فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

فیلم انگیزشی مسئولیت پذیر باشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

در این فیلم انگیزشی به موضوع مسئولیت پذیر پرداخته ایم. ویژگی مسئولیت پذیر به کسی اطلاق می شود که نسبت به زندگی خود احساس مسئولیت کند. این افراد از کسی انتظار و توقعی ندارند و سعی می کنند خودشان مسئولیت ها و وظایف شان را بر عهده بگیرند. البته افراد زیادی هم هستند که وظایف و مسئولیت بر عهده می گیرند اما نمی توان به آنها ویژگی مسئولیت پذیر را اطلاق کرد. زیرا آنها مسئولیت ها را به نحو احسن انجام نمی دهند. بلکه فقط برای اینکه از خود رفع تکلیف کنند، کاری را بر عهده می گیرند.

مسئولیت پذیر واقعی به کسی گفته می شود که تمام تلاش و سعی خود را می کند تا نتیجه کار آن طور که باید بشود، از آب دربیاید. افرادی که کاری را بر عهده می گیرند اما برایشان اهمیتی ندارد که نتیجه چه می شود، مسئولیت پذیر نیستند.

مزیت های مسئولیت پذیر بودن

یکی از مهم ترین مزیت های مسئولیت پذیر این است که میزان توقع و انتظارتان نسبت به کمک دیگران تا حد زیادی کم می شود. دیگر اهمیتی ندارد که کسی به کمک شما بیاید و یا خیر. زیرا خودتان قادر هستید از پس همه مسئولیت ها وظایف بربیایید. کسانی مسئولیت پذیر هستند که از شخصیت مستقل برخوردارند. افرادی که به کمک اطرافیان و یا خانواده خود دل می بندند، از ویژگی مسئولیت پذیری برخوردار نیستند. این افراد مدام منتظرند تا دیگران کارشان را بر عهده بگیرند.

از سوی دیگر مسئولیت پذیری باعث می شود تا در خفا و خلوت هم کارها به نحو احسن انجام شود. افرادی که برای خودنمایی در مقابل دیگران کارها را به نحو احسن انجام می دهند، اما در خفا و تنهایی از زیر آن شانه خالی می کنند، مسئولیت پذیر نیستند و سپردن کارها به این افراد به شدت خطرناک است. این افراد به تنها چیزی که فکر می کنند صلاح و مصلحت خودشان است. البته این افراد به موفقیت نمی رسند که دلیل آن را در ادامه خواهیم گفت.

 

معایب مسئولیت پذیر نبودن

معایب مسئولیت پذیر نبودن

همه ما در برابر خود، خانواده و جامعه مسئولیت هایی را بر عهده داریم. اگر کسی نسبت به آینده خود بی توجه باشد و برایش مهم نباشد که در آینده چه اتفاقی می افتد و فقط به امروز و خوشی های فعلی فکر می کنند، قطعا به خوشبختی و موفقیت نمی رسد. زیرا مهم ترین فرد در زندگی ما خودمان هستیم. مهم ترین موضوعی هم که باید مدام ذهن و فکر ما را به خود مشغول کند، آینده مان است.

اگر در مورد آینده بی توجه و سهل انگار باشیم، نسبت به جامعه هم همین رفتار را خواهیم داشت. دیگر برای ما اهمیتی نخواهد داشت که چه بر سر جامعه، کشور، شهر و یا هموطن مان می آید. زیرا احساس مسئولیتی نسبت به آنها نداریم. اغلب افرادی که در خانواده های بی مسئولیت بزرگ می شوند، همین افکار با آنها رشد می کند. وقتی والدین از فرزند خود انتظار انجام کارهای شخصی اش را هم نداشته باشند، بدون شک فرزند آنها بی مسئولیت و سهل انگار تربیت می شود که نسبت به هیچ چیز توجهی ندارد.

خود ساخته شما را به تماشای این ویدئوی انگیزشی زیبا دعوت می کند. از اینجا می توانید سایر فیلم های انگیزشی و آموزشی خود ساخته را دنبال کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست