مقالهوبلاگ

چگونه از به عقب افتادن کارها جلوگیری کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

به تعویق انداختن و یا عقب افتادن کارها بخشی از وجود ما است و گویا به آن عادت کردیم؛ همه ما تلاش می کنیم تا کارها را انجام دهیم، اما آن ها را تا «بعد» به عقب می اندازیم؛ یک زمان رویایی که هرگز نمی رسد! ما در این نوشته برای شما پنج ترفند ساده برای جلوگیری از به عقب انداختن کارها را مطرح می کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بتوانید اولویت هایتان را تعیین کنید. مهارت دومی که باید کسب کنید این است که بدانید کدام کارها را باید انجام دهید. اگر در کارهایتان غرق هستید، به یاد بیاورید که قرار نیست که شما همه چیز را با هم انجام دهید، پس باید وقت خود را تنظیم کنید. مثلا با سفارش آنلاین مواد غذایی، شما می توانید وظیفه خود را برای ناهار انجام دهید.

راه سوم برای توقف به عقب انداختن کارها این است که فکر کنید که اگر شما این کار را انجام ندهید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به عبارت دیگر شما باید پیادهای منفی تعویق کارها را در نظر بگیرید. چهارمین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، هنگامی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، بهتر است بر روی یک کار تمرکز کرد و تا تمام نشدن آن کار، کار دیگری را آغاز نکرد. اما پنجمین مهارت در زمینه جلوگیری از به تعویق انداختن کارها این است که مهم ترین کارهایی را که باید انجام شوند را مرتب کنید و یکی از سخت ترین کارها را انتخاب کنید. هنگامی که سخت ترین وظیفه را تمام کنید، وظایف دیگر در فهرست شما زیاد به چشم نمی آیند.

چگونه از به عقب افتادن کارها جلوگیری کنیم؟

با انجام سخت ترین کار، شما احساس موفقیت و غرور می کنید و این  به شما قدرت می دهد تا بقیه وظایف خود را تمام  کنید. زمانی که سخت ترین کار را نخست انجام دهید، میلتان برای انجام بقیه کارها بیشتر می شود.

به تعویق انداختن بخشی از وجود ما است؛ همه ما تلاش می کنیم تا کارها را انجام دهیم، اما آن ها را تا «بعد» به عقب می اندازیم؛ یک زمان رویایی که هرگز نمی رسد! ما در این نوشته برای شما پنج ترفند ساده برای جلوگیری از به عقب انداختن کارها را مطرح می کنیم. این جمله هنری دیوید تورو را فراموش نکنید که گفت: «کافی نیست که ما فقط مشغول باشیم، سوال این است که ما مشغول چه کاری هستیم.»

1.اولویت هایتان را تعیین کنید.

آیا در طول سه روز این پروژه بزرگ را دارید؟ آیا شما برخی از کارهای اداری را که برای ماه ها در ذهن شما بوده است، کنار گذاشته اید؟ فهرستی از وظایف و تعهدات خود تهیه کنید. فقط یک اطلاعات سریع بر روی کاغذ از همه چیز که شما می دانید و آن چه شما باید انجام دهید ، بنویسید. نگران تعداد موارد یا کارهایی که در آن لیست نوشته اید نباشید. حالا برای هر کار 2 امتیاز (در مقیاس 1 تا 10) بنویسید، امتیاز  اول اهمیت کار را نشان می دهد و امتیاز دیگر میزان فوری بودن کار را نشان می دهد. این اعداد را به لیست اضافه کنید و سپس کارها را از بالاترین مقدار به پایین ترین مقدار مرتب کنید. ابتدا با وظیفه ای که بالاترین امتیاز را دارد، شروع کنید.

«کافی نیست که ما فقط مشغول باشیم، سوال این است که ما مشغول چه کاری هستیم. (هنری دیوید تورو)»

2.برخی وظایف را انجام دهید

اگر شما در کارهایتان غرق هستید، به یاد بیاورید که قرار نیست که شما همه چیز را با هم انجام دهید، پس باید وقت خود را تنظیم کنید. مثلا با سفارش آنلاین مواد غذایی، شما می توانید وظیفه خود را برای ناهار انجام دهید یا با استخدام یک نیروی کمکی برای آخر هفته، کارهایتان را انجام دهید. در این صورت شما می توانید تمام کارهای خانگی خود را به پایان برسانید، در حالی که شما کارهایی را که الویت بالاتری داشته اند نیز انجام داده اید. برون سپاری به این معنی است که شما همه کارها را نباید در وهله اول انجام دهید. بلکه می توانید برخی کارها را بعدا انجام دهید.

3.پیامدها را در نظر بگیرید

یک راه عالی برای توقف به عقب انداختن کارها این است که فکر کنید که اگر شما این کار را انجام ندهید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر شما در تکالیف درس خود کوتاهی کنید، امکان دارد درس مورد نظر را نتوانید پاس کنید و مجبور شوید ترم دیگر آن را بردارید. اگر مالیات های خود را به موقع پرداخت نکنید، مجازات می شوید؛ بنابراین شما مجبور می شوید پول بیشتری پرداخت کنید. پیامدهای به تعویق انداختن کارهایتان چیست؟ خودتان را با آن ها آشنا کنید تا بتوانید به خود انگیزه دهید تا کارهایتان را به آینده موکول نکنید.

4.در یک زمان فقط یک چیز را انجام دهید

بران تریسی، در کتاب پر فروش خود به نام «قورباغه ات را قورت بده» 21 راه عالی برای جلوگیری از به عقب انداختن کارها و انجام بیشتر کار ها در زمان کمتر، توضیح می دهد. او می گوید بهتر است بر روی یک کار تمرکز کرد و تا تمام نشدن آن کار، کار دیگری را آغاز نکرد. مغز انسان تنها می تواند به اندازه مشخصی از  مسئولیت ها رسیدگی کند. پس با در نظر گرفتن یک وظیفه در یک زمان، بقیه کارهایی را که باید انجام دهید را متوقف کنید. هیچ چیز نا امید کننده تر از داشتن یک لیست از کارهای نبمه تمام روی میز تان نیست.

5.ابتدا مشکل ترین کار را انجام دهید.

مهم ترین کارهایی را که باید انجام شوند را مرتب کنید و یکی از سخت ترین کارها را انتخاب کنید. هنگامی که سخت ترین وظیفه را تمام کنید، وظایف دیگر در فهرست شما زیاد به چشم نمی آیند. با انجام سخت ترین کار، شما احساس موفقیت و غرور می کنید و این  به شما قدرت می دهد تا بقیه وظایف خود را تمام  کنید. زمانی که سخت ترین کار را نخست انجام دهید، میلتان برای انجام بقیه کارها بیشتر می شود. در این مورد، مهم است که انگیزه ای برای انجام اولین وظیفه خود پیدا کنیم، به طوری که بقیه روز برای تکمیل کارهایتان آسان تر شود.

من به شدت به شما خواندن کتاب پرفروش «قورباغه ات را قورت بده!» را توصیه می کنم. زیرا فقط نکاتی درباره چگونگی توقف به تعویق انداختن کارها  ارائه نمی دهد، بلکه به شما راه های موثر برای مدیریت زمان خود را ارائه می دهد.

اگر شما این کارها را به خوبی انجام داده اید و به دنبال تحول خود هستید، می توانیم به شما کمک کنیم. تغییر و دگرگونی در زندگی شخصی خود را شروع کنید و بهترین زندگی را با جدیدترین کتاب های الهام بخش Goalcast  بسازید. پتانسیل های درونی خود را بیابید و سفر به زندگی رویایی خود را شروع کنید.

تحول به تنهایی اتفاق نمی افتد. برنامه و سیستم پشتیبانی نیاز دارد. این راهنمایی ها پر از تفکر، تمرینات و داستان های موفقیت برای الهام گرفتن از رویای قدیمی و یا ایجاد یک زندگی جدید است.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست