مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

٧ روش هوشمندانه کار کردن به جای زیاد کار کردن

اشتراک گذاری این مطالب در:

میگویند اگر سخت کار کنید میتوانید به همه چیز برسید.البته ، اشتباه میگویند .
میگویند شما میتوانید هر چیزی را با سخت کار کردن به دست آورید ، میتوانید در تجارتتان موفق شوید ، پیشرفت کنید ، تقریبا در همه مهارت ها استاد شوید ….. فقط اگر سخت کار کنید .
به سختی کار کردن همیشه کافی نیست . اثبات میخواهید ؟ شما نمیتوانید یک لاستیک کم باد را با فوت کردن درون آن پر کنید ، به همین شکل نمیتوانید با قیچی خانگی چمن بزنید . نه ! شما به ابزار و استراتژی مناسب برای هر کار نیاز دارید. باید هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر .

هفت روش برای کمک به شما که بتوانید موثرتر و با کارایی بیشتر و بدون هرگونه تلاش اضافی کار کنید . در ادامه با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید.

1) بگذرید

گذشتن از یک کار پیچیده ممکن است متضاد به نظر برسد ، اما وقفه انداختن میتواند شما را سازنده تر کند . خارج شدن از محیط کاری بلافاصله استرس شما را کاهش داده و به مغز شما این مهلت را میدهد که کارایی بیشتری داشته باشد . اگر روی مسئله سختی کار میکنید ذهن ناخودآگاه شما به کار کردن روی مسئله ادامه میدهد حتی زمانی که ذهن خوآگاهتان سعی میکند استراحت کند و به همین دلیل است که بعضی اوقات راه حل ها به صورت جادویی به ذهنتان خطور میکند حتی در زمان هایی که به مسئله فکر نمیکنید ، و در مقابل بعد از استراحت شما تازه تر و سلامت تر به کار خود بازمیگردید .

بیشتر بخوانید: چگونه احساسات خود را کنترل کنیم؟ با این روشها رئیس خود شوید

2) حواس پرتی ها را تشخیص داده و حذف کنید

این موضوع ممکن است طبیعی به نظر برسد ، اما خطرناکترین حواس پرتی ها ، آنهایی هستند که شما نمیتوانید تشخیصشان دهید . فرض کنید در حال مطالعه یک طرح جدید بازاریابی در دو پنجره مختلف مرورگرتان هستید و به طور ناگهانی یک پنجره سوم از فیس بوکتان باز میشود که میگوید شما پیام جدیدی دارید ، به فیس بوک میروید تا پیامتان را خیلی سریع چک کنید ، 20 ثانیه برای خواندن و پاسخ دادن به پیام وقت میگذارید ، 20 ثانیه زمان زیادی نیست اما میتواند افکار شما را مخدوش کرده و بر زنجیره فکریتان وقفه بیندازد ، اگر این اتفاق چندین بار تکرار شود ، سازندگی شما را کاهش خواهد داد .

بیشتر بخوانید: پادکست موفقیت – اعتماد به نفس رو راحت بدست بیار

3) از موضوعات با اولویت کمتر چشم پوشی کنید

موضوعات کم اهمیت به ذهنتان نفوذ کرده به طور مصنوعی طول لیست روزمره شما را افزایش داده و حواستان را از موضوعات مهم تر پرت میکنند . فرض کنید در حال انجام پروژه مهمی هستید که یکی از همکارانتان ایمیلی برای شما ارسال میکند در رابطه با ایجاد تغییر کوچکی در وبسایتتان ، اعمال این تغییر زمان زیادی نمیبرد اما حواس شما را از پروژه مهمتان پرت کرده و استرستان را افزایش میدهد . بهترین راه جهت مبارزه با این موضوعات کم اهمیت ، چشم پوشی کردن از آنهاست ، در هنگام کار اینترنت خود را قطع کرده و موضوعات با اولویت کمتر را در لیست روزمره خود وارد ننمایید ، آنها ارزش نگرانی را ندارند و میتوانید بعدا به آنها رسیدگی کنید . ( این کار را در مورد موضوعات با اولویت بالا انجام ندهید )

4) یک عادت روزانه برای خود بسازید

عادات بعد از شکل گیری به طور طبیعی اتفاق می افتند . آنها تبدیل به تشریفات میشوند ، چیزی که شما بدون فکر کردن و به طور اتوماتیک به سراغشان میروید . برای مثال اگر مجبور هستید سرمقاله ای را هر روز به روز رسانی کنید ، تبدیل کردن این کار به یک عادت ناخودآگاه ، تلاش ها برای ضرورت به خاطر سپاری آن را ناچیز خواهد کرد . ساخت عادات کار سختی ست ، یک قانون خوب برای ایجاد آنها اینگونه است که شما خود را مجبور کنید که عمل مربوطه را هر روز و بدون وقفه با کارهای روزمره تان انجام دهید تا زمانی که انجام این عمل برای شما طبیعی شود ( برخی میگویند این امر 30 روز زمان میبرد اما زمان آن بستگی به احتمالات بسیار و هدفمندی موضوع دارد )

5) پاره وقت کار کنید

به جای اینکه بنشینید و یک پروژه را به طور کامل در یک زمان انجام دهید ، اهداف زیرمجموعه کوتاه مدت تعیین کرده و در زمان مشخص هر کدام از آنها را کامل کنید و یا ساعات مشخصی را برای کار کردن تعیین کنید . مجبور کردن خودتان به کامل کردن یک پروژه یا یک کار پیچیده در یک زمان استرستان را افزایش داده و کارایی شما را کمتر میکند . در عوض به خودتان اجازه دهید که در ” شلیک”های کوتاه تر کار کنید تا ذهنتان تازه بماند و استرستان کاهش یابد . با این روش میتوانید با بهترین قابلیت هایتان کار کنید.

بیشتر بخوانید: بعضی روزها باید تاریک و افسرده باشند

6) ” چندکاره ” ( نه به منظور سنتی آن )

مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ است ، همیشه ” فاصله های منفی ” در روزتان وجود دارند و این فاصله ها زمانهایی هستند که شما باید چندکاره شوید . سعی کنید جاهای خالی را با کارهای سازنده پر کنید : در زمان ناهار یک ویدیوی آموزشی نگاه کرده یا ایمیل هایتان را چک کنید ، در هنگام رانندگی به سمت محل کارتان به کتاب های صوتی یا پادکست ها گوش دهید . هر چه بیشتر یاد بگیرید که این فاصله ها را پر کنید ، کارایی بیشتری نیز خواهید داشت .

7) در اطراف قدرت ها و ضعف هایتان کار کنید

خودتان ، خودتان را بهتر از هر کسی میشناسید . قدرت ها  ضعف های ذاتی که در وجود خود دارید بر چگونگی کار کردنتان تاثیر میگذارند . با کار کردن بیشتر بر روی موضوعاتی که بهتر بلدید و دوری کردن از کارهایی که در انجام آن خوب نیستید میتوانید در اطراف قدرت ها و ضعف های خود فعالیت کنید . سعی نکنید که همه آنها را خودتان به تنهایی انجام دهید . با همکاری دیگران کار کنید تا مسئولیت فعالیت هایی که در آنها ضعف دارید کمتر شده و بتوانید روی کارهایی که در آنها قدرتمند هستید بیشتر تمرکز کنید .

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست