مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

افراد بی منطق زندگی‌تان را سر عقل بیاورید

اشتراک گذاری این مطالب در:

افراد بی منطق کسانی هستند که از روش‌های استدلال و عقلانیت برای فکر کردن و قضاوت دوری می‌کنند. آنها معمولا زود از کوره در می‌روند، امکان گفتگو را از بین می‌برند و به عبارت خودمانی به هیچ صراطی مستقیم نیستند و نمی‌توانند به درستی و براساس منطق مشکلات و مسائل را حل کنند.
وجود چنین افرادی در زندگی هر کسی بسیار محتمل است. البته سر و کار داشتن با آنها هم دشوار و سخت است. ولی با راه‌کارهایی می‌توان به درک بهتری از آنها دست پیدا کرد و ارتباطات خود را با آنها راحت‌تر کرد. با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید تا از این روش‌های برای‌تان بگوییم.

بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی کاربردی برای رسیدن به موفقیت در زندگی

1. شنونده خوبی باشید

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود تا افراد بی منطق کمی بر سر عقل بیایند، این است که شنونده خوبی برای آنها باشید. اگر بتوانید به دقت به حرف‌های آنها گوش دهید، احتمال اینکه کمی دقیق‌تر و عقلانی‌تر صحبت کنند بسیار افزایش می‌یابد.
در بیشتر مواقع، پرخاشگری و بی‌منطق بودن آدم‌ها به خاطر این است که فکر می‌کنند، کسی به حرف‌های‌شان دقت ندارد و از همین رو دوست دارند با حرف‌های عجیب و دور از منطق خود جلب توجه کرده و توجه را به خود معطوف کنند. حال اگر شما در مقام یک مخاطب قرار بگیرید و به خوبی به حرف‌هایشان گوش کنید، دیگر این مساله تا حد زیادی برای افراد بی منطق حل خواهد شد.

2. خود را در گروه فرد مقابل قرار دهید

برای اینکه بتوانید افراد بی منطق را به مسیر عقل و منطق بکشانید باید با آنها همراه شوید. یعنی چه؟ منظور این است که باید با آنها در یک گروه و تیم قرار بگیرید و از اینکه آنها را در ضدیت با خود قرار بدهید به طور جدی پرهیز کنید. برای اینکه این دسته از افراد را از مدار منطق خارج نکنید به آنها اطمینان خاطر بدهید که در کنارشان هستید و نه رو به روی آنها. در این صورت احتمال اینکه حرف‌های‌تان را قبول کنند بسیار بیشتر خواهد شد. در نتیجه می‌توان با آنها وارد بحث و گفتگویی منطقی شد.

بیشتر بخوانید: مهارت گفتگو و ارتباط موثر را یاد بگیرید؛ انسان موجودی اجتماعی است

3. آرامش‌تان را حفظ کنید

همیشه در گفتگو با افراد بی منطق و کسانی که دوست ندارند درست و اصولی گفتگو کنند، آرامش‌تان را حفظ کنید. حفظ آرامش بسیار ضروری است و باعث می‌شود که تسلطی بر رفتار و گفتارتان پیدا کنید که این دسته از افراد را به حقانیت و درست بودن گفته‌های‌تان مطمئن می‌کند. آرامش داشتن در رفتار و گفتار، دلیلی بر کنترل‌تان بر حرف‌های خود و منطقی بودن است. اگر بتوانید منطقی و صحیح صحبت کنید، نیروهای مخالفی که در افراد بی منطق برای داد و فریاد وجود دارد، کاملا مهار می‌شود.
ضمن اینکه قدرت عقل و استدلال می‌تواند هر فردی را سر ذوق بیاورد و مجبور به پذیرش واقعیت کند. با این اوصاف، آرام باشید و این آرامش را در رفتار، کلام، سرعت حرف زدن و زبان بدن‌تان بروز بدهید. آرام نگه داشتن خود در هر بحثی می‌تواند هیجانات‌تان را کنترل کند و شما را به یک برنده بدل نماید. پس از این برگ برنده حسابی و کارآ، نهایت استفاده را ببرید.

افراد بی منطق کسانی هستند

4. از افراد بی منطق سوال کنید

با سوال کردن آرام و گام به گام از افراد بی منطق باید آنها را متوجه روند مغشوش و معیوب استدلالی‌شان کنید. اگر حرفی نادرست و به دور از عقل می‌زنند، شروع به سوال کردن از آنها کنید. سعی داشته باشید که با پرسش‌هایی دقیق و به جا، آنها را متوجه اشتباهات فکری‌شان کنید. با سوال کردن از دیگری، او را مجبور می‌کنید که بار دیگر به روند فکری خود توجه و دقت کند و در بازگویی آنها به شکل پاسخ به شما، سیستم فکری خودش را دوره کند.
البته یادتان باشد که این سوال کردن نباید حالت توضیح خواستن داشته باشد و شما به یک بازجو بدل شوید که قرار است، مُچ فرد مقابل را بگیرد. باید آرام و اصولی از او درباره نظراتش سوال کنید و طوری وارد گفتگو شوید که معلوم باشد، قصد بدی ندارید و نمی‌خواهید از او اعتراف بگیرید و باعث شوید که به اشتباهاتش اقرار کند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان افراد عصبانی را آرام کرد؟

5. در انتخاب لغات دقت کنید

در انتخاب لغات هم دقت زیادی به خرج بدهید. برخی از افراد بی منطق در بحث و گفتگو با شما، لغتی را که اشتباه به کار می‌برید به عنوان مدرک و بهانه‌ای برای به کرسی نشاندن حرف‌های خود استفاده می‌کنند و دیگر کوتاه آمدن آنها از چنین وضعیتی کار ساده‌ای نخواهد بود. پس بهتر است، در هنگام صحبت و گفتگو با آنها در انتخاب لغات درست دقت داشته باشید.
آنها از هر اشتباهی علیه خودتان استفاده می‌کنند. پس همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، آرام و منطقی صحبت کنید و با دقت و سنجیده حرف بزنید تا حرف‌های درست‌تان خریدار داشته باشد. اگر شما هم بی‌دقت و بی‌منطق حرف بزنید به سختی می‌توان به نتیجه‌گیری درستی در بحث رسید.

بیشتر بخوانید: رابطه عاطفی – چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟

 افراد بی منطق کمی بر سر عقل بیایند،

6. باید بپذیرید گاهی‌اوقات بردی در کار نیست

باید قبول کرد که گاهی‌اوقات، تلاش‌های‌تان برای سر عقل آوردن برخی از افراد جواب نمی‌دهد. در این شرایط باید راه خود را از آنها جدا کنید یا تدبیری بیاندیشید که کمترین میزان آسیب را از این روند متوجه خود کنید. باید قبول کرد که در بعضی از موارد، میخ آهنین در سنگ نمی‌رود.
شما به اعصاب‌تان نیاز دارید و نباید اجازه بدهید که بیهوده و بی‌دلیل، به خاطر دیگران خراب شود. پس گاهی وقتی دیگر هیچ راهی وجود ندارد باید موضوع و فرد بی‌منطق را رها کنید و به سمت مسیر خودتان بروید.

بیشتر بخوانید: حفظ خونسردی و آرامش در شرایط سخت و استرس زا

در آخر

افراد بی منطق همه جا می‌توانند باشند. باید خود را برای رویارویی با آنها آماده کنید. واقعیت این است که ما کنترلی بر رفتار دیگران نداریم و دقیقا نمی‌دانیم که قرار است در میان اقوام، محل کار، مدرسه، دانشگاه و هر جای دیگر با چه کسانی رو به رو شویم. به همین خاطر باید با مطالعه و آگاهی از رفتار آدم‌های مختلف به راه‌کارها و دانشی مفید برای برخورد با آنها دست پیدا کنیم.
در این صورت است که امکان بروز واکنش‌های مناسب در زندگی‌مان به وجود خواهد آمد. پس اگر هنوز در زندگی‌تان با افراد بی منطق رو به رو نشده‌اید که البته بعید است از شما می‌خواهیم که بار دیگر این مقاله را با دقت بخوانید و خود را برای روزی که چنین افرادی در زندگی‌تان ظاهر می‌شوند کاملا آماده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • من بی منطقم…حالا چجوری با بقیه حرف بزنم که اعصابم بهم نریزه نمیتونم بگم بهشون که اینجوری باهام رفتار کنین

    پاسخ
    • شما باید روی خودتون کار کنید. دیگران مسئولیتی در مقابل رفتار شما ندارن. این شما هستید که مسئول آرامش درونی خودتون هستید.

      پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست