فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

فراتر از موفقیت – ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

فراتر از موفقیت چه چیزی قرار دارد؟

آیا تا به حال به چیزی فراتر از موفقیت فکر کرده اید؟ اگر به تمامی هدف ها و خواسته هایتان برسید، به آرامش می رسید؟ فراتر از موفقیت همان حس رضایت از زندگی و خوشبختی است. وقتی کسی از موقعیت زندگی خود رضایت نسبی داشته باشد، می توان او را یک فرد موفق و خوشبخت دانست. پس به جای اینکه به دنبال بدست آوردن پول بیشتر، کار بهتر، سرمایه زیاد، تحصیلات بالاتر و … باشید، در فکر کسب رضایت از زندگی باشید.

اگر در حال حاضر از زندگی خود هیچ رضایتی ندارید، شاید اگر به هدف هایتان هم برسید، بازهم شاکی و گلایه‎مند باشید. ما وقتی برای تغییر قدم بر میداریم که از شرایط فعلی راضی نباشیم و بخواهیم آن را تغییر دهیم. اما داشتن میزان رضایت نسبی از آنچه که هستیم، لازم است. رضایت از خود یا همان اعتماد به نفس یکی از مهم ترین مواردی است که برای تغییر وضعیت کنونی لازم است. چطور ممکن است کسی از خودش، زندگی اش، دنیای اطرافش و خانواده و شغلش هیچگونه رضایتی نداشته باشد، اما تغییر کند؟ حتی اگر تغییر هم کند باز هم ناراضی می ماند. چون در ذات او نارضایتی ریشه کرده است.

اهمیت دادن به سلامت جسمانی، وضعیت روانی، داشتن قدرت تصمیم گیری مستقل، داشتن روابط اجتماعی سالم و اعتقاد و پایبندی به نظام باورها و ارزشها برای تغییر زندگی ضرورت دارد. یک فرد متعادل و نرمال کسی است که اغلب موارد مذکور را داشته باشد. در غیر اینصورت او هیچ گاه به فراتر از موفقیت که همان حس رضایت و خوشبختی است نمی رسد.

فراتر از موفقیت خوشبختی است

برای دستیابی به خوشبختی چه باید کرد؟

برای اینکه بتوانید از زندگی امروز لذت ببرید لازم است که:

از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

در بسیاری از موارد ما اصل زندگی خود را با پوسته بیرونی زندگی دیگران مقایسه می کنیم. ما قادر نیستیم عمق زندگی دیگران را مشاهده کنیم. به همین دلیل آنچه را که با چشم خود می بینیم، خوشبختی تلقی می کنیم. برای مثال اگر کسی ماشین خوب سوار می شود، آن را دال بر ثروتمند شدن تصور می کنیم. در حالی که ممکن است او ماشینش را با وام با بهره بالا و اقساطی گرفته باشد. ما فقط زیبایی ماشینش را می بینم و قادر به دیدن استیصال و درماندگی این فرد برای پرداخت اقساط سنگین نیستیم. این یک مثال ساده است از مقایسه نادرست زندگی خود با زندگی دیگران.

توانایی خودتان را برای بدست آوردن زندگی در نظر بگیرید

برای خودتان زندگی کنید. وقتی نظر و دیدگاه دیگران در مورد زندگی شما در اولویت قرار می گیرد، هر لحظه در استرس و نگرانی هستید. وقتی برای خرید لباس می روید، به جای اینکه سلیقه خود را مد نظر داشته باشید، فکر اینکه او در مورد لباس من چه نظری می دهد، رهایتان نمی کند.

ممکن است لباسی را خریداری کنید که نگاه ها را به سمت خود جلب کند، اما خودتان در آن احساس راحتی ندارید. به رنگش علاقمند نیستید و حتی هزینه آن سرسام آور است. فقط به این دلیل آن را خریداری کردید که رضایت دیگران را جلب کنید. تا زمانی که در زندگی و تصمیم گیری هایتان درصدد جلب رضایت دیگران هستید، هیچوقت از زندگی لذت نمی برید و رضایتی از آن ندارید.

معیارهای ما برای اینکه از خودمون رضایت داشته باشیم چیه؟ بیشتر ما با توجه به فرهنگ و تمدنمون مشخص می کنیم که کی هستیم؛ چقدر خوب داریم پیش می ریم. حتی رویاها و توانایی هامون رو بر اساس معیارهای مصنوعی می سنجیم. در جامعه ما بیشتر مردم این معیارها رو پایه و اساس قرار میدن؛ اینکه چقدر موفقم یا چقدر می تونم پول دربیارم، چی و کی وارد زندگیم میشه، چقدر می تونم پیشرفت کنم. اینها ایرادی نداره اما، این معیارها برای شخصیت و انسانیتت خیلی پایینه. که بخواد تعیین کنه شما انسان خوبی هستین یا نه!

برای اینکه احساس خوشبختی کنید، باید ذهن موفقی داشته باشید. خودساخته دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد می دهد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

چطور ذهن موفق داشته باشیم

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست