مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

با اين ٥ روش قدرتمند صحبت كنيد

اشتراک گذاری این مطالب در:

” غیرممکن است که من بتونم یک شغل پیدا کنم ” این جمله را زنی که تازه آشنا شده بودم به من گفت ” هیچ چیز برای من اون بیرون وجود نداره . هیچی !! ”
من راهی برای تنفیذ موقعیت او ندارم . فقط میدونم که این غیرممکن نیست و چیزهایی اون بیرون برای همه وجود داره . او فقط هنوز آنها را پیدا نکرده . همانطور که او را تشویق میکردم که فعال باشد به این فکر میکردم که چقدر راحت کلماتش توانست یک رسالت خودساخته را بسازد .

کلماتی که بکار میبرید دارای قدرت هستند . قدرت ایجاد فرصت های جدید و یا خراب کردن آنها . قدرت ایجاد یک رابطه و یا صدمه زدن به آن . قدرت بالا بردن افراد و یا پایین کشیدن آنها .
اکثر مواقع ما تشخیص نمیدهیم که کلمات ما چقدر تاثیرگذار هستند،چه بر روی خودمان و چه بر روی دیگران . اگر تشخیص میدادیم ، کمتر شکایت میکردیم و بیشتر تشویق . احتمالا این عبارات رو هم کمتر میشنیدیم ” غیر ممکن است ” ، ” کاملا ناامید شده ام ” ، “انتخاب دیگری ندارم ” و تمام عباراتی که قدرت ما را خراب کرده و آینده مان را محدود کند .
روانشناسان دریافته اند که ذهن نیمه هشیار ما چیزهایی را که میشنوید،عینا تفسیر میکند . کلماتی که از دهان ما خارج میشوند،واقعیات را میسازند. متاسفانه اغلب این واقعیات منفی هستند زیرا ما ناآگاهانه موفقیت خود را به راحتی با استفاده از عباراتی که نظرات ما را تضعیف میکنند ، مشکلاتمان را تقویت میکنند و اعتماد به نفس مان را از بین میبرند ، خراب میکنیم .
اگر در مورد خودتان و توانایی هایتان برای یادگیری مهارت های جدید و رسیدن به اهداف ، از عبارات مثبت استفاده کنید خواهید دید که این اتفاق به تدریج خواهد افتاد . در مقابل ، اگر مرتبا از عباراتی
استفاده کنید که بی کفایتی را تایید ، ناامیدی را تکرار ، استرس را پرورش و بدبینی را افزایش میدهد،آنگاه همین عبارات تبدیل به واقعیات خواهند شد . به تدریج ، دنیای شما آینده کلمات شما خواهد شد .
بنابراین ، تفکر در مورد کلماتی که استفاده میکنید بسیار مهم است . صحبت کردن با روشی که قدرت داده و گسترش دهد به جای اینکه بی ارزش کرده و از پیشرفت چلوگیری کند .
حقیقت این است که اکثر مردم قدرت خود در تاثیرگذاری مثبت را دست کم میگیرند . این موضوع در کلماتی که برای توصیف خود و موقعیت خود استفاده میکنند مشهود است . با رنگ آمیزی خود بعنوان قربانی بیچاره ی قدرت هایی که تحت کنترلشان نیست ، بعنوان افرادی عاری از قدرت و تحت نفوذ سرنوشت ، خود را به همین شکل تسلیم خواهند کرد . این یک چرخه شرور است که افراد در آن برای تایید بی قدرتی خود مدارک و مستندات بیشتر و بیشتری جمع آوری خواند کرد .
رسیدن به قدرت درونی با ساخت یک خودآگاهی از موقعیت خود با استفاده از چیزی که روانشناسان آن را ” زبان خارج از قدرت” مینامند ، آغاز میشود. در ادامه 5 راه وجود دارد که میتوانید از آنها برای ساخت اعتماد به نفس خود و بهبود توانایی خود برای رسیدن به چیزی که میخواهید و حذف چیزی که نمیخواهید استفاده کنید . با اين ٥ روش قدرتمند صحبت كنيد: 

بیشتر بخوانید: چطور با دیگران ارتباط قوی برقرار کنیم؟

در مورد فرصت های زندگی صحبت کنید

اورویل و ویلبور رایت با تمرکز بر روی کاری که نمیتوانند انجام دهند،موفق به پرواز کردن با هواپیما نشدند بلکه آنها دائما مرزهای کارهایی که میتوانستند انجام دهند را گسترش میدادند.
بر روی چیزهایی که میخواهید تمرکز کنید و سپس فرصت هایی که ممکن است داشته باشید را به جای آنهایی که از دست دادید،تشخیص خواهید داد . بر روی جنبه های منفی موقعیت خود تمرکز کنید،چیزهایی که نمیخواهید داشته باشید یا انجام دهید ، این کار فقط بدبینی را تقویت میکند ، احساسات منفی بیشتری را راه اندازی کرده و زمان و انرژی را به سمت خاصی هدایت میکند که ممکن است در خلاف آن بسیار سازنده تر عمل میکردند .
برای مثال :
اگر زمان بیشتری لازم دارید ، در مورد موارد مهمی که در برنامه روزانه،هفتگی یا سالانه خود قرار میدهید صحبت کنید ( نه در مورد اینکه چقدر سرتان شلوغ است )
اگر موفقیت بیشتری میخواهید ، در مورد آرمان های خود و کارهایی که میتوانید در جهت به واقعیت تبدیل کردن آنها انجام دهید صحبت کنید ( نه در مورد بزرگی مشکلاتتان )
اگر نفوذ و قدرت بیشتری میخواهید ، در مورد اینکه با این قدرت کنونی خود چکار میکنید صحبت کنید ( نه در این مورد که هیچ کس شما را جدی نمیگیرد )

برای انجام کاری “سعی” نکنید

اگر رییس جمهور کندی میگفت ” بیایید سعی کنیم تا بر روی ماه فرود بیاییم ” احتمالا ما همچنان داشتیم سعی میکردیم . یک قدرت در اعلام متعهدانه چیزی که میخواهید تغییر دهید یا به آن برسید ، نهفته است . گفتن ” سعی خواهم کرد ” معمولا با درنگ و دمدمی مزاجی همراه است،گفتن ” انجام خواهم داد ” به خودتان و اطرافیانتان اعلام میدارد که شما در کار خود جدی هستید ، هدف را تعیین کرده و میخواهید کاملش کنید .
اعلام کردن با اعتماد به نفس ، انرژی را به شما هدیه خواهد داد در صورتی که سعی کردن و امیدوار بودن به تنهایی هرگز این کار را نخواهند کرد . امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه نداشتن اعتماد به نفس باعث خراب کردن تابستان دوست‌داشتنی می‌شود؟

هیچ گاه نگویید هیچ وقت

تا زمانی که راجر بانیستر در سال 1954 یک مایل را در 4 دقیقه ندویده بود،این کار از نظر فیزیکی غیرممکن به نظر میرسید ، اما بعد از گذشت شش هفته از انجام این کار ، جان لندی این رکورد را تقریبا یک ثانیه کاهش داد .
اکثر ما هیچ چیز در مورد اینکه چی چیزهایی در واقع ممکن است ، نمیدانیم . به همین شکل ، هنگامی که ما از عبارات مطلق بعنوان توصیف کننده استفاده میکنیم،درون “تله زبانی” می افتیم.
خود را به دیوارهایی که با کلماتمان ساخته ایم محدود میکنیم . کلماتی مثل : همیشه ، هیچوقت و غیرممکن ، میتوانند بسیار محدودکننده باشند و باید با احتیاط استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: اثرات منفی نداشتن عزت نفس در زندگی

هیچگاه به دلیل داشتن یک نظر، عذرخواهی نکنید

فیلسوف روس میخاییل باختین عبارت ” سخن دو صدایی ” را ابداع کرده است که زمانی به کار میرود که فردی سخنانش را با مقدمه ای شروع میکند طوری که احتمال واکنش منفی حداقل باشد. برای مثال : ” میدونم که ممکنه اشتباه کنم اما …… ” یا ” عذرخواهی میکنم اگر کسی با من مخالف است اما فکر میکنم که ……. ”
این موضوع کمی غافلگیر کننده است که زنانی که در ایجاد رابطه بهتر عمل میکنند و از خراب کردن آن رابطه ها نفرت دارند،4 برابر بیشتر از مردان ممکن است که این کار را انجام دهند.اما بدون توجه به جنسیت ، بی ارزش انگاشتن نظر شما به هیچ کس خدمت نمیکند و همه را از ارزش چشم اندازی که نظر شما دارد،محروم میسازد .

بیشتر بخوانید: رابطه استرس با افسردگی یک ترکیب انفجاری است

به برچسب ها دقت کنید ، محدود هستند!

آنها میتوانند شما را احاطه کنند زیرا با آنها موافق هستید . برای مثال اگر شما گاهی اوقات تنبل هستید،به این معنی نیست که نمیتوانید انتخاب کنید که تنبل نباشید.فقط به این دلیل که در کاری شکست خورده اید به این معنی نیست که شما بازنده هستید.
عوض کردن روش های همیشگی صحبت کردن،یک شبه انجام نمیشود، دانشمندان علوم اعصاب دریافته اند که با تمرین و تکرار میتوانید ذهنتان را آماده کنید . شکل پذیری ذاتی اعصاب شما،شما قادر میسازد تا الگوهای منفی تفکر و رفتار را به الگوهای مثبت تبدیل کنید که شامل طرز صحبت کردن شما نیز میشود. زمانی که به عادات گذشته خود برگشتید که به ناچار این کار را خواهید کرد ، به خودتان برچسب بازنده نزنید ، بلکه جایزالخطا بودن خود را قبول کرده و دوباره بر تغییرات مثبتی که میخواهید انجام دهید،تمرکز کنید.
میتوانید تلاش های خود را اینگونه آغاز کنید که به سه نفر از افراد مورد علاقه خود بگویید که هر زمانی که شما از عبارات ” خارج از قدرت” استفاده کردید به شما هشدار دهند .

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست