” خواهر پیچیده ی ” تقصیر من نیست ” است . مردم دوست ندارند عبارت ” نمیتوانم ” را بشنوند زیرا تصور میکنند که این یعنی ” انجام نمیدهم ” . بیان این عبارت حاکی از آن است که شما حاضر نیستید کارهایی را انجام دهید که برای اتمام پروسه نیاز هستند .
اگر واقعا به دلیل کمبود مهارت نمیتوانید کاری را انجام دهید ، یک راه حل جایگزین پیشنهاد دهید . به جای شرح کارهایی که نمیتوانید انجام دهید ، کارهایی که میتوانید انجام دهید را شرح دهید . برای مثال به جای گفتن ” نمیتوانم بیشتر از وقت اداری بمانم ” بگویید ” فردا زودتر از وقت اداری خواهم آمد ” یا به جای ” نمیتوانم با این اعداد کار کنم ” بگویید ” من هنوز نمیدانم که چگونه باید با این آنالیزها کار کنم . آیا کسی هست که بتونه بهم یاد بده تا دفعه بعدی خودم انجامش بدهم ؟ ”

من از این شغل متنفرم

آخرین حرفی که یک نفر میخواهد در یک محیط کاری بشنود این است که فردی در مورد تنفر از کارش شکایت کند . به شما لقب فردی منفی گرا داده میشود و این موضوع باعث کاهش روحیه گروه خواهد شد . آنها میدانند که جاگزین های مشتاقی برای شما وجود دارند .
از بین بردن این عبارات از دایره لغاتتان ، برای شما بسیار مفید است . آنها به صورت پنهانی به درون ذهنتان نفوذ میکنند . پس تا زمانی که به نگفتنشان عادت نکرده اید ، حواستان باشد .
چه عبارات دیگری باید در این لیست قرار بگیرند ؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید ، چون هم من از شما یاد میگیرم و هم شما از من .

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست