اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

سه روش برای بالا بردن اعتماد به نفس وقتی هیچکس شما را باور ندارد

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای بالا بردن اعتماد به نفس باید از همین الان تصمیم خود را بگیرید. زمان آن فرا رسیده است که از منطقه آسایش خود خارج شوید و رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید . شما آماده موفقیت هستید ، شما رشادتان را فراخوانده اید تا اهداف بلندتان را با جهان به اشتراک بگذارید ، و بعد این اتفاق می افتد : به جای تحسین و حمایتی که انتظارش را داشتید ، افراد اطراف شما بذر شک در قابلیت ها و تواناییهای شما را میکارند .
اکثر ما با پوشیدن لباسی فولادی از خود در برابر شک گرایی های دیگران محافظت میکنیم ، اما چه کاری خواهید کرد وقتی سخت ترین انتقادها از طرف خانواده ، دوستان و یا همسرتان باشد ؟ شما اعتماد دارید که آنها قدرت ها و ضعف هایتان را میدانند و بعد از همه اینها ، اطرافیانتان سالهاست که شما را میشناسند . وقتی حمایت آنها را نداشته باشید احساس میکنید که تنهایید ، پس چگونه میخواهید بر تمام دنیا نفوذ داشته باشید ؟
اگر شما کمبود حمایت داشته باشید دنبال کردن رویاهایتان میتواند بسیار سخت باشد ، فراتر از آن ممکن است شما از این که منتقد خودتان هستید احساس گناه بکنید ، اما اگر قصد دارید در مسیر موفقیت قدم بگذارید معمولا باید با مساولی مثل شک گرایی دیگران نسبت به خودتان دست و پنجه نرم کنید . برای بالا بردن اعتماد به نفس باید خود را باور کنید.

طبق نظر مجله موفقیت سلف مید برای تمرین بالا بردن اعتماد به نفس هنگامی که هیچکس شما را باور ندارید با این سه روش شروع کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

برای بالا بردن اعتماد به نفس خود را یک انبار مهمات فرض کنید

من در دهه 90 علوم کامپیوتر میخواندم . یکی از اصول کلیدی برنامه نویسی کامپیوتر ” آشغال داخل . آشغال بیرون ” بود . انسانها نیز مانند برنامه های کامپیوتری نمیتوانند از ورودی آشغال ، خروجی خوبی را انتظار داشته باشند . اگر به تغذیه کردن شک ها و منفی گرایی های دیگران ادامه دهید اعتماد به نفستان برای همیشه نامتعادل خواهد بود . در مقابل اگر میخواهید اعتماد به نفستان را افزایش دهید باید صدای درونتان را دوباره تنظیم کنید و خودتان را با مثبت اندیشی محاصره کنید .
یک عادت روزانه تنظیم اعتماد به نفس برای خودتان بسازید. روزتان را با مطالعه قسمتی از یک کتاب توانمندسازی شروع کنید . گزیده ای از یک چیز روحانی یا یک نقل قول الهام بخش . قسمتی از اخبار روزانه تان را به یک پادکست یا یک کتاب صوتی نشاط بخش اختصاص دهید .
قبول کنید که نمیتوانید خانواده یا همکارانتان را تغییر دهید اما میتوانید با افرادی که از شما حمایت میکنند در تماس باشید . به کنفرانس ها یا جلسه های شبکه ای بروید که افرادی مثل شما و یا افرادی که از امثال شما حمایت میکنند در آن حضور دارند تا کمکی باشد برای رسیدن به هدفتان . مربی پیدا کند که بتواند به شما هم دید واقع گرایانه و هم دید محرک ارائه دهد تا شما را به جلو سوق دهد .
به یاد داشته باشید که حوزه شما تنها به افرادی که شخصا و حضوری میشناسید محدود نمیشود . به دنبال شبکه های اجتماعی یا وبسایت ها نیز باشید تا انباری از حمایت های مجازی داشته باشید .

بیشتر بخوانید: چگونه با نه گفتن خودمان را نجات دهیم؟

شکست خوردن دیگران را جشن بگیرید

تاریخ سازان قابل احترامی که میشناسیم ، قبل از اینکه به عنوان قهرمان شناخته شوند ، شکست را تجربه کرده اند . شکست ها را مطالعه کنید تا متوجه بشوید که حتی پیروزی تاثیرگذارترین افراد نیز بر اساس عقیده آنها به ادامه دادن بعد از هر شکست ساخته شده است .
آلبرت انیشتن : والدین او فکر میکردند که آلبرت فردی کم هوش و غیر طبیعی است و یکی از معلمهایش او را اینگونه توصیف کرد : ” کند ذهن ، غیر اجتماعی و فردی که برای همیشه در رویاهای احمقانه سرگردان است ” بعد از فارغ التحصیلی ، 9 سال طول کشید تا آلبرت انیشتن به یک مقام آکادمی دست پیدا کند .
باب راس : راس وقتی که 8 سال داشت مواد مخدر مصرف میکرد و ویسکی مینوشید . او اولین بار در سال 1918 یک لیگ آمریکایی را رهبری کرد .
برادران رایت : قبل از اینکه بتوانند 700 پرواز موفق داشته باشند ، دو عدد از هواپیماهایشان در همان ابتدای کار سقوط کردند .
بیانسه : وضعیت بسیار افتضاحی بود وقتی که اعضای اصلی گروه ” بچه های سرنوشت ” از گروه برکنار شدند . اعضای باقیمانده گروه با نوشتن آهنگ ” بازمانده ” که جوایز زیادی برنده شد ، شرم عمومی را مهار کرده و خود را به سمت موفقیت پرتاب کردند . در حال حاضر بیانسه یک نام صمیمی با پیروهای فرقه مانند است . هیچکس کامل نیست . اگر مایل به شکست نیستید پس همانطور مایل به پیروزی هم نیستید .

بیشتر بخوانید: بالا بردن اعتماد به نفس زندگی را شاد و شیرین می‌کند

منتقد درونتان را آرام کنید

اگر به خودتان باور نداشته باشید حمایت های خارجی نیز سقوط خواهند کرد . اما کلمات منتقد درونیتان همیشه به سادگی یافت نمیشوند . به جای انتقاد مستقیم ، میتواند تبدیل به شک ، احساس گناه ، شرم و یا بی ارزشی شود . برای جلوگیری از خراب کردن پروسه شما توسط منتقد درونتان ، باید در هنر ساختن یک دیالوگ درونی حمایت کننده استاد شوید .
پیروزی ها و دستاوردهای قبلی خود را به یاد آورید . چالش ها ، احساسات و طرز فکرتان در آن زمان را به یاد آورید ، به خودتان یاد آور شوید که شما در هر زمانی میتوانید دوباره به همان فرد تبدیل شوید .
قدرت هایتان را به تشخیص دهید . از خود بپرسید من در چه کاری استاد هستم ؟ هنگامی که به این سوال پاسخ دادید ، استعدادهایتان را با دیگران جشن بگیرید .
با استفاده از تصدیق به نفس که در تواناییهایتان نهفته است مرتبا خود را تشویق کنید ، این کار را به جای تاکیید امیدواری که به صورت طبیعی وجود دارد انجام دهید .
از کمبود ذهنی خود جدا شوید . باور اینکه مهلت ها کم هستند به پرورش ترس کمک میکند . ترس از اینکه ما به اندازه کافی خوب ، پولدار و باهوش نیستیم که بتوانیم برای تواناییهایمان بجنگیم . در مقابل درک کنید که ما در دنیایی از وفور زندگی میکنیم . شما میتوانید در هر زمان تصمیم بگیرید که یک فرصت برای خود بسازید ، در دنیایی که فرصت های زیادی وجود دارند .
دریافت اعتبار خارجی میتواند پاداش فوق العاده ای باشد . هر چند استادی کردن برای اعتماد به نفس مسئولیت خود شماست . اگر جو کنونی شما ، اعتماد به نفس را ترویج نمیدهد پس زمان آن فرا رسیده که یک محیط حمایتی و مشوق برای خود بسازید و برای بالا بردن اعتماد به نفس قدم بردارید. اولین قدم در خودباوری را بردارید و تماشا کنید که بقیه نیز پا جای پای شما خواهند گذاشت .

اگر فکر می‌کنید خود یا اطرافیانتان از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست