مقالهوبلاگ

ثروتمندان خودساخته چه ویژگی‌هایی دارند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای ثروتمند شدن یا باید پدری ثروتمند داشته باشید یا پدربزرگ و سایر اجداد محترم‌تان برای‌تان ارث و میراثی کلان به جا گذاشته باشند. اگر با این طرز فکر موافق هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله ما را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که سخت در اشتباه هستید. البته شما تنها کسی نیستید که فکر می‌کند رسیدن به پول و طی کردن مسیر موفقیت تنها در گروی پول و پارتی است. شاید هم شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اکوسیستمی که در آن رشد یافته‌اید چنین تفکراتی را در ذهن‌تان بارور ساخته است. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به شرافت، آبرو و خودساخته بودن اعتقاد دارند، حتما تعریف‌تان از مسیر موفقیت و ثروت کمی با رویکرد جمعیِ آدم‌های این روزها متفاوت خواهد بود. نگاهی به ثروتمندان خودساخته بیاندازید و ببینید که برای طی کردن مسیر موفقیت، کارآفرینی و تحقق رویاهای خود چه کرده‌اند. ثروتمندان خودساخته با اشخاصی که به بهای دست‌یابی به مکنت و ثروت، انسانیت را زیر پای خود خُرد کرده‌اند بسیار متفاوت هستند. برای شناخت این تفاوت‌ها، تا انتهای متن با ما همراه باشید:

ثروتمندان خودساخته و مسیر موفقیت

ثروتمندان خودساخته و مسیر موفقیت

ثروتمندان خوساخته، افرادی قوی هستند. این موضوع را در اولین برخورد با آنها نیز می‌توان تشخصی داد. چنین افرادی در درون‌شان آتشی شعله‌ور از انرژی و خواستن زبانه می‌کشد. از همان نخستین لحظات دیدار می‌توان قدرت متقاعد ساختن دیگران و توانمندی در رهبری را در آنها دید و شناسایی کرد. چنین افرادی از نظر روانشناسی بسیار مستقل و خودآگاه هستند و با نگاهی واقع‌بینانه به ضعف‌ها و قوت‌های خود سعی می‌کنند در مسیر رشد گام بردارند. ثروتمندان خودساخته ریاکار نیستند و با صداقت و آغوشی باز برای پذیرش پیشنهادات تازه و خوب، سعی می‌کنند که از هر فرصتی نهایت استفاده را در راه رشد و موفقیت داشته باشند. اما اجازه بدهید که تعدادی از ویژگی‌های مشخص‌تر ثروتمندان خودساخته را با هم مرور کنیم:

خودآگاهی و موفقیت در یک فرد ثروتمند خودساخته

خودآگاهی و موفقیت در یک فرد ثروتمند خودساخته

افراد خودساخته دید دقیقی نسبت به خود دارند. آنها می‌دانند که چه نکات مثبت و توانمندی‌هایی در زندگی داشته و دارند. بنابراین سعی می‌کنند که با به کارگیری نوعی خودآگاهی فعال، با تکیه بر نقاط قوتی که در وجود خود حس می‌کنند، به جنگ ضعف‌ها رفته و آنها را بدل به قوت نمایند. افراد موفق و قوی نمی‌گذارند که ضعف‌های‌شان به محدودیت ذهنی و عملی برای‌شان تبدیل بشود. پس نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا دیدی واقعی و واضح از خود به دست آورند. هر چقدر خود را بهتر بشناسیم و با خود روراست‌تر باشیم، بیشتر به افراد خودساخته شبیه خواهیم شد. نیمی از شکست‌ها و ناکامی‌های ما به خاطر این است که علاوه بر اینکه به دیگران دروغ می‌گوییم به خودمان هم رحم نمی‌کنیم و با خودمان هم صادق نیستیم. مثلا در بیشتر مواقع، حاضر نیستیم شکست‌ها و ناکامی‌های‌مان را ناشی از ضعف‌ها و کوتاهی‌های خود بدانیم. تفاوت افراد عادی با ثروتمندان خودساخته دقیقا در همین نکته است. اگر داستان موفقیت افراد خودساخته را بخوانیم متوجه می‌شویم که خودآگاهی آنها در کنار مسئولیت‌پذیری فوق‌العاده‌ای که دارند، رشد و رونق در زندگی را برای‌شان رقم زده است.

بینش دقیق و هوشمندانه، رمز گشودن درهای بسته

بینش دقیق و هوشمندانه، رمز گشودن درهای بسته

افراد ثروتمند و موفق، ویژگی بسیار مهم دیگری هم دارند. آنها از دید و بینشی قوی برای تحلیل شرایط و موقعیت‌های مختلف برخوردار هستند. زمانی که همه منتظر بارانی طوفانی هستند، ثروتمندان خودساخته به رنگین‌کمان زیبایی می‌اندیشند که پس از باران پدیدار خواهد شد. در واقع، افراد قوی و موفق از نظر روانشناسی در خود روحیه‌ای شکست‌ناپذیر ایجاد کرده‌اند که با تکیه بر توانمندی‌ها و شهودی غریزی قادر به پس زدن ابرهای تیره و تقدیم کردن آفتاب به ناکامی‌ها و سختی‌ها هستند. افراد موفق می‌توانند با تجزیه و تحلیل دقیق موضوعات و دشواری‌ها به ابعاد مختلف هر موضوع اِشراف یافته و شروع به تولید راه‌کارهای عملی و علمی کنند. مشکل و مسأله هر قدر هم که سخت و حل‌نشدنی به نظر برسد، در نگاه افراد موفق و خودساخته وحشتناک و مأیوس‌کننده جلوه نخواهد کرد. آنها می‌دانند که خواستن، توانستن است و برای تحقق آرزوهای خود به هیج‌وجه پا پس نمی‌کشند.

بخشش خود و نماندن در حصار شکست‌های قبلی

همیشه شکست و ناکامی طعم تلخی دارد. اما اگر زندگینامه افراد موفق را بخوانید متوجه خواهید شد که با چه چاشنی‌هایی، تلخی این طعم را به شیرینی و لذت بدل کرده‌اند. برای موفقیت باید کفش‌هایی آهنین به پا کرد و در مسیری که قطعا صاف و هموار نیست با قدرت تمام تاخت و رو به جلو پیش رفت. ثروتمندان خودساخته بهتر از هر کسی می‌دانند که برای رسیدن به موفقیت باید در برخی مسیرها شکست را تجربه کنند. آنها می‌دانند که بی‌عیب نیستند و ممکن است اشتباهاتی را در طول مسیر موفقیت مرتکب بشوند. این دیدگاه ژرف و منطقی باعث می‌شود تا از قفس تنگ محدودیت‌های ذهنی بیرون بیایند و در صورت تجربه شکست، مجددا قوی و قدرتمند از جا بلند شوند و به راه خود ادامه بدهند. ثروتمند خودساخته خود را می‌بخشد و نگاهی پیش‌رونده دارد که مانع از ماندن در تجارب بد و منفی می‌شود. به عبارت خودمانی، این افراد با خود مهربان هستند. البته منظور از مهربانی این نیست که از کنار نقص‌ها و خرابکاری‌های خود به سادگی رد می‌شوند… خیر. منظور این است که افراد قوی با نقد خود به نقاط ضعف‌شان پی می‌برند و آگاهانه در مسیر جبران و عدم تکرار اشتباهات گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.

تمرکز و موفقیت، دو یار جدانشدنی در راه کامیابی

تمرکز و موفقیت بسیار رابطه تنگاتنگ و مهمی دارند. ثروتمندان خودساخته و افراد موفق در زمینه‌های مختلف نیز از تمرکز بالایی برخوردار هستند. به این معنی که در راه رسیدن به هدف مدام درگیر حواشی نمی‌شوند و انرژی‌شان را برای توجیه کردن افراد غیرمنطقی یا حرص خوردن به خاطر حرف‌های مهمل و بیهوده تلف نمی‌کنند. این اشخاص قادر به اولویت‌بندی و معطوف کردن حواس خود به چیزهایی هستند که برای تحقق آرزوها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. تمرکز بالا کلید مهمی است که باعث می‌شود از هیاهوی بیهوده دور بمانند و با دقت بیشتری به سمت هدف در حرکت باشند.

ثروتمندان خودساخته و درک دیگران

ثروتمندان خودساخته و درک دیگران

ثروتمندان خودساخته و افراد موفق درک درستی از احساسات و عواطف سایرین دارند. آنها رهبرانی مؤثر هستند که می‌توانند با تشخیص احساسات دیگران و درک درستی که از وضعیت هر فرد دارند، انرژی و فرمان‌های لازم را برای پیشبرد مجموعه تحت مدیریت خود صادر کنند. از بحث فنی مدیریت و رهبری هم که بگذریم، این افراد با تشخیص درست احساسات دیگران در قلب آنها جایی برای خود باز کرده و معمولا محبوب و خواستنی هستند. دیگران به ویژه زیردستان چنین افرادی، آنها را دوست دارند و برای‌شان احترام زیادی قائل می‌شوند. ثروتمندان خودساخته معمولا شناخت خوبی از افراد با ویژگی‌های مختلف دارند و به راحتی می‌توانند با هر نوع شخصیتی از گروه و طبقه‌ای ارتباط برقرار کنند.

در آخر:

ویژگی‌های افراد خودساخته متعدد است. نکات زیادی وجود دارد که با مطالعه سرگذشت افراد خودساخته می‌توان آموخت. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این افراد، نگاه کردن به الگوهای موفق است. شما هم برای موفق شدن و بدل شدن به ثروتمندی خودساخته باید زندگی‌نامه این افراد را مطالعه کنید و ببینید که چه منش و آدابی در رفتارشان به کار می‌گیرند. الگوبرداری آگاهانه می‌تواند یکی از اولین گام‌های تغییر مثبت و قدم گذاشتن در جاده‌ پیروزی و کسب ثروت باشد. تقلید رفتارهای مثبت همیشه بعد از مدتی باعث نهادینه شدن آن رفتار در فرد مقلد می‌شود.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست