مقالهوبلاگ

۸ عادت ضروری برای موفقیت : قسمت اول

اشتراک گذاری این مطالب در:

در بازار پر رقابت امروز چه چیزهایی برای موفقیت لازم خواهیم داشت ؟

چه عادت هایی باید در زندگیمان داشته باشیم تا موفقیت ما را در بلند مدت تضمین کنند ؟

امروز میخواهیم ۸ عادت بسیار مفید و ضروری را در راه رسیدن به موفقیت را برای شما شرح دهیم .

این عادات ، عاداتی نیستند که با چند روز یا چند هفته انجام دادند قسمتی از زندگی شما بشوند بلکه نیاز به تلاش دارند و زمانبر هستند.

صبح ها ، زود از خواب بیدار شوید

یکی از عادات مهم که میتونه در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی روی موفقیت شما داشته باشد سحر خیزی است.

اول صبح ذهن باز و مغز تازه و سرحال است ، هنوز استرس کارها و مشکلات زندگی به ما هجوم نیاورده اند ، در این زمان میتوانیم روی اهداف و کارهایی که باید انجام دهیم متمرکز بشویم.

به یاد داشته باشید که وقت طلاست ، وقتی صبح ها زود بیدار شوید وقت بیشتری در طول روز خواهید داشت

سحرخیز بودن سخته ؟ بله بخصوص اگه عاشق خواب هستید

شکل گرفتن هر عادتی نیازمند تلاش و زمان خواهد بود ، یک تمرین ساده برای سحرخیز شدن اینه که از همین فردا صبح زنگ ساعتتان را 15 دقیقه زودتر تنظیم کنید. هشدار ساعت را در همین زمان جدید نگه دارید به مدت 7 روز پس از 7 روز مجدادا 15 دقیقه ی دیگر هشدار ساعت را عقب بکشید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا سرانجام حداقل 2 ساعت زودتر نسبت به زمان فعلیتان از خواب بیدار شوید.

بعد از چند ماه تاثیر فوق العاده این کار برای شما نمایان خواهد شد.

اهداف بلند مدت و بزرگتان را روی کاغذ بیاورید

مکتوب کردن اهداف به واقعی شدنشان کمک بسزایی میکند.

اینکار کمک میکنه رویاها را ابتدا بتوانید واضح ببینید قبل از اینکه محقق بشوند. در حالی که وقتی اهدافتان فقط را فقط در ذهنتان نگه داری کنید ، نمیتوانید آن ها را به این شکل تجسم کنید. حتی اگر از صمیم قلب به اهدافتان ایمان دارید باز هم روی کاغذ نوشتن آنها لازم و ضروری است.

صرفا نوشتن کافی نیست ، باید درست و موثر این کار را انجام دهید. اهداف باید معنی دار ، قابل دسترس ، واقع گرایانه و دارای چهارچوب زمانی باشند.

هدف گذاری درست یعنی همین ! اگر واقعا از صمیم قلب بدنبال موفقیت در زندگی هستید پس هوشمندانه هدف گذاری کنید.

وقتی هدف گذاری درست انجام دهید با گذر زمان میتوانید عملکردتان را بسنجید که چه مقدار از راه را طی کردید و چقدر راه باقیمانده و بررسی کنید ببینید اگر کارها و نتایج طوری که انتظار داشتید پیش نرفته تغییراتی ایجاد کنید.

رسیدن به اهداف بزرگ و بلند مدت واقعا دشوار است. بخصوص وقتی از صفر قرار باشه شروع کنید.

یک کوه بلند پیش روی ماست ، اما تا زمانی که درست هدف گذاری کرده باشید و با انگیزه به مسیر خود ادامه دهید. صعود همیشه ممکن خواهد بود.

برنامه ، برنامه و برنامه

برنامه در اصل هیزم برای آتش اهداف ماست.

وقتی درباره موفقیت صحبت میکنیم مهمترین چیز برنامه کامل و موثر خواهد بود. توجه بسیار زیادی به برنامه ریزی باید کرد زیرا بدون نقشه راه کسی به مقصد نمیرسد. هواپیما و ماشینی که میخواهند از نقطه آ به نقطه ب بروند به نقشه نیاز دارند ، به همین شکل هر انسانی که میخواهد از نقطه فعلی زندگیش به قله ی موفقیت برود هم باید نقشه این مسیر را داشته باشد.

پس برنامه ریزی کنید ، برنامه ریزی کنید و باز هم برنامه ریزی کنید.

هرچقدر به برنامه ریزی اهمیت دهید باز هم کمه.

میتوانید برنامه را روی کاغذ یا در گوشی موبایلتان یادداشت کنید فرقی نداره اما حتما جایی یادداشت کنید و صرفا در ذهنتان نگه ندارید.

بدون برنامه مکتوب موفقیتی هم در کار نخواهد بود .

زمانی که برنامه را از ذهنتان بیرون بیاورید و روی کاغذ بریزید تازه متوجه کمی و کاستی آن خواهید شد و به مرور تکمیلش خواهید کرد.

بعد از تعیین هدف برنامه رسیدن به آن را بنویسید و ببینید چطور باید از مکان فعلی به مقصد مورد نظرتان بروید.

سپس این مسیر را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و این قسمت را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید تا بالاخره بتوانید قدم اول را بردارید.

قانون 80-20 (اصل پارتو)

بر اساس این قانون 80% نتایج کاری ما تنها به خاطر 20% کارهایی هست که انجام دادیم و از اونجایی که زمان ارزشمنده، وقتی که بتونیم کارهایی رو که بیشترین دست آورد رو برامون به ارمغان میارن را شناسایی کنیم، بعدش تنها کاری که باید انجام بدیم اینه که روی اون کارها بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

به عنوان مثال: وقتی که در مورد فروش صحبت می کنیم، همین قانون حاکم است و 80 درصد درآمد از طریق 20درصد مشتری ها بدست می آید. اگر شما در بخش فروش هستید احتمالا شاهد چنین موضوعی بوده اید. اما این قانون بازهم گسترش پیدا می کنه، یعنی باز هم از اون 20% اولیه ای که بیشترین درآمد را برای ما داشتن 80 درصدشون کمتر از 20% دیگرشون خرید می کنن.

گیج کننده ست؟ اگه بخوایم ساده بگیم معنیش این میشه که تنها 4% از مشتری های شما بیشترین حجم سود رو برای شما تولید میکنند.

حتما می پرسین چرا این موضوع مهمه؟ چون این قانون مشخص میکنه که شما باید برای دستیابی به مشتری های بیشتر چه کارهایی رو انجام بدین و چه محصولاتی رو بیشتر ارائه کنید تا بتونین افراد بیشتری رو به خرید محصولات جذب کنین.

اما چه مشکلی وجود داره که این کار خیلی کم در کسب و کارها عملیاتی میشه؟ وقتی که شما در کسب و کارتون غوطه ور شدین کار کردن روی برنامه های اون تجارت براتون سخت میشه، همچینین شناسایی کردن عواملی که باعث میشوند یک تجارت پیشرفت کند و به بیشترین حد کارایی و درآمدش برسد سخت است، اما اگر یک کارآفرین یا تاجر بتواند این عوامل را شناسایی کند و روی عواملی که باعث پیشرفت تجارتش میشوند وقت و سرمایه بیشتری صرف کند مطمئناً شاهد رشد چشمگیری در کارش خواهد بود

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست