فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

گام های اولیه برای موفقیت در کارآفرینی

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا می دانستید آمار انحلال کسب و کارهای جدید دومین نرخ بعد از آمار گرسنگی را در جهان دارد؟ امروزه به دلیل رقابت شدید بین شرکت های جدید و باسابقه، کسب و کار سخت تر از گذشته شده است. این در حالی است که کارآفرین ها با هزاران امید و آرزو وارد یک عرصه تولید یا خدمات می شوند. اما بسیاری از آنها بعد از مدتی میدان را خالی کرده و عقب نشینی می کنند. براستی می دانید دلیل شکست کارآفرین ها چیست؟ دلایل زیادی برای این سوال وجود دارد که عبارتند از:

آیا فرد ولخرجی هستید؟

اولین سوالی که برای ورود به کارآفرینی باید از خود بپرسید این است که آیا انگیزه و مهارت کافی برای انجام این کار را دارید؟ در عین حال باید بدانید که کارآفرین ها افراد ریسک پذیر و مقاومی هستند که خواب و خوراک را از خودشان می گیرند تا ثروتمند شوند. اگر شما هم می خواهید کارآفرین شوید، باید همین طور باشید. قدرت کنار زدن خواسته ها برای تبدیل شدن به یک فرد موفق اهمیت زیادی دارد. اگر پولتان را صرف خرید اجناسی می کنید که بعد از مدتی جذابیتی برایتان ندارد، از همین الان از کارآفرین شدن منصرف شوید.

کارآفرین به فکر خریدهای پشت هم و ولخرجی نیست. بلکه به پس انداز می اندیشد. او به جای اینکه پولش را صرف خرید وسایلی کند که فقط باعث حس رضایتش می شود، آنها را برای توسعه کسب و کارش پس انداز می کند. اگر به این سبک زندگی علاقه دارید، به فکر توسعه کسب و کار باشید.

برای موفقیت در کارآفرینی قادر به خودانگیزشی هستید؟

خودانگیزشی یعنی داشتن قدرت برانگیختن خود است. همیشه دوستان و خانواده در کنار ما نیستند تا محبتشان را نثارمان کند. ما به توصیه و انگیزه برای ادامه مسیر نیاز داریم. وقتی در کنار اعضاء خانواده یا دوستان هستیم، با حرف های محبت آمیز به ما انگیزه می دهند. اما وقتی نباشند، چه باید بکنیم؟ مسلم است که در این مواقع خودمان باید قادر به ایجاد انگیزه در خود باشیم.

خود انگیزشی یک قدرت و استعداد طبیعی است. حتی زمانی که دوستان یا خانواده به ایده و طرح شما مخالف هستند، باید قادر باشید به تنهایی انگیزه ادامه راه را در خود تقویت کنید. وقتی در خلوت هستید با خودتان گفتگو کنید. اگر ناامید شدید، با یادآوری کردن هدف، انگیزه را در خود بیدار کنید. به آینده خوش بین شوید و برای کارتان برنامه ریزی کنید.

گام های اولیه برای موفقیت در کارآفرینی

با کارآفرینی قصد دارید چه بازاری را هدف قرار دهید؟

سوال دیگری که در ابتدای کارآفرینی باید از خود بپرسید این است که بازار هدف شما چیست؟ تعداد، جنسیت و سن مشتریان هم اهمیت زیادی دارد. باید بررسی کنید در حال حاضر چه شرکت های مشابه به ایده شما در حال فعالیت است. اصلا این ایده شما از کجا نشات گرفت و آیا در ایران شبیه به آن وجود دارد؟

ممکن است برای ایده خود از یک طرح خارجی الهام گرفته باشید. در این صورت باید نمونه های شبیه به کار خود در کشورهای خارجی را بررسی کنید. تطابق و تفاوت فرهنگ مشتریان خارجی و ایرانی را در نظر بگیرید. حالا می توانید از آنها بیشتر الگوبرداری کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست