فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

کنترل ذهنتان را در دست بگیرید

اشتراک گذاری این مطالب در:



چرا باید کنترل ذهن را در اختیار بگیریم؟

چطور می توانم کنترل ذهنم را در دست بگیرم؟ می دانید که ذهن انسان از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. براساس تحقیقات صورت گرفته تنها 5 درصد از کارهای ما از روی آگاهی و برگرفته اطلاعات در حافظه خودآگاه انجام می شود. در این صورت 95 درصد باقی مانده امور روزانه از حافظه ناخودآگاه ما دستور می گیرد. حافظه ناخودآگاه ما متشکل از احساسات کتمان شده، باورها، علایق و آمال و آرزوهای سرکوب شده است.

در بسیاری از مواقع ما کاری را انجام می دهیم که قبلا در مورد آن فکر نکردیم. در واقع آن کار به صورت غیرارادی از ما سر زد. ممکن است از انجام آن پشیمان شده باشیم و به دنبال دلیل باشیم که چرا آن را انجام دادیم. دلیل آن واضح است دستور این کار از سوی ضمیرناخودآگاه صادر شد و ما هم چراغ ضمیرخودآگاه را روشن نکردیم. در نتیجه بدون فکر کردن آن را اجرا کردیم و در حال حاضر هم از نتیجه کار خود راضی نیستیم.

اگر قادر باشیم دستور انجام امور روزانه را از حافظه خودآگاه بگیریم، دلیل و علت کار مشخص است و در عین حال بر روی چرایی یا درست و غلط بودن کار فکر می کنیم. اما وقتی کار ما به صورت غیرارادی انجام می شود، متوجه خوب یا بد آن نیستیم. درست مثل این می ماند که یک فرد الکی کارهای غیرارادی انجام دهد که در حالت هوشیاری از انجامش پشیمان شود.

قدرت کنترل ذهن می تواند ما را نسبت به امور روزانه هوشیار کند. حال به جای اینکه کارها بدون تفکر و فقط براساس دستورات و اطلاعاتی که از ضمیرناخوداگاه می گیرد، انجام شوند، از روی قوه اختیار و با ارزیابی قبلی انجام می شوند. برای مثال به طور ارادی و با تفکر تصمیم به انجام یک کار می گیرید. اما ترس و نگرانی مانع از انجام آن کار می شود. در اینجا ایده و تصمیم برای کار جدید از ضمیرخودآگاه سرچشمه می گیرد. اما نگرانی و ترس از ضمیرناخودآگاه آمده است که مانع شما می شود. اگر قادر باشید دلیل این ترس و نگرانی را پیدا کنید، در واقع به اطلاعات ضمیرناخودآگاه دست پیدا کرده اید.

چطور می توان کنترل ذهن را در دست گرفت؟

چطور می توان کنترل ذهن را در دست گرفت؟

در بسیاری از مواقع این ما هستیم که در کنترل ذهن قرار می گیریم. وقتی رفتارها و کنش های امروز ما در گذشته گیر می کند، نشان دهنده کنترل رفتارمان توسط ذهن است. برای کنترل ذهن باید احساساتی را که از گذشته نشات می گیرد، کنار بگذارید. برای هر کار بدون توجه به تجربیات تلخ و تنها براساس عقل و منطق تصمیم بگیرید.

برای مثال اگر تجربه تلخ مربوط به سرمایه گذاری در یک کسب و کار را در گذشته داشته اید، دلیلی برای امتناع از سرمایه گذاری امروز نیست. وقتی ترس و نگرانی این حادثه شما را از توسعه کسب و کار باز می دارد، باید ترس و وحشت گذشته را به کلی کنار بگذارید. شرایط گذشته را با امروز مقایسه کنید. دلیل شکست گذشته را روی کاغذ بنویسید. آیا امروز این شرایط به همان شکل است؟ وقتی شرایط امروز با گذشته متفاوت است و شما هم تجربه بیشتری بدست آورده اید، نباید کنترل تصمیمات را بدست ضمیرناخوداگاه و ترس های گذشته بدهید.

 

با تماشای این ویدئوی رایگان انگیزشی در مورد قدرت ذهن و کنترل اون بیشتر خواهید دانست. David Goggins در این ویدئو حرف های جالبی از زندگی شخصی خودش می زند. حرف هایی که شاید در زندگی شما هم تغییر ایجاد کند.

 

برای اینکه یاد بگیرید چطور قدرت ذهن خود را کنترل کنید، خودساخته شرکت در دوره‎ی آنلاین «در یادگیری استاد شوید» را به شما پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

کنترل ذهن

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست