انگیزشیمقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

ثروتمندان خودساخته و ۷ راز درباره حرکت آنها در مسیر موفقیت

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی بحث افراد ثروتمند به میان می‌آید، تصوراتی کلیشه‌ای در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. مثلا فردی در نظرمان مجسم می‌شود که سوار بر یک قایق لوکس و مجلل روی آبی‌ترین آب‌های جهان با تعداد زیادی خدمت‌کار در حال تفریح است، در حال نوشیدن نوشیدنی‌هایی گوارا است و حسابی خوش می‌گذراند. خب، این تصویر کلیشه‌ای بعضا درباره برخی از ثروتمندان صدق می‌کند اما برای اینکه بیشتر درباره ثروتمندان خودساخته بدانیم باید به مصاحبه‌های‌شان گوش کنیم و سرگذشت‌شان را به دقت مطالعه کنیم. واقعیت این است که رازهایی درباره آنها وجود دارد که دانستن‌شان می‌تواند نقش مهمی در شناخت مسیر موفقیت، رشد فردی برای ثروتمند شدن و … داشته باشد. در ادامه به ۷ راز درباره ثروتمندان خودساخته پرداخته‌ایم.

۱.نقش سن و سال در موفقیت ثروتمندان خودساخته

ثروتمندان خودساخته یا با تلاش و پشتکاری فوق‌العاده به موفقیت در کسب و کار رسیده‌اند یا حسابی باهوش و نابغه بوده‌اند. در هر صورت رسیدن به نقطه نهایی موفقیت و رشد زمانی برای آنها شکل می‌گیرد که مسیر سخت و پرفراز و نشیبی را طی کرده باشند. پس تا صحبت از موفقیت ثروتمندان خودساخته به میان می‌آید، فکر نکنید که آنها در همان زمانی که کم‌سن و سال بوده‌اند به ثروتی کلان رسیده‌اند. مثلا مخترعان و مکتشفان مختلف معمولا بعد از ۳۰ سالگی توانسته‌اند حاصل تلاش‌ها و هوش خود را برداشت کنند و به دروازه ثروتمند شدن راه بیابند. منظور از اشاره به نقش سن و سال در رشد مالی و مادی ثروتمندان خودساخته، تأکید بر این موضوع است که ثروت و موفقیت از آسمان بر سر کسی نمی‌بارد بلکه حاصل تلاش‌ها و طی کردن جاده‌های پرپیچ و خمی است که هر کسی توانایی طی کردن آنها را ندارد. در نتیجه سال‌ها طول می‌کشد که تلاش‌های فرد که حاصل استعداد/پشتکار است به ثمر برسد. انتظار نداشته باشید با مطرح کردن یک ایده ناب سریعا به ثروت برسید. تنها تلاش، کوشش، همت و زحمت آگاهانه است که می‌تواند به شما در مسیر بدل شدن به یکی از ثروتمندان خودساخته کمک کند.

بیشتر بخوانید: با اين ١٠ كار ثروتمند شدنتان قطعى خواهد بود

۲.اهمیت صنایع مختلف در ثروتمند شدن افراد

ثروتمندان خودساخته

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ثروتمندان خودساخته فقط از صنایعی که مرتبط با فناوری است، برخاسته و به رشد رسیده‌اند اما واقعیت این است که تنها ۲۰ درصد از ثروتمندان خودساخته جهان در حوزه فناوری‌های مختلف کار می‌کنند. آنچه که از یک فرد ثروتمندی خودساخته می‌سازد، فناوری یا هر صنعت دیگری نیست. بلکه داشتن فکر و ایده‌ای نو، تلاشی بی‌وقفه و اراده‌ای پولادین است که موجب خلاقیت و شکوفایی در کار و صنعت می‌شود. شخصی که ویژگی‌ها و توانمندی‌های لازم برای کسب ثروت را دارا است در هر صنعتی موفق خواهد بود. پس فرقی نمی‌کند که رشته تحصیلی شما چیست یا به کار در چه زمینه‌ای علاقه‌مند هستید، برای اینکه بدل به یکی از ثروتمندان خودشاخته بشوید باید در حیطه کاری و علاقه خود، فکری اقتصادی و تلاشی هوشمندانه به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید:بدون ایجاد اختلال در کسب و کار خود نوآوری به وجود آورید

۳.به کار گرفتن خلاقیت و نوآوری

همان طور که پیش‌تر هم عنوان شد برای موفقیت در مسیر کسب ثروت، لازم نیست حتما در زمینه فناوری مشغول به کار شوید یا فقط صنایعی خاص را در نظر داشته باشید. مهم به کار گرفتن خلاقیت و نوآوری در مسیر موفقیت است. بسیاری از کسب‌وکارهایی که در جهان موفق عمل کرده‌اند و ثروت فراوانی برای صاحبان خود رقم زده‌اند، کسب‌وکارهایی بوده‌اند که در زمینه کاری تکراری و متداولی فعال بوده‌اند. تنها چیزی که باعث تمایز و ثروت‌آفرینی آنها بوده، به کارگیری خلاقیت و رویکردهای تازه در مسیر فرایندهای کاری مختلف بوده است. پس نقش خلاقیت و نوآوری را در ثروت‌آفرینی فراموش نکنید.

۴.شانس و فرصت‌ها و انعکاس انرژی‌های مثبت

به زعم بسیاری از افراد، بخت و شانس می‌تواند در ثروتمند شدن و رشد افراد نقش داشته باشند. شاید شما هم معتقد هستید که شانس آوردن یکی از دلایلی است که ثروتمندان خودساخته به جایگاه فعلی‌شان رسیده‌اند. واقعیت این است که شانس و فرصت‌ها حاصل نگاه عمیق، آینده‌نگری، قدرت پیش‌بینی و تلاش‌هایی آگاهانه‌ای هستند که ثروتمندان خودساخته با خوش‌بینی و انرژی‌های مثبت در مسیر خود ساخته‌اند. بنابراین آنچه اکثریت شانس می‌نامند در حقیقت، انعکاس تلاش‌ها و خودآگاهی مثبت  ثروتمندان در مسیر موفقیت  است.

بیشتر بخوانید: با این 8 راهکار ساده، در سال جدید ثروتمند شوید

۵.تلاش و کوششی هوشمندانه

ثروتمندان خودساخته

ثروتمندان خودساخته

برخی از افراد شبانه‌روز تلاش می‌کنند، مدام در پِی کار کردن و فعالیت هستند ولی انگار روی تردمیل می‌دوند. بله… هیچ مقصدی در کار نیست. چنین افرادی در نهایت موفق هم نمی‌شوند و از زمین و زمان گلایه دارند. اگر نگاهی دقیق به کارنامه این ناکامان بیاندازید به خوبی متوجه می‌شوید که در مسیر شکست خوردن، هیچ‌کسی به غیر از خود آنها مقصر نبوده است. زیرا آنها قاعده بازی را بلد نبوده‌اند و ناآگاهانه تلاشی بیهوده را پیش گرفته بوده‌اند. ثروتمندان خودساخته، تلاش کردن را بلد هستند. آنها در مسیر موفقیت از مسیرهای درست وارد عمل می‌شوند و هرگز وقت خود را برای پیمودن مسیرهایی که به بیراهه می‌رود، تلف نمی‌کنند. پس هوشمند بودن در مسیر رشد فردی و تولید ثروت بسیار حائز اهمیت است. اگر روزها و شب‌های‌تان را به هم گره بزنید و مدام کار کنید اما ذره‌ای هوشمندی و آگاهی پُشت تلاش‌های‌تان وجود نداشته باشد، قطعا نمی‌توانید به موفقیت، ثروت و شکوفایی در زندگی دست پیدا کنید.

۶.پرورش استعدادها و توانمندی‌ها

احتمالا شما هم گاهی به هوش مارک زوکربرگ یا توانایی‌های ذهنی بیل‌گیتس غبطه خورده‌اید. حق هم دارید، این افراد بسیار باهوش و خلاق هستند. اما این تصور اشتباه است که تمام ثروت و موفقیت‌شان را مدیون هوش و استعدادی ذاتی هستند. چنین چیزی واقعیت ندارد. چه بسیارند افراد باهوش و بااستعدادی که به خاطر عدم پیگیری توانایی‌های‌شان اکنون زیر خروارها خاک مدفون هستند بدون اینکه نام و نشانی از آن همه هوش‌شان در این دنیا به یادگار مانده باشد. ثروتمندان خودساخته و افراد موفقی چون زوکربرگ و… ، افرادی باهوش و بااستعداد هستند و در این شکی نیست اما ثروت و موفقیت آنها در مسیر موفقیت با تلاش و کوشش رنگ رونق و رشد  را به خود گرفته است. پرورش استعدادها و توانمندی‌ها عامل اصلی موفقیت است. افراد در مسیرهای مختلف و بنا به خواسته‌ها و نیازهای گوناگونی دست به پرورش استعدادهای‌شان می‌زنند اما در هر صورت کلیدواژه کوشش عضو لاینفکی از ثروت و موفقیت آنها است.

۷.صبر و امیدواری در مسیر موفقیت

ثروتمندان خودساخته

خیلی‌ها دوست دارند که ثروتمند بشوند، خیلی‌ها دوست دارند موفق و درجه یک باشند اما تنها بعضی‌ها هستند که می‌توانند به این اهداف برسند. زیرا آنها با روحیه‌ای جنگنده و خستگی‌ناپذیر در مسیر خواسته‌های خود قدم برمی‌دارند. ثروتمندان خودساخته در مسیر موفقیت بارها شکست می‌خورند، بارها تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند اما همچنان در رسیدن به اهدافی که در سر دارند، ثابت‌قدم هستند. علت چیست؟ علت آن است که آنها صبر و امیدواری را از همان شروع فعالیت به دایره لغات زندگی خود وارد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که هیچ سد و مانعی دلسردشان کند.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول زندگی با قوانین طلایی

در آخر:

ثروتمندان خودساخته در مسیر موفقیت آدم‌های جالبی هستند. زندگی آنها پر است از خاطرات تلخ و شیرینی که با مرور زمان باعث شدند روحیه جنگنده، خلاق، صبور و شجاعی در وجودشان پا بگیرد. اگر دوست دارید ثروتمند شوید اما نیستید، کمتر به آبا و اجداد بی‌نوای خود گلایه کنید و مسئولیت آرزوهای‌تان را خودتان به دست بگیرید. باور کنید که هیچ پدر و مادری وظیفه ندارد شما را ثروتمند کند. اصلا قرار نبوده که ارث و میراث کلان، دکان و حجره‌های اجدادی و… شما را به ثروت برساند. این‌قدر دنبال سرمایه و لقمه‌های حاضر و آماده نباشید. سرمایه شما همان عقل و قدرت تفکری است که خداوند متعال عطا کرده است. پس در مسیر رشد فردی و توانمندسازی خود قدم‌هایی جدی و هوشیارانه بردارید و ثروت و موفقیت بسازید.

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست