پادکست موفقیتوبلاگ

انگیزه ات رو همیشه نگه دار

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

انگیزه همان موتور محرکه افراد برای رسیدن به هدف ها و رویاهایشان است. اگر یک جوان که در رشته پزشکی تحصیل می کند به درجه پرفسوری فکر می کند، انگیزه عاملی است که باعث می شود او ساعات زیادی از شب را بیدار بماند و درس بخواند. همین انگیزه باعث می شود که برای رسیدن به هدف از سرگرمی ها، تفریح ها و بسیاری از کارهای خوشایندش چشم پوشی کند. در واقع انگیزه به معنای حس خوبی است که پیشاپیش در مورد رویای خود داریم.

برای مثال همین جوان خود را در منصب پرفسوری تصور می کند که همه به او احترام می گذارند. یا اینکه او مبدع یک تکنیک خارق العاده در علم پزشکی می شود که می تواند درهای زیادی بر روی بیماران باز کند. حس خوبی که از فکر کردن به آینده می گیرد، همان انگیزه است.

اما لازم است در همین ابتدا به شما بگوییم بین انگیزه و جوگیر شدن تفاوت زیادی وجود دارد. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

تفاوت های بین انگیزه و هیجانات زودگذر

انگیزه یک احساس پایدار و مبتنی بر منطق است. به این معنا که من رویای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را در سر دارم. برای ببنیم تلاش های امروز من براساس انگیزه دستیابی به رویاست و یا هیجانات زودگذر باعث می شود امروز سخت تلاش کنم، لازم است تفاوت میان این دو درک شود.

اگر من یک فرد تلاشگر، دارای پشتکار جدی، قدرت بیان، هوش کافی، اجتماعی و بااستعداد هستم، نباید در رسیدن به هدفم شک کنم. اگر امروز حس خوشایندی به هدف و رویای خود دارم و برای آن ساعات زیادی از شب را بیدار می مانم، به این معناست که من از انگیزه کافی برای دست یافتن به هدف برخوردارم.

اما اگر همه کارها را نیمه تمام به حال خود رها کرده ام، با دیدن موفقیت دوست، همکار و یکی از اشناهای قدیمی به این نتیجه رسیده ام که من هم راه او را طی کنم، حتما موفق می شوم؛ باید بگوییم که شما به هیجانات زودگذر مبتلا شده اید. در هیجانات زودگذر منطق و عقل شما نیست که رویا را می سازد. بلکه این احساسات صرف زودگذر است که شما را به تکاپو انداخته است. این در حالی است که شما استعداد و پتانسیل کافی برای رسیدن به آن رویا را ندارید و بیهوده وقت و انرژی خود را هدر می دهید.

تفاوت های بین انگیزه و هیجانات زودگذر

با این راهکارها انگیزه ات رو همیشه نگه دار

انگیزه بعد از ایده شکل می گیرد. البته انگیزه برای دستیابی به خوشبختی و رفاه را از انگیزه برای دستیابی به یک ایده خاص جدا کنید. انگیزه برای خوشبختی همان امید است. وقتی امیدوار باشید که در آینده زندگی مرفهی را خواهید ساخت، بی درنگ انگیزه شما برای یافتن یک راه عاقلانه ایجاد می شود.

اما اکنون شما انگیزه زیادی دارید که وارد یک حرفه خاص شوید. اما هیچ رشته و فیلد مشخصی مد نظرتان نیست. اینجاست که باید به دنبال یک طرح متناسب با استعدادها، علایق و شرایطت خود بگردید. افراد موفق کسانی هستند که راه موفقیت را نه برحسب موفقیت یا شکست دیگران، بلکه براساس توانایی های خود پیدا می کنند.

وقتی یک راه را برای خود مشخص می کنید در حالی که حس خوبی نسبت به آن دارید، باید دائما خود را در موقعیت دستیابی به هدف تصور کنید. با این کار به تدریج انگیزه برای آغاز کار در شما ایجاد می شود.

برای ادامه این مطلب پادکست موفقیت انگیزه ات رو همیشه نگه دار را گوش دهید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست