پادکست موفقیتوبلاگ

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم چهارم مقصدتون رو بشناسید

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

برای داشتن یک زندگی موفق آیتم های زیادی هست که باید مد نظر قرار بدید. اما مهم ترین آن داشتن ذهنی سالم است. ذهن سالم یعنی ذهنی که به همه چیز به دیده مثبت و خوب نگاه کند. وقتی در ذهن خود قصد دارید به سفر بروید به دنبال فراهم آوردن شرایط سفر می روید. لباس مناسب، کیف و چمدان، غذا در طی مسافت، خرید بلیط یا آماده کردن خودرو و … از جمله کارهایی است که به دنبال قصد و نیت شما برای مسافرت صورت می گیرد.

در واقع این قصد ذهنی شماست که باعث می شود به سراغ آماده کردن وسایل و ولوازم مورد نیاز بپردازید. تا زمانی که در ذهنتان یک سفر خوب را تصور نکنید، اصلا قدمی برای تهیه لوازم بر نمی دارید. حتی اگر یک درصد نسبت به سفر پیش رو ذهنیت منفی داشته باشید،

این تنها یک مثال ساده از زندگی روزانه است. اگر بخواهیم در مورد یک هدف بزرگ صحبت کنیم مطمئنا نقش تفکر مثبت برجسته تر می شود.

مقصدتون رو بشناسید و مثبت اندیش باشید

تفکر مثبت یعنی قادر باشیم در مورد ایده ای که در ذهن داریم تصورات خوب ایجاد کنیم. من قصد دارم یک کسب و کار جدید راه اندازی کنم. برای موفقیت در این ایده باید قدرت ذهنی من به گونه ای باشد که آینده مرا با اجرای این ایده به خوبی نمایان سازد. البته اینجا باید شما را از بلندپروازی برهانیم. چرا که منظورم ما از تفکر مثبت یک تفکر همراه با واقعیت است.

برای درک بهتر خیالپردازی و تفکر مثبت مبتنی بر واقعیت لازم است تا شرایط هر دو توضیح داده شود. در خیالپردازی ایده شما قابلیت اجرا شدن ندارد. از سویی اگر اجرا هم شود سود و منفعتی نصیب شما نمی شود. بلکه فقط ذهن خود را بیهوده درگیر آن می کنید. شما حتی شرایط و امکانات لازم برای اجرای این ایده را ندارید. داشتن تلاش و پشتکار لازم برای اجرا کردن ایده و راه اندازی کسب و کار هم از شرایط لازم است که اگر نباشد به خیالپردازی نزدیک شده اید.

در تفکر مثبت مبتنی بر واقعیت شما همه شرایط و امکانات لازم برای اجرا کردن یک طرح جدید را دارید. اما اعتماد و اطمینان لازم در این زمینه وجود ندارد. مدام با خود شکست خوردن را مرور میکنید. برای مثال اگر قبلا کسی ایده ذهنی شما را اجرا کرده و شکست خورده، تصور می کنید شما هم به سرنوشت او دچار می شوید. حتی زحمت بررسی علل شکست نفر قبلی را هم به خود نمی دهید.

موفقیت - مقصدتون رو بشناسید

 افکار مثبت را در ذهن ایجاد کرد؟

دلیل اینکه افکار مثبت در ذهن ما شکل نمی گیرد متعدد است. از تنبلی گرفته تا تجربه های تلخ گذشته و شکست های دیگران مانعی برای شکل گیری تفکر مثبت است. اما اینکه چطور می توان این موانع را کنار زد، سوال اصلی ماست. اگر دلیل شما تجربیات تلخ گذشته است، باید به دنبال دلیل باشید. چرا در گذشته من در این کار شکست خوردم؟ اگر دلایل اصلی این شکست قبلی مشخص شود، می توانید در آینده از وقوع مجدد آن جلوگیری کنید.

در پادکست موفقیت مقصدتون رو بشناسید به طور کامل در مورد نقش تفکر مثبت و آثار آن در موفقیت و زندگی بحث شده است.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست