فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چرا باید در زندگی شکست خورد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:



در زندگی هر کسی شکست وجود دارد. هر کسی به تناسب میزان ظرفیت، شرایط، شغل و موفقیتش با شکست مواجه می شود. بسیاری از افراد موفق دنیا در زندگی چندین بار به زمین خورده اند. مثلا شرکت اپل که امروزه محصولات آن جزء پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات دیجیتال دنیا محسوب می شود، چندین بار با شکست روبرو شده است.

شکست مقدمه پیروزی است

کسانی که قادرند شکست ها را بررسی کنند، علل و عوامل آن را پیدا کنند، به پیروزی می رسد. شکست در زندگی مقدمه پیروزی است اما به شرط اینکه از آن درس بگیرید. البته برای کسانی کسانی که با یک شکست فوری از پا می افتند و خود را می بازند، نمی تواند مقدمه پیروزی باشد. ناکامی و سرخوردگی زمانی می تواند مقدمه پیروز و موفقیت باشد که دلایل آن مشخص شود و زمانی که دوباره مسیر را از سر می گیرید، از آنها فاصله بگیرید.

برای مثال زمانی که بر اثر اعتماد بیش از حد به اطرافیان ورشکسته شده اید، باید این عیب را کنار بگذارید. در بررسی دلایل شکست بیشتر اوقات خود ما در مرکز قرار می گیریم. به این معنا که در 90 درصد مواقع دلیل شکست خود ما هستیم. اما بسیاری از افراد به دلیل غرور و یا ترس نمی خواهند این حقیقت را بپذیرند. آنها شکست و ناکامی را به دلیل بدشانسی، تقدیر، دخالت و کارشکنی دیگران عنوان می کند.

اگر یکی از دلایل ناکامی و سرخوردگی کارشکنی دیگران باشد، نشان می دهد شما در کار خود دقیق نبوده اید تا آنها را ببینید. وقتی کسی در کار خود دقیق باشد و روی کار متمرکز شود، هر کسی را که بخواهد جلوی پای او مانع ایجاد کند، براحتی مشاهده می کند و از سر راه بر می دارد.

یا مثال دیگری در رابطه با مقصر بودن خودمان در وقوع شکست ها؛ فرض کنید یک باغدار از بیمه کردن محصولات سر باز می زند. به ناگاه به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و افت شدید دما تمامی محصولات خراب می شود. این باغدار درآمد حاصل از زحمت یک سال خود را از دست می دهد. آیا دلیل این شکست را باید تغییرات دما و آب و هوا دانست؟ در حالی که اگر باغدار محصولات خود را بیمه می کرد، خسارت ها تا حد زیادی کاسته می شد.

چطور با شکست ها روبرو شویم؟

چطور با شکست ها روبرو شویم؟

مقابله با شکست ها و ناکامی هایی که به یکباره رخ می دهند و قابل پیش بینی نیستند، کار راحتی نیست. شما شب می خوابید و صبح بیدار می شوید در حالی که اتفاق بدی رخ می دهد و همه آرزوهایتان بر باد می رود. اتفاق های بد و خبرهای ناگوار در همان لحظه شنیدن سخت هستند. اما اگر صبر و تحمل داشته باشید پس از چند روز می توانید روحیه از دست رفته را بازیابی کنید. برای مقابله با شکست ها به این فکر کنید که می توانست بدتر از این هم اتفاق بیفتد. روی چیزهای بجا مانده فکر کنید و اینکه دوباره می توان از نو ساخت.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست