مقالهوبلاگ

چطور کمتر کار کنیم و بهتر نتیجه بگیریم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

تاثیر خلاق بودن در افزایش بهره وری

سوال : در روز چه کاری انجام میدهید که هوشمندانه تر کار کنید ؟

پاسخ : در واقع من قبل از اینکه شروع به نوشتن ” هوشمندانه تر ، سریعتر ، بهتر ” بکنم تصور میکردم که به طرز منصفانه ای انسان خلاقی هستم . اما نمیدانستم که میتوانم چقدر خلاق تر باشم . حالا در مورد ایجاد اهداف بسیار حساب شده عمل میکنم . علمی وجود دارد به نام ” چگونه یک لیست کاری درست تنظیم کنیم ” . در صدر لیست کاری خود واقعا نیاز به یک هدف بزرگ دارید . شما به این هدف بزرگ نیاز دارید تا به شما کمک کنه که بتوانید از تله ولع شناختی بسته عبور کنید ، ولعی برای داشتن توانایی انجام کارهای درون لیست و احساس رضایت درونی بدون اینکه کار مهمی انجام داده باشید .

من همیشه در صدر لیست کاری خود یک هدف بزرگ قرار میدهم و بعد زیر این هدف ، ادامه میدهیم که تقریبا 45 ثانیه زمان میبرد . من اهداف هوشمندانه ای که مربوط به هدف اصلی هستند را مینویسم . از روش اندازه گیری استفاده میکنم تا زمانی که به هدف رسیدم متوجه شوم . مطمئن میشوم که هدفم قابل دسترسی است تا مرا مجبور کند که در مورد نحوه انجام آن بیشتر فکر کنم .

سوال : برای کسانی که در یک مدت کوتاه به دنبال خلاقیت های انگیزشی میگردند چه توصیه ای دارید ؟

پاسخ : اگر به دنبال خلاقیت های انگیزشی میگردید ، اولین چیزی که میتوانید انجام دهید – که ما این مسئله را بعد از مطالعات زیاد فهمیدیم – این است که دو ایده مشابه را در نظر بگیرید و سعی کنید راهی برای جمع کردن آنها با یکدیگر در یک مسیر جدید ، پیدا کنید . هنگامی که در مورد خلاقیت صحبت میکنیم ، معمولا اکثر مردم تصور میکنند که خلاقیت یعنی ایده ای که به طور کامل در ذهن یک فرد خلاق فرم دهی و طراحی شده و کاملا جدید و انحصاری ست . اما چیزی که در مورد خلاقیت از تحقیقا و مطالعات بدست آوردیم این است که این موضوع هیچگاه اتفاق نمی افتد . حقیقت این است که این افراد بعنوان کارگزاران نوآوری شناخته میشوند ، آنها دو ایده مشابه و تقریبا کلیشه ای را با یکدیگر جمع کرده و در یک مسیر جدید از آنها استفاده میکنند . این موضوع درواقع فقط کنار هم گذاری دو ایده مشابه است که باعث جرقه خلاقیت میشود .

سوال : بزرگترین راز در مورد خلاق بودن چیست ؟

پاسخ : این یک راز دوقسمتی ست . اولین قسمت درک این مسئله هست که هر فرد میتواند خیلی خلاق تر باشد . ما تمایل داریم که خلاقیت را یک ویژگی ذاتی در نظر بگیریم یا چیزی که فقط انسان های فوق باهوش از پس آن بر می آیند . تمامی علوم به ما میگویند که این موضوع صحیح نیست . هر کسی میتواند بسیار خلاق تر باشد .
افرادی که بسیار خلاق هستند ، کسانی هستند که تصمیماتی که میتوانند بگیرند را به خوبی تشخیص میدهند در صورتی که بقیه افراد حتی متوجه آنها نیز نمیشوند . کسانی که مینشینند و درک میکنند که برای نوشتن یک لیست کاری بیشتر از یک راه وجود دارد – در حقیقت راه های درست و راه های غلط وجود دارند . آنها کسانی هستند که میتوانند خلاق باشند . هر کسی میتواند این کار را انجام دهد ، اینها مهارت های قابل یادگیری هستند . و زمانی که شما این مهارت ها را یاد گرفتید و شروع به شکرگزاری کردید ، خواهید دید که تصمیماتی را اتخاذ میکنید که دیگران حتی متوجه آنها نیز نمیشوند . این کلید خلاقیت است.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست