فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تو کدوم یکی از این دروغ ها رو باور میکنی؟ ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا نباید به خودمان دروغ بگوییم؟

بزرگترین دروغ هایی که ما در زندگی میدهیم در رابطه با خودمان است. زمانی که خودمان را دست کم می گیریم و یا مدام می گوییم من نمی توانم، بزرگترین دروغ و خیانت را در حق خودمان کرده ایم. بسیاری تصور می کنند دروغ را به دیگران می گوییم. اما غافل از اینکه ما بیشترین دروغ را به خودمان می گوییم.

لازم است بگوییم کسی که به خودش دروغ می گوید، یعنی خودش را دوست ندارد. مطمئنا این فرد که خودش را دوست ندارد، دیگران را هم نمی تواند دوست داشته باشد. تمامی ابراز احساسات و دوست داشتن ها و مهربانی هایی هم که انجام می دهد برای جلب محبت دیگران است و نیت واقعی و دوست داشتنی در آن وجود ندارد. پس اگر می خواهید یک انسان ارزشمند واقعی باشید، اول خودتان را دوست داشته باشید. به خود دروغ نگویید و خود را باور کنید.

دروغ گفتن به خودمان باعث می شود تا چهره و ارزش واقعی خود را از دست بدهیم. در واقع دروغ چهره واقعی هر چیزی را مخفی می کند. وقتی عیب و نقصی در ما باشد، با دروغ گفتن این عیب و نقص از بین نمی رود. بلکه تنها از چشم خودمان مخفی و پنهان می ماند. در صورتی که دیگران این عیب را می بینند و به دلیل ترس از واکنش تند ما قادر به تذکر دادن هم نیستند.

اگر می خواهید خود را بشناسید و باور کنید، اول باید از دروغ گفتن به خودتان خودداری کنید. اگر نقطه ضعیفی دارید، به جای اینکه بگویید نه آن را ندارم با خود روراست باشید. نترسید و تمامی عیب و نقص خود را بپذیرید. در این صورت است که می توانید برای برطرف کردن عیب و نقص خود قدم بردارید.

در زیر سایه دروغ گفتن به خود نه تنها عیب ها مخفی می شوند، به تدریج استعدادها هم خاک می شوند. به طوری که به مرور زمان قادر به تشخیص توانایی ها و استعدادهای خود نیستید. این مشکل بسیاری از افراد است که قادر به شناخت استعدادهای واقعی خود نیستند و خود را دست کم می گیرند. آنها از کمبود اعتماد به نفس رنج می کشند و این خصلت دیگران را هم آزار می دهد.

تو کدوم یکی از این دروغ ها رو باور میکنی؟ ویدیو انگیزشی

چطور با خود روراست باشیم؟

برای روراست بودن با خود باید چشم ها را شست و جور دیگر دید. شاید در ابتدا کار سختی باشد. اما باید اول افکار و ذهن خود را تغییر دهید. هر جمله ای که بر زبان می آورید بر روی آن آگاهی کامل داشته باشید. برخی جملات عادت های روزانه ما هستند. برای مثال کسی که با چند عطسه بگوید من مریض هستم و چند بار تکرار کند، به ناگهان درد تمام بدنش را می گیرد.

انگار تاثیر این جمله است که باعث می شود ضعف و ناتوانی بر او مستولی گردد. تلقین کردن یکی از بزرگترین مشکلات ماست و از جملات دروغ و اشتباهی ناشی می شوند. در حالی که هیچ تمرکزی روی آنها نداریم.

شاید با دیدن یک انسان موفق بگیم که اون حتما همه شرایط رو داشته و من نمی تونم چون همه چیز رو با هم ندارم. اما درستش اینه که بدونیم اون قبلا چطور آدمی بوده. باید بدونی چرا اون آدم داره پیروز می شه و چه چیزایی می تونه تو رو پیروز کنه؟
چقدر از دروغ‌هایی که درباره خودتون می گید رو باور می کنید؟ یکیش این هست که من یه بازنده هستم و قرار نیست کارهای بزرگی انجام بدم. و هرگز هم به موفقیت بزرگی دست نخواهم یافت. و دروغ دیگه اینکه من می تونم انسان بزرگی بشم و اثری از خودم توی دنیا باقی بگذارم. این شما هستید که تصمیم می گیرید کدوم یکی از این ها رو باور کنید و به واقعیت تبدیلش کنید.
این ویدئوی انگیزشی درباره انتخاب مسیر رو از دست ندید و تا انتهای فیلم با خودساخته همراه باشید.

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست