انگیزشیمقالهوبلاگ

برای این که فرد موفقی شویم حتما باید راز موفقیت را بدانیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

مثل تفاوت فرهنگ، اعتقاد و شخصیت، تعریف موفقیت هم برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد و بسته به نگاه آدم‌ها درطول زمان تغییر کند. ممکن است از نگاه من و شما، راز موفقیت یک فرد موفق باهم بسیار متفاوت یا نزدیک به هم باشند. لزوماً همه‌ی افراد موفق،‌ مسیر یکسانی برای رسیدن به هدف خود نداشته‌اند. حتی گاهی مثل شرق و غرب، راه‌ها متفاوت و از هم دور هستند، اما همگی یک اشتراک واحد دارند و آن همواره در مسیر هدف قرار گرفتن و خارج نشدن از آن در روز‌های تلخ و شیرین است.

یکی از کلیشه‌های رفتاری بیش‌تر ما انسان‌ها، ساختن سناریوهای مختلف در ذهن‌مان، درباره‌ی رازهای موفقیت یک فرد موفق است. آخرین باری که خبر موفقیت یکی از دوستان‌تان را شنیدید، به‌یاد آورید. چه نظر منفی یا مثبتی در موردش داشتید؟ پدر پولدار، ارثیه‌ی آن‌چنانی، دانشگاه عالی، چهره‌‌ی جذاب، شانس بالا و هزاران دلیلی که این مواقع مدام برای توجیه خودمان سند می‌کنیم.

راز موفقیت یک فرد موفق

واقعیت راز موفقیت یک فرد موفق را باید از جزئیات زندگی وی درک کرد، از لحظه‌هایی که احتمالاً برای ما بی‌اهمیت و مرده بوده‌اند، اما برای او ثانیه‌های طلایی به‌حساب می‌آمده‌اند. الگوی رفتاری و تیپ شخصیتی فرد، همان ابزاری است که اسکلت موفقیت را پایدار می‌کند و نمای آن را سر و سامان می‌دهد.

فقط کافی ‌است که بلند شوید و از نو تصمیم بگیرید، زمان و مکان را تسلیم خود کنید و تجربه را نگینی طلایی، از گنجینه‌ی راز موفقیت یک فرد موفق بدانید. موفقیت به اندازه‌ی آدم‌ها بزرگ می‌شود، رشد می‌کند، تجربه به‌دست می‌آورد و درعین‌حال تجربه می‌آموزد. برای رشد باید دردش را به جان بخرید تا موفقیت را حرفه‌ی خودتان کنید.

 

همیشه دانستن راز موفقیت افراد موفق برای آدم‌ها مهیج و جذاب بوده است. رازی که افسانه نیست و به شکل فرصت، در لابه‌لای لحظه‌های زندگی همه‌ی آدم‌ها جریان دارد، اما کشف و درک آن تنها از عهده‌ی کسانی که امید، ارداه‌ی محکم و تلاش بی‌وقفه دارند برمی‌آید.

پول فراوان، دانشگاه عالی، ظاهر جذاب و شانس بالا، هیچ کدام فاکتور حیاتی و مهمی از مجموعه‌ی راز موفقیت افراد موفق نیستند. در واقع این عوامل می‌توانند کمک‌کننده باشند، اما نبودشان نقصی در روند موفقیت ایجاد نمی‌کند. پس ناامیدی را کنار بگذارید و صبر و تلاش‌تان را دوچندان کنید تا یکی‌یکی راز موفقیت فرد موفق برای‌تان روشن شود.

با ما همراه شوید تا راز موفقیت یک فرد موفق را پیدا کنیم.

آن‌چه را که ایمان داری انجام بده

بلند شدن بعد از هر شکست، شرایط مسیر موفقیت را برای شما جادو می‌کند و مفهوم دیگری از راز موفقیت یک فرد موفق را برای‌تان آشکار می‌کند. تلاش کنید، حتی اگر تلخی شکست برای‌تان تکراری شده باشد. نایستید و به دویدن در مسیرتان ادامه دهید و به ناامیدی بخندید. مهم نیست که نظر دیگران در مورد شما چیست. تمام سعی خود را بکنید که بعد از هر شکست، نسبت به سرزنش‌ها و امواج منفی و ناامید کننده‌ی دیگران بی‌تفاوت باشید. فراموش نکنید که تلاش کردن و مقاومت داشتن در برابر مشکلات، طلایی‌ترین راز موفقیت افراد موفق بوده است. هیچ فرد مشهور و موفقی در جهان پیدا نمی‌کنید که در راه رسیدن به هدفش، سنگ زیرین آسیاب نشده باشد. البته منظور ما از موفقیت، فقط شهرت و محبوبیت آنی نیست که خاصیت التهاب‌های زمانه است. رسیدن به این جنس موفقیت‌ها، گاهی بدون تلاش، آن ‌هم به‌واسطه‌ی دلایل فانی امکان‌پذیر خواهند بود. در واقع منظور و مقصود ما از موفقیت، تداوم یک حال خوش رضایت از خود و موقعیت فعلی‌تان است. حالی که به اعتبار فعالیت‌های شما، تضمین کننده‌ی درخشش روزها و سال‌های پیش‌روی‌تان باشد. برای تداوم فعالیت‌های خود، شک نکنیدکه شکست‌، پله‌ی موفقیت است؛ به واقعیت این جمله وقتی پی می‌برید که با پوست و گوشت‌تان تلخی و شیرینی شکست را چشیده‌اید، اما به کمک جسارت‌تان، ساکن دنیای رنگی موفق‌ها شده‌اید.

پول پاداش موفقیت است، نه خود موفقیت

اگر تعریف‌تان از موفقیت، ثروت محض است و معتقدید راز موفقیت یک فرد موفق در ثروت محفوظ ست، باید بگوییم که تصور اشتباهی دارید. ثروتمند شدن و به صف شدن صفرهای حساب بانکی، نباید هدف اصلی‌‌تان باشد. فقط به‌خاطر رسیدن به اسکناس‌های خوش‌آب ‌و رنگ تلاش نکنید. راز موقیت یک فرد موفق در پول‌دوستی خلاصه نمی‌شود. پول تنها باید نتیجه و پاداش شما در راه رسیدن به هدف اصلی‌تان باشد؛ ثروتی که از بازوی تلاش در جهت هدف والا به‌دست می‌آید. در واقع باید با یک استراتژی فوق‌العاده، برنامه‌ی تحقق یک ایده‌ی طلایی را که همان هدف اصلی‌تان است، به شکلی سازمان‌دهی کنید که در شرایط اقتصادی و نیاز روز جامعه، در کنار لذت رسیدن به هدف، سود خوبی از استقبال ایده نصیب‌تان شود.

معرفی دستگاه هوشمندی با مزیت 3 دستگاه که علاوه بر کاربرد تلفن همراه، امکان اتصال به اینترنت و پخش موزیک را داشت، یکی از اهداف بزرگ «استیو جابز» بود که دنیای دیجیتال را متحول کرد. هدف بزرگی که علاوه بر خدمت ارزنده‌ای که به بشر کرد، ثروت و شهرت را به‌عنوان پاداش نصیب استیو کرد. بنابراین، پول را هدف والای خود ندانید تا به یکی از چندین راز موفقیت یک فرد موفق آگاه شوید.

در شناسایی ضعف و قدرت‌تان صادق باشید

کسی که استعداد بالایی در علم ریاضی دارد و از دنیای خط و رنگ چیزی نمی‌داند، برای «داوینچی» شدن ساخته نشده است، اما با یک برنامه‌ی هدفمند می‌تواند، استعداد و نقطه‌ی قوتش در ریاضی را تبدیل به سکوی پرشی به‌سوی موفقیت کند. هرکسی بنا به شخصیت، نوع تربیت، خانواده، علاقه و اقلیم، نقاط ضعف و قدرتی دارد که به مقدار دانش و اطلاعات او بستگی ندارد. این نقاط پارامترهای مهم و کمک کننده‌ای برای دست‌یابی به موفقیت هستند و صداقت در شناسایی نقاط قوت و ضعف ذاتی، راز موقفیت یک فرد موفق است.

بهترین خودت باش

در طول مسیر رسیدن به موفقیت، طبیعی است، که خستگی و ناامیدی به سراغ‌تان بیاید و برای کاهش حجم مشغولیت‌ها، وسوسه شوید که کم کاری کنید و کیفیت فعالیت‌تان را پایین آورید. فراموش نکنید، سعی در بهترین بودن، یکی از بارزترین‌ها در راز موفقیت یک فرد موفق است. هر شغلی که دارید، در هرسمتی که هستید و هر استعدادی که دارید، همیشه بهترین آن‌ها باشید، به شکلی که نبودتان مثل نقصی بزرگ در هر پروژه به چشم آید. انجام دادن هر کاری هر چند کوچک، با بالاترین کیفیت، اهمیت بالایی دارد و راز موفقیت‌ در کارهای بزرگ است. سخت‌کوشی و تمرکز بر هدف‌های کوچک، رسیدن به هدف بزرگ را میسر می‌کند. فرقی نمی‌کند سطح حرفه و فعالیت شما در کدام طبقه‌ی اجتماعی است. مهم این است، در هر جایگاهی که هستید تمام خود را بگذارید و بهترین خوتان باشید. پرداخت بها، بزرگ‌ترین راز موفقیت یک فرد موفق است؛ باید در ازای به‌دست آوردن هدفی بزرگ، از داشته‌های خود بگذرید و تمام خود را صرف رسیدن به هدف کنید. فراموش نکنید که تا از دست ندهید، به‌دست هم نمی‌آورید.

قوه‌ی تخیل، شیرین‌ترین راز موفقیت یک فرد موفق

همیشه تصور کنید یک فرد موفق هستید و در حال حاضر بهترین‌های یک زندگی با کیفیت متعلق به شماست. بودن در قالب کاراکتر افراد موفق، موضوع بسیار با اهمیتی است که هرگز نباید در انجام آن سهل‌انگاری کنید. این موضوع، راز موفقیت یک فرد موفق و جدی است که رسیدن به هدف از همه چیز درنظرش مهم‌تر است. در تمام مسیر، خودتان را دوست داشته باشید. مدام موج مثبت جذب کنید و تفکرتان را شبیه یک فرد موفق سازمان‌دهی کنید. خود را در آینده‌ای تجسم کنید که همیشه آرزویش را داشته‌اید.

برای یک فرد جویای موفقیت، الگو و تیپ رفتاری، قبل و بعد رسیدن به هدف تفاوت چندانی با هم ندارند. او هر لحظه در ذهن خود موقعیت مورد نظرش را تجسم می‌کند و با ابزار تخیل، به مقصود خود حیات می‌دهد. اشتیاق به موفقیت، درصد بالایی از رسیدن به موفقیت را تضمین می‌کند. جدیت یک فرد در رسیدن به هدف، از نوع رفتار او قابل تشخیص است.

بازوهای خودتان برای شنا در جهت مخالف قوی کنید

تغییر قانون‌های کهنه‌ی زندگی و شکستن کلیشه‌ها، ترسناک است و ریسک‌پذیری بالایی می‌طلبد. اما رسیدن به قصر طلایی موفقیت، ارزش تحمل مسیرهای سخت و سنگی را دارد. قید لذت و شیرینی آسایش محفوظ در عادت‌های زندگی را زدن، راز موفقیت یک فرد موفق است. شنا کردن در خلاف جهت رودخانه برای این فرد، چالشی سخت، اما جذاب است. رفتن در مسیری مغایر با عادت‌های‌تان، شما را صیقل می‌دهد و شخصیت جدیدی از شما می‌سازد که تا دیروز با آن غریبه بوده‌اید. شخصیتی که لذت موفقیت در مشکلات کوچک و بزرگ مسیر، جذاب‌تر از خود مقصد برایش خواهد شد.

زندگی خود را وابسته به تأیید و تشویق دیگران نکنید. ریسک کنید و سراغ ناشناخته‌ها بروید. از تغییر نترسید و تا دیر نشده فرمان زندگی را بچرخانید و مسیرهای تازه راکشف کنید. گاهی راندن در جاده‌ها‌ی پرستاره‌ی کویر، شیرین‌تر از بودن در جاده‌های سرسبز است.

به‌روز باشید و لاک‌پشتی عمل نکنید

دانش و آگاهی، راز موفقیت یک فرد موفق است. رازی که نیازمند به تلاش ما برای یکی شدن سرعت‌مان با سرعت پیشرفت جهان است. بسته به نوع هدفی که برای موفقیت انتخاب کرده‌اید، مدام اطلاعات کسب کنید، مطالعه و تحقیق کنید و از افراد موفق تجربه کسب کنید. امروز دانستن یک کلمه بیش‌تر نسبت به دیروز، یعنی یک قدم نزدیک‌تر شدن به موفقیت و مقصدی که انتخاب کرده‌اید. عصر ما ناآگاهی را نمی‌پذیرد و با آن سازگاری ندارد. بنابراین تعریف موفقیت در زمان حاضر، مستلزم پارامتر مهم دانایی است. از این فاکتور مهم غافل نشوید.

به جلو برانید و هرگز به عقب برنگردید

هیچ کجای تاریخ، موفقیت و تردید با هم سنخیت نداشته‌اند و هم صدا نشده‌اند. به عقب برگشتن و با شک به جلو نگاه کردن، با راز موفقیت یک فرد موفق سازگار نیست. سراب دیدن و اسیر چاله‌ها شدن، خاصیت جاده‌های پر فراز و نشیب است و درعین‌حال، راندن در همین جاده‌ها و تلاش برای بیرون آمدن از چاله‌ها، خاصیت یک فرد موفق است. مسیر مشخص و هدف روشن است، دیگر انتخاب با شماست. موفق باشید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست