انگیزشیمقالهوبلاگ

۵ ترفند برای افزایش انگیزه که حتما باید امتحانشون کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

اگه که هرروز سختتونه که از خواب بیدار بشید، ما یه خبر براتون داریم: شما تنها نیستید!
میلیون‌ها آدم هرروز صبح با این موضوع که باید صبح زود از خواب بیدار بشن مشکل دارن، و فکر میکنن که انگیره‌ای برای این کار ندارن.
برای اونایی که جدا شدن از تخت خواب سخته، اینجا ۵ تا نکته اوردیم که کمک میکنه به افزایش انگیزهشون تا صبح راحت تر از خواب بیدار بشن.

1) صبحتون رو ساده کنید

یکی از دلایلی که باعث میشه صبح جدا شدن از تخت سخت باشه، کارهاییه که باید قبل از خروج از خونه انجام بدیم. باید این کار رو تا جایی که ممکنه ساده بکنید — بهترین راه برای انجام این کار، ساده کردن کارهاتونه.
همه چیز رو روز قبل آماده بکنید: صبحونه، ناهار، لباس‌ها، حوله‌های حمام، — خلاصه همه چیز. همه رو شب قبل آماده بکنید.
اونجوری، به محض اینکه از خواب بیدار بشید، همه کارهای سخت برای شما انجام شده. انجام دادن این کارها قبل از صبح به شما این امکان رو میده که برای صبحتون برنامه‌ریزی بکنید. این یه تکنیک کلاسیک برای افزایش بهره‌وریه که واقعا هم موثره.

۲) از L-Theanine (نوعی چای سبز) به همراه قهوه‌تون استفاده بکنید

اگه که صبحا قبل از رفتن به کار به قهوه نیاز دارید، شاید بد نباشه کمی از L-Theanine استفاده بکنید. یکی از بهترین موارد طبیعی موجود در بازار، دیده شده که L-Thenine وقتی با کافئین ترکیب میشه تاثیر فوق‌العاده‌ای روی ذهن میزاره.
درحالی که کافئین ممکنه شمارو عصبی کنه، L-Theanine اون مشکل رو کامل حل میکنه. توی چای سبز دیده شده که L-Theanine باعث تحریک هورمون‌های آرامش بخش بدن مثل دوپامین، سروتونین و GABA  میشه.

۳) ورزش بکنید

بهترین روش برای افزایش انگیره در صبح، ورزش کردنه. ورزش صبحگاهی از جهات مختلفی برای شما مفیده — هم از نظر فیزیکی هم از نظر ذهنی.

ورزش از نظر ذهنی برای شما مفیده

از نظر فیزیکی، یه برد فوری حساب میشه. راجب این فکر کنید که صبح که از خواب بیدار میشید، تلو تلو میخورید، تمرکز ندارید و قطعا انگیزه‌ای هم ندارید. اما فقط کافیه که خودتون رو به باشگاه برسونید، یا شروع به دویدن بکنید، بدنتون پر از آدرنالین و انگیزه میشه.
وقتی که سرکار میرید دیگه خسته نیستید و احساس خواب آلودگی ندارید.

ورزش از نظر ذهنی برای شما مفیده

یه واقعیت جذاب دیگه که در مورد ورزش وجود داره اینه‌که باعث آزاد شدن اندورفین توی بدن شما میشه. اینها هورمون‌های احساس خوب هستن که مثل مواد مخدر باعث میشن شما احساس خوبی بهتون دست بده. با این روش بدن شما بهتون کمک میکنه که با استرس کاری بتونید مقابله بکنید. اونها همینطور اثرات زیادی روی بهبون حال شما دارن و حتا میتونن ذهنتون رو گیراتر بکنن.
این کمک میکنه که خودتون رو برای باقی روز آماده نگه‌دارید.

۴) آب بیشتری قبل از خواب بنوشید

یکی از قدیمی ترین ترفند‌هایی که اینجا هست، اما با این حال به طرز فوق‌العاده‌ای موثره. نوشیدن آب بیشتر قبل از خواب نه تنها برای مبارزه با کم آبی بدن مفیده، بلکه بهتون کمک میکنه تا صبح هم راحت تر از خواب بیدار بشید.
چرا؟ چون اولین کاری که بعد از بیدار شدن میخواید انجام بدید رفتن به دستشوییه. از لحظه‌ای که بیدار میشید، احساس ناراحتی میکنید و مجبورید که از تخت بیرون بیاید.
این خیلی عالیه، حالا شما بیدار شدید و دارید کارهاتون رو انجام میدید. حالا تنها کاری که باید بکنید یه روتینه که ازش پیروی کنید و روزتون رو ادامه بدید.

۵) روتین روزانه‌تون رو با موسیقی همگام کنید

یکی دیگه از راه‌های افزایش انگیزه در صبح استفاده از آهنگه. نه فقط کمک میکنه که برای روز آماده بشید، بلکه یه مکانیزم زمان‌بندی خوبی هم هست. یه راهکار ساده اینه که یه لیست از آهنگاتون درست بکنید و خودتون رو باهاش همگام بکنید.
به سراغ آهنگ‌های مورد علاقه‌تون برید، و ببینید که هرکدوم چقدر طول میکشن و کارهاتون رو با اون آهنگ تنظیم بکنید. برای مثال، اگه دوش گرفتنتون ۴ دقیقه طول میکشه، یه آهنگ ۴ دقیقه‌ای انتخاب بکنید. اگه آهنگ رو خوب بشناسید، میدونید که کی به آخرش نزدیک شدید — و چقدر دیگه باید حمامتون رو تموم کنید.
پلی لیست رو به محظ اینکه از خواب بیدار میشید اجرا کنید، و زمانی که تموم میشه شما آماده ادامه روزتون هستید. به علاوه ثابت شده که موسیقی میتونه مود شما رو عوض کنه.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست