مقالهموفقیت تحصیلیوبلاگ

موفقیت تحصیلی: عادات دانشجویی مناسب

اشتراک گذاری این مطالب در:

چیزی به شروع مدرسه و دانشگاه و… نمانده است. اگر می‌خواهید برای سال تحصیلی جدید به بهترین شکل ممکن آماده بشوید باید با عادات دانشجویی خوب آشنا بشوید و عزم‌تان را برای به کار گرفتن توانایی‌های‌تان در سال جدید کاملا جزم کنید. موفقیت تحصیلی ، مسیر پیچیده و عجیب‌غریبی ندارد. فقط کافی است روش‌های درست حرکت در مسیر آن را یاد بگیرید. مثلا عادات دانشجویی مناسب را در خود تقویت کنید تا پیوسته و آهسته به رشدی چشم‌گیر دست پیدا کنید. چگونه می‌توان عادات دانشجویی مناسب را در خود رشد داد و شکوفا کرد؟ با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید تا بیشتر راهنمایی‌تان کنیم:

بیشتر بخوانید: احساس ثروتمند بودن ؛ راهی برای رسیدن به سرمایه و پول

۱.ذهنیت موفقیت تحصیلی را در خود تقویت کنید

ذهنیت موفقیت تحصیلی را در خود تقویت کنید

باور کنید یا نه، قدرت تلقین بسیار زیاد است. کسانی که از پیش بازنده می‌رانند به هیچ‌کجا نخواهند رسید. اگر شخصی مدام خود را دست‌کم بگیرد و با رویکردی منفی به ابعاد مختلف زندگی خود نگاه کند، قطع به رشد و موفقیت نخواهد رسید. یکی از عادات دانشجویی مناسب که به رشد فردی و موفقیت تحصیلی کمک می‌کند، ایجاد ذهنیت مثبت در خود است. باید بپذیرید که هر هدفی با تلاش و کوشش محقق خواهد شد و جایی برای ترس و دلهره‌های مخرب باقی نگذارید. وقتی ذهنیت موفق شدن را در وجود خود بیدار می‌کنید، قطعا به دستاوردهای بیشتری در زندگی خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی تا چه میزان است؟

۲.دوستان و گروه‌های دوستی خوب پیدا کنید

دوستان خوب پیدا کنید

یکی دیگر از عادات دانشجویی مناسب، شرکت کردن در برنامه‌های اجتماعی متنوع دانشجویی و دوست‌یابی است. انزوا و تنهایی اگر چه زمان بیشتری برای مطالعه و تحقیق و تمرکز در اختیارتان قرار می‌دهد اما اگر از حد بگذرد باعث می‌شود تا بخشی از انرژی‌های درونی‌تان تخلیه‌نشده باقی بمانند و در پیشبرد اهداف‌تان از کمک‌های مادی و معنوی افراد کمتری بهره‌مند بشوید. انسان به طور ذاتی، موجودی اجتماعی است و با حضور در جمع به ویژه در جمع دوستانه می تواند انرژی بیشتری برای حرکت رو به جلو پیدا کند. ضمن اینکه بسیاری از دوستی‌هایی که در گروه‌های مختلف دانشجویی شکل می‌گیرد تا مدتی دراز و طولانی ادامه پیدا می‌کند و خاطرات شیرینی را برای فرد رقم می‌زند. هر چقدر شبکه ارتباطی افراد گسترده‌تر باشد، فرصت‌های کاری و تحصیلی بهتری برای‌تان پیش می‌آید و در مطالعه درس‌ها و انجام پروژه‌ها هم موفق‌تر خواهید بود.

بیشتر بخوانید: 6 تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت شغلی و پیشرفت تحصیلی

۳.به طبیعت بروید و گردش کنید

به طبیعت و گردش بروید

یکی دیگر از عادات دانشجویی مناسب برای رشد و توسعه فردی، رفتن به طبیعت است. اگر بتوانید به طبیعت بروید و از آرامش آن بهره ببرید، در درس و تحصیل هم تمرکز بیشتری کسب خواهید کرد. واقعیت این است که با حضور در طبیعت، تمرکزتان از مشکلات و دشواری‌ها زدوده می‌شود و زمانی برای کسب آرامش به دست می آورید. در نتیجه تجدید قوا می‌کنید و با روانی آسوده‌تر و قوی‌تر برای بازگشت به زندگی عادی و روزانه آماده می‌شوید. پژوهش‌های مختلف هم نشان می‌دهند که ارتباط برقرار کردن با طبیعت، انرژی بسیار مثبتی برای هر شخص به همراه می‌آورد. گردش در طبیعت هم تفریح است و هم آرامش فکری به همراه دارد. یکی از مزایای جالب‌توجهی که روانشناسان برای رفتن به طبیعت و گردش در محیط‌های طبیعی اعلام کرده‌اند، تقویت مهارت‌های شناختی در فرد است. تحقیقات نشان می‌دهد که طبیعت می‌تواند باعث توسعه مهارت‌های شناختی مانند حافظه بشود. زدودن استرس از قلب و روح افراد، یکی از بهترین و مهم‌ترین عوامل در آماده‌سازی ذهن برای دریافت ورودی‌های جدید است. فردی که می تواند با آرامش خود، ورودی‌های تازه‌ای به مغز خود منتقل کند و علاوه بر آن به خوبی داده‌های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند، دانشجوی موفق‌تری خواهد بود. پس سر زدن به طبیعت را به عنوان یکی از عادات دانشجویی مناسب در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 10 عادت مفید که شما را به زندگی بهتر نزدیک می‌کند

۴.به اندازه بخوابید و استراحت کنید

به اندازه بخوابید

یکی دیگر از عادات دانشجویی مناسب که برای موفقیت تحصیلی باید حتما آن را در وجود خود نهادینه کنید، خواب مناسب و کافی است. خوب خوابیدن و استراحت کافی باعث می‌شود تا ذهن آمادگی بهتر و بیشتری برای یادگیری دروس جدید پیدا کند. استراحت کافی به یادگیری و درک بهتر، کمک شایانی می‌کند. از قدیم گفته‌اند، عقل سالم در بدن سالم است. به همین خاطر باید با استراحت کافی و خوب خوابیدن، جسمی بانشاط و سالم داشته باشید که شرایط خوب فکر کردن را در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از نکات خیلی مهم در رابطه با مدیریت خواب کافی این است که دانشجویان معمولا زندگی شلوغی دارند، برنامه‌های کلاسی متفاوت  و تردد آنها کمی پریشان است و اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشند، به راحتی می‌توانند دچار فرسودگی تحصیلی بشوند. خوب خوابیدن و داشتن برنامه‌ای منظم برای خواب و بیداری تا حد زیادی به آنها کمک می‌کند تا منظم‌تر عمل کنند و وقتی مناسب برای انجام هر یک از وظایف خود اختصاص بدهند.

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست