فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

ویدیو انگیزشی – خوشبختی و شادی یعنی چی؟ – وارن بافت

اشتراک گذاری این مطالب در:

این ویدئوی انگیزشی صحبت هایی از وارن بافت است. بافت،کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است، که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم ‌اکنون به ‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.

شادی یک احساس رضایت درونی است که نسبت به خود و زندگی پیدا می کنیم. برای شادی حد و اندازه خاصی وجود ندارد. ممکن است کسی با یک لبخند حس شادی و خوشبختی کند. اما گاهی اگر در بهترین شرایط زندگی هم قرار بگیریم، از آنچه که داریم احساس رضایت نمی کنیم.

برای اینکه بتوانیم از زندگی لذت ببریم و احساس خوشبختی کنیم لازم است که:

برای یافتن شادی به دنبال موضوعات خوب برویم

یکی از کارهایی که می تواند حس شادی و خوشبختی را در ما برانگیزد، دنبال کردن کارهای مورد علاقه زندگی است. در هر لحظه از زندگی میلیون ها موضوع برای جلب توجه شما وجود دارد. اما بهتر است به سراغ کارهایی بروید که به سمتتان انرژی ارسال می کنند. مثلا وقتی قرار است ماه بعد به یک سفر لذت بخش سفر کنید، می تواند حس شادی و خوشبختی را برانگیزد. خاطرات تلخ گذشته اگر چه برای عبرت گرفتن خوب است، اما باعث خراب شدن حال و احوالتان می شود.

گاهی اینقدر افکار منفی ذهن ما را احاطه کرده است که فرار از آن ممکن نیست. وقتی در تنهایی به خلوت می نشینید و ناگهان همه مشکلات و بدبختی ها روی سرتان آوار می شود. انگار عادت کرده اید وقتی با خودتان تنها می شوید به مشکلات زندگی فکر کنید. وقتی مدام جملاتی مانند: «من بدبختم»، «من کسی را ندارم»، «من بیچاره هستم»، «من زشت هستم»، «من تنها هستم و کسی مرا دوست ندارد» و …. را با خود تکرار می کنید، به مرور زمان باعث از دست رفتن اعتماد به نفس تان می شود.

اگر با خود تنها می شوید جملات زیبا را با خود تمرین و تکرار کنید. شاید در ابتدا تاثیری روی رفتار و احساس شما نداشته باشد. اما به مرور زمان باعث افزایش اعتماد به نفس تان می شود. جملاتی از قبیل «من خیلی دوست داشتنی هستم»، «همه مرا دوست دارند»، «من خوشبختم»، «من فرد موفقی هستم»، « من به هر چه بخواهم می رسم» و ….

برای یافتن شادی به دنبال موضوعات خوب برویم

زندگی به خودی خود معنایی ندارد

هر کس زندگی را از زاویه دید خود می بیند. یکی که احساس شادی و خوشبختی می کند، زندگی را زیبا و دوست داشتنی توصیف می کند. اما کسی که حس بدبختی و مفلوک بودن می کند، نگاه و توصیفش از زندگی چندان خوشایند و مطلوب نیست. در واقع این ما هستیم که به زندگی معنا می بخشیم. به همین ترتیب در مورد خوشبختی، شادی، بدی و ناخوشی هم خودمان هستیم که برخی از موضوعات را بیش از حد بزرگ می کنیم.

برای مثال گاهی یک موضوع آنقدرها هم مهم نیست که ما ساعت ها برایش عذاب می کشیم. اینکه کسی با حرف زدن ما را آزار دهد، فقط عقده های روانی و حسادت های او را نسبت ما به اثبات می رساند. پس به جای اینکه بخواهیم وقت خود را صرف ناراحت شدن در مورد حرف های دیگران کنیم و ناراحت باشیم که چرا پاسخی به آنها ندادیم، کاملا اشتباه است. باید در خلوت به این فکر کنیم دیگران حسادت و عقده هایشان را به اثبات رساندند. اما سکوت ما نشانه صحت و سلامت روانی ماست. پس ما یک فرد خوشبحت و شاد هستیم.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست