پادکست موفقیتوبلاگ

پادکست موفقیت – مزیت های بهبود شخصیت

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

بهبود شخصیت به معنای ارتقای معنوی شخصیت است. هیچ یک از ما به طور مطلق عاری از عیب و نقص نیستیم. مطمئنا هر کسی کاستی ها و ضعف هایی دارد. دلایل زیادی هم وجود دارد که افراد به این مشکلات رفتاری مبتلا می شوند. یکی ممکن است اعتماد به نفس کمی داشته باشد. یکی هم ممکن است از عزت نفس بی بهره باشد و …. .

این موضوع کاملا طبیعی است و نباید مدام خود را بخاطر ضعف ها و کاستی ها سرزنش کنید. بلکه به دنبال راهی برای بهبود شخصیت خود باشید.

مزیت های بهبود شخصیت

راهکارهای بهبود شخصیت

برای بهبود شخصیت خود ابتدا باید به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف باشید. اگر این ضعف های را پیدا کنید می توانید برای رفع کردن آنها اقدام کنید. برای مثال فردی که بسیار حساس و زودرنج است و از هر حرف و رفتاری بشدت ناراحت می شود. مسلم است که ناراحتی ها به مرور زمان باعث ایجاد کینه و بعد از مدتی گوشه گیری می شود. پس این عیب رفتاری می تواند صدمات زیادی را متوجه خود فرد کند.

بسیاری از افراد نسبت به ضعف ها و عیب های شخصیتی خود آگاهی ندارند. برخی هم می دانند که عیب آنها دقیقا چیست، اما سعی می کنند آن را کتمان کنند. این دسته از افراد فکر می کنند با اذعان به اینکه عیب  و ضعفی ندارند، می توانند خود را تبرئه کنند. برای مثال فردی که از عزت نفس برخوردار نیست، سعی می کند در جمع های دوستانه با صحبت یا رفتار خارج از عرف توجه دیگران را به خود جلب کند. قصد او این است تا خلاء های عاطفی خود را با جلب توجه دیگران پر کند.

اگر دیگران به این فرد بگویند که از عزت نفس برخوردار نیست و یا تذکر بدهند، ممکن است واکنش تندی نشان دهد و بخواهد عیب خود را کتمان کند. همین مثال را می توان برای افراد پرخاشگر هم زد. پرخاشگری و عصبانیت در مقابل رفتارها و حرف هایی که مطابق با میل ما نیست، یکی از عیب هایی است که صدمات زیادی را متوجه خود فرد می کند.

پس اولین راهکار پذیرش عیوب و نقص های رفتاری است. پس از آن فرد می تواند به تدریج برای رفع آنها گام بردارد.

مزیت های بهبود شخصیت

افرادی که از شخصیت تقریبا سالم برخوردار هستند، کمتر در معرض بیماری های روحی و روانی قرار می گیرند. شاید باورش سخت باشد که بگوییم بسیاری از بیماری های جسمی هم ناشی از کمبودهای شخصیتی است. یک فرد افسرده که مدام دارو مصرف می کند، به تدریج چاق می شود و پس از مدتی هم ممکن است به دلیل عدم تحرک و پرخوری به بیماری هایی همچون دیابت، چربی خون و یا فشار خون مبتلا شود.

افسردگی هم به دلیل نقص های رفتاری و شخصیتی بروز می کند. افرادی که به اختلالاتی همچون کینه توزی، گوشه گیری و پرخاشگری مبتلا هستند، بیشتر در معرض افسردگی قرار می گیرند. حال ببینید یک شخصیت سالم و با کمترین عارضه های روانی و مشکلات رفتاری چقدر می تواند از این بیماری در امان بماند.

در این پادکست موفقیت می تواند شرح کاملی از موضوع بهبود شخصیت را بشنوید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست