انگیزشیمقالهوبلاگ

مقصد نهایی شما هیچ ربطی به موقعیت فعلیتان نخواهد داشت

اشتراک گذاری این مطالب در:

در مورد اینکه چه کسی و کجا هستید ، بهانه تراشی نکنید، زیرا انتخاب های کوچک ، تفاوت های بزرگ را خواهند ساخت .
کاری که میکنید اهمیت دارد .
همه چیز . چیزهای بزرگ . چیزهای کوچک . حتی چیزهای اذیت کننده .
اهمیت دارد که شما وقتتان را تلف میکنید . اهمیت دارد که شما برای شکست خود دیگران را سرزنش میکنید . مهم است که شما در زمان های مختلف تنبلی میکنید .
مهم است زیرا رسیدن به هدف اهمیت دارد و از بین بردن بهانه ها راهی ست که شما را به سمت هدفتان هدایت میکند . همان راهی که خیلی از افراد بزرگ رفتند .

زیگموند فروید وقتی برای اولین بار به روی صحنه رفت تا نظریاتش را به گروهی از دانشمندان در اروپا ارائه دهد ، هو شد اما ادامه داد تا برنده جایزه گوته برای خدماتش در علم روانشناسی شد .

وینستون چرچیل کلاس ششم را تجدید شد و در همه انتخابات شکست خورد تا بالاخره در 62 سالگی به عنوان نخست وزیر انگلستان برگزیده شد .

آلبرت انیشتن تا 4 سالگی صحبت نمیکرد و تا 7 سالگی نمیتوانست حتی کلمات پایه را بخواند و از مدرسه اخراج شد . او به تدریج با نظریات خود یک انقلاب در فیزیک ایجاد کرد .

هنری فورد در کشاورزی شکست خورد ، همچنین در کارآموزی به عنوان یک ماشین ساز . او 5 بار ورشکست شد و در نهایت توانست محصولات انبوه را مدرنیزه کند .

استان امیت در مسابقات کاپ دویس بازی تنیس قبول نشد زیرا زیادی زمخت بود . در نهایت او برنده 8 کاپ از مسابقات دویس شد و در حال حاضر بعنوان یکی از بهترین بازیکنان تنیس دونفری تاریخ جهان شناخته میشود .

چارلز اسکالز هر انیمیشنی را که به دبیرستان ارائه میداد مورد قبول واقع نمیشد . او حتی توسط والت دیزنی هم پذیرفته نشد اما ادامه داد تا در نهایت پرطرفدارترین سریال کارتونی دنیا را ساخت : بادام زمینی ها .

ون کاف در طول عمرش فقط یک نقاشی فروخت ، به یکی از دوستان خواهرش با قیمت 50 دلار . او 800 شاهکار نقاشی خلق کرد که ارزش فقط 7 تای آن در مجموع چیزی در حدود 1 میلیارد دلار میباشد .

لئوتلستوی از مدرسه حقوق اخراج شد و توسط اساتیدش بعنوان فردی که قابلیت یادگیری را ندارد شناخته میشد . او ادامه داد و در نهایت تبدیل به یکی از بزرگترین رمان نویسان دنیا شد .

جان کریسی بعنوان یک فروشنده با شکست مواجه شد ، او همچنین در شغل های کارمندی ، کارگری کارخانه و نویسندگی نیز شکست خورد . 754 نامه پذیرفته نشدن کارهایش از ناشران دریافت کرد . او بیش از 600 رمان نوشت و حالا بعنوان یکی از بزرگترین نویسندگان مرموز تاریخ شناخته میشود .

هانک آرون در مسابقات استعدادیابی با بروکلین داجرز شکست خورد و در اولین مسابقه اش با نتیجه 0-5 باخت اما ادامه داد تا به رکورد ام ال بی رسید و به مدت 33 سال آن رکورد را حفظ کرد .
ترک کردن بهانه ها یعنی قبول مسئولیت های همه زوایای زندگی . یعنی ساخت آینده ایکه به آن افتخار کنید .

اگر این کار تابحال انجام نشده باشد چی ؟
اولین نفر باش
اگر چندین بار آن را اشتباه انجام دهی چی ؟
خودت را بازسازی کن
اگر مدرک دانشگاهی نداری چی ؟
کنجکاو باش و بیشتر یاد بگیر
اگر هیچ کس باورت ندارد چی ؟
برای موفقیت نیازی به تایید دیگران نداری
اگر کار سخت باشد چی ؟
تمام چیزهای بزرگ نیاز به رنج و زیان دارند
اگر تمام تلاش خود را کردی اما باز هم درست نشد چی ؟

جسارت ، همیشه بهترین روش است

اگر مردم از تو حمایت نکنند چی ؟

آنها به محض اینکه کار شگفت آوری انجام دادی از تو حمایت خواهند کرد .

اگر صدمه ببینی چی ؟
این قیمت خیره سری ست
اگر از تو استقبال نشود چی ؟
نفس ، همیشه تو را از خود راضی میکند .
اگر هر چیزی را که فکر میکردی درست است ناگهان بفهمی که غلط هستند چی ؟
قوانین جدید وضع کن
اگر کارشناسان با تو مخالفت کنند چی ؟؟
ممکن است کارشناسان اشتباه میکنند
اگر بیشتر از چیزی که دریافت میکنی ، از دست بدهی چی ؟
فقط خوشحالتر خواهی شد .
اینها و بقیه جملات مانند اینها فقط بهانه های زندگی هستند .
شما باید به درون خود نگاه کنید و با شیاطینی که شما را از موفقیت بازمیدارند مقابله کنید . شما هیچوقت قهرمان نخواهید شد تا زمانی که بتوانید آنسوی ترس ، شکست و بهانه ها را ببینید . این موضوع زمانی آغاز میشود که شما باور کنید که میتوانید شگفت انگیز باشید بدون در نظر گرفتن اینکه در حال حاضر در زندگی چه کسی هستید و کجا ایستاده اید .
کارل جوزف “شوگرفوت” در مادیسون،فلوریدا،غرب پایتخت متولد شد ، فرزند چهارم از یک خانواده 10 فرزندی بود که توسط یک مادر تنها بزرگ شد . آنها خانواده فقیری بودند که بدون هیچ دسترسی به تفریح یا امکانات ورزشی زندگی میکردند .
احتمالا همین مسئله باعث شد تا جوزف به سختی تمرین کند تا تبدیل به یک ورزشکار بزرگ شود . او با بسکتبال و فوتبال بزرگ شد . او با بچه های بزرگتر جنگید و این مسئله به او یاد داد که سخت باشد . او ممکن بود با خشونت به زمین پرتاب شود اما بلافاصله می ایستاد و از خود دفاع میکرد .
در کلاس هفتم ، او یک تیم بسکتبال تشکیل داد . زیر حلقه می ایستاد،به بالا میپرید و گل میزد . این فقط یک آغاز بود . او در دبیرستان فوتبال و بسکتبال بازی میکرد و تقریبا در همه ورزش ها رکورد ثبت کرده بود . او یکبار به ارتفاع 5 فوت و 8 اینچ پرید و سپس برگشت و به اندازه 40 فیت توپ را شوت کرد . در یک مسابقه فوتبال در مقابل یک حریف بسیار قدرتمند ، جوزف 11 بار مورد خطا قرار گرفت ، این یعنی جلوگیری از اینکه جوزف پایش به توپ برسد .
سوپراستار جوان وقتی وارد دانشگاه شد حتی ذره ای هم از حرفه خود عقب نشینی نکرد . او بعنوان دفاع وسط برای دانشگاه بثان کوک من بازی میکرد ، جایی که پنج نفر از هم تیمی هایش برای بازی در NFL برگزیده شده بودند . تیم گربه های وحشی موفق شد برنده جام شود و این جام را مدیون انگیزه هایی بود که از طرف جزف می آمد . ببینید ، او بدون پای چپ متولد شده بود ……….
هر مسابقه ای که جوزف در آن شرکت میکرد یک رویداد نامتعادل بود : همه افراد با استفاده از دو پای خود میدویدند و میپریدند اما جوزف همه این کارها را با یک پا انجام میداد . نه پای مصنوعی و نه چوب زیربغل . فقط قلب …….
وقتی از او میپرسیدند که محدودیت هایش چیست ؟ جوزف پاسخ داد ” من هیچ محدودیتی ندارم ”

پس … دوباره بگویید ، بهانه تان چه بود ؟؟؟

از بین بردن بهانه ها مهم است زیرا آینده تان مهم است . اگر فقط آینده ای را میخواهید که برایش کار میکنید پس کاری که انجام میدهید بسیار مهم است ، درسته ؟ شما مطمئنا نمیخواهید که آن را به هم بریزید اگر لیستی از چیزهایی دارید که نباید با اشتباهات احمقانه آن را بهم بریزید ، آینده تان باید در صدر لیست قرار داشته باشد .
تصمیمات شما به سرنوشتتان منتهی میشود . باور میکنید ؟؟ باید باور کنید چون این مسئله حقیقت دارد .
زود یا دیر ، کاری که انجام میدهید و فردی که واقعا هستید ، چیزی که در نهایت بدست می آورید را توضیح میدهد .

اما این موضوع واقعا به چه معناست؟

بیایید در مورد این موضوع به صورت کاربردی رفتار کنیم . بیایید فکر کنیم که چقدر به خواب نیاز دارید و چگونه تصمیمات شما نتایجتان را متاثر میکنند .
زود از خواب بیدار شدن یعنی شما وقت بیشتری برای فتح دنیا دارید . اگر فقط روزی یکساعت زودتر از خواب بیدار شوید در مدت 50 سال این مقدار یعنی 2281 روز کاری یا 6 سال از فتوحات .
اگر بیشتر بجنگید بیشتر پیروزی بدست خواهید آورد .
تصمیمات روزانه و یا بهانه های شما در طول زمان با یکدیگر جمع میشوند .
گفتن اینکه سخت کار کردن بسیار مهم است ، آسان است و همه ما این موضوع را میدانیم اما فقط ادای کلمات به این معنی نیست که شما در حال انجام آن کار هستید .
آینده شما در مورد تصمیماتی هست که میگیرید ، نه ایده هایی که دارید .
همه ما آن 6 سال اضافه از فتوحات را میخواهیم اما هنگامی که دقایق زیادی را صرف این میکنیم که تصمیم بگیریم که آیا در تختخواب بمانیم یا بلند شویم و فتح کنیم ، اکثر ما راحتی را انتخاب خواهیم کرد . در ابتدا این مسئله بسیار کوچک نمایان میشود که در نهایت یکساعت بیشتر نیست اما اثرات آن، زندگی را تغییر میدهد .
تصمیماتی که بارها و بارها در یک روز اتخاذ میکنید آینده شما را میسازند . همه آنها حساب میشوند . پس چگونه میتوانید همین امروز آینده خود را تغییر دهید ؟
باور داشته باشید که مهم هستید ، که کاری که انجام میدهید مهم است و کاری که در حال حاضر انجام میدهید فرصت های آینده تان را تغییر خواهد داد .

این بدین معناست که شما :

انتخاب کردید که مثبت باشید وقتی چیزها ترسناک هستند .
برای برنده شدن بجنگید حتی هنگامی که از نفس افتاده اید .
صادق باشید حتی اگر صداقت شما را خجالت زده کند .
از زمان برای یادگیری استعدادها ، قابلیت ها و ایده های جدید استفاده کنید
بر انگیزه های شخصی سرمایه گذاری کنید به جای اینکه اجازه دهید اضطراب تصمیمات شما را هدایت کند .

اهمیت از بین بردن بهانه ها در درک نتیجه هر تصمیم معنا می یابد . مثبت بودن به مدت 20 بار در روز برای 15 سال به شما 109500 فرصت جهت ساخت یک آینده شاد را میدهد .
برنده شدن فقط یکبار بیشتر در هر سال به معنی 30 موفقیت شگفت انگیز و عالی در طول عمر است .
گفتن حقیقت فقط یکبار بیشتر در هر روز ، 365 دلیل بیشتر جهت اعتماد به نفس به شما میدهد .
خواندن هفته ای یک کتاب جدید در 22 سال برابراست با 1144 ایده جدید از باهوشترین افراد دنیا .
ایجاد پنج رابطه غیرمجازی جدید در هر ماه باعث میشود که شما در طول 35 سال 2100 آدم جدید را بشناسید که بتوانید روی آنها حساب کنید .
انتخاب های کوچک ، تفاوت های بزرگ میسازند .
تصور کنید چی میشد اگر شما 109500 لحظه شادتر ، 30 موفقیت بیشتر ، 365 راه بیشتر برای ایجاد اعتماد به نفس ، 1144 ایده جدید و 2100 دوست جدید داشتید ؟
آیا میتوانستید بیشتر فتح کنید ؟ آیا میتوانستید کارهای شگفت انگیز بیشتری انجام دهید ؟
بدون شک . میتوانید روی این موضوع شرط ببندید . پس بهانه تراشی را متوقف کنید .

 

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست