مقالهموفقیت تحصیلیموفقیت در کسب و کاروبلاگ

تست روانشناسی MBTI چیست و چه کاربردی دارد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

اگر حتی کمی درباره روانشناسی اطلاعات داشته باشید، حتما نام روانکاو مشهور یعنی آقای کارل گوستاو یونگ را شنیده‌اید. نظریات و پژوهش‌های او باعث شد تا دو روانشناس دیگر یعنی مایرز و بریگز، به فکر ایجاد پرسش‌نامه‌ای برای خودشناسی بهتر افراد بیافتند. نتیجه کار این دو فرد، تست روانشناسی معتبری شد که با بررسی ۴ بُعد از شخصیت افراد، ۱۶ تیپ شخصیتی معرفی می‌کند. هر یک از این ۴ بُعد دارای ۲ شاخص هستند. ۴ بُعد مذکور در زمینه: تعاملات اجتماعی، شیوه دریافت اطلاعات از محیط، روش‌های تصمیم‌گیری و ارتباط با جهان پیرامون، اشخاص مختلف را می‌سنجند و به آنها نشان می‌دهند که از نظر تعاملات اجتماعی: برون‌گرا هستند یا درونگرا، از نظر دریافت اطلاعات از محیط: شهودی عمل می‌کنند یا حسی، از نظر تصمیم‌گیری: احساسی فکر می‌کنند یا منطقی، از نظر ارتباط با جهان پیرامون: ناظر هستند یا قضاوت‌گر. برای اینکه خود را بهتر بشناسید و از ترجیحات و خواسته‌های‌تان مطمئن‌تر بشوید، شرکت در تست روانشناسی MBTI خودساخته خالی از لطف نخواهد بود.

تست‏‎روانشناسی MBTI چه کاربردی دارد؟

تست روانشناسی MBTI یکی از معتبرترین آزمون‌های مبحث شخصیت‌شناسی است و به شما کمک می‌کند تا دید دقیق‌تری نسبت به زوایای مختلف شخصیتی خود پیدا کنید. با انجام این آزمون متوجه خواهید شد که ترجیحات شما درباره موضوعات مختلف زندگی حرفه‌ای و شخصی چیست و با بررسی ۴ بُعد شخصیتی (برون‌گرایی/درونگرایی- حسی/شهودی بودن-احساسی/منطقی بودن-ناظر/قاضی بودن)، امکان این به وجود می‌آید که دریابید در کدام گروه از تیپ‌های شخصیتی ۱۶ گانه‌ای که حاصل ترکیب این ۴ بُعد هستند، قرار دارید.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، رعایت صداقت در انجام این آزمون است. لازم نیست گزینه‌ای را که فکر می‌کنید، بهتر است انتخاب کنید بلکه باید موردی را که درباره شما واقعیت دارد، انتخاب کنید. اگر در یک جمع‌بندی منظم مانند قالب و شکل این آزمون نسبت به ترجیحات خود در زمینه زندگی شخصی و حرفه‌ای آگاهی به دست بیاورید، راحت‌تر می‌توانید برای خود تصمیم‌ بگیرید و ارتباطات بهتری هم با اطرافیان خود ایجاد خواهید کرد.

تست روانشناسی MBTI

چرا باید آزمون mbti را انجام بدهید؟

تست روانشناسی MBTI شناخته‌شده‌ترین آزمون شخصیت‌شناسی است. یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه و رشد فردی در زندگی هم چیزی نیست جز واقف شدن به ابعاد مختلفی که شخصیت‌تان دارد. پس اگر در این آزمون شرکت کنید بهتر متوجه می‌شوید که برون‌گرا هستید یا درون‌گرا؟ به صورت حسی، محیط پیرامون خود را درک می‌کنید یا از شهودتان بهره می‌برید؟ اگر پای تصمیم‌گیری به میان باشد به احساس‌تان متکی هستید یا منطق و فکرتان و نهایتا نسبت به آنچه در اطراف‌تان اتفاق می‌افتد، نقش ناظری مشاهده‌گر را ایفا می‌کنید یا وقایع را داوری می‌کنید و با قضاوت‌های‌تان سعی در اثرگذاری روی محیط دارید.

تست روانشناسی MBTI با بررسی این ۴ مولفه باعث به وجود آمدن ۱۶ تیپ شخصیتی می‌شود. تیپ‌هایی که هیچ‌یک بر دیگری برتری ندارند و برای شکل دادن به داستان‌های آدم‌ها روی زمین و پیش‌برد زندگی ضروری و لازم هستند. با شرکت در این آزمون خود و اطرافیان‌تان را بهتر بشناسید و مدیریت دقیق‌تری روی رفتارها و اعمال‌تان پیدا کنید.

 

برای انجام تست رایگان MBTI اینجا کلیک کنید

تست شخصیت ام بی تی آی

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست