مقالهوبلاگ

چگونه در کنار تحصیل، درآمد خوبی داشته باشیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

امروزه آنچنان هزینه های زندگی و دانشگاه افزایش پیدا کرده است که حتی برای گذراندن یک زندگی دانشجویی بهتر نیز نیاز به کسب درآمد توسط دانشجو است. هزینه های تحصیل چه در دانشگاه های آزاد و چه در دانشگاه های دولتی آن قدری زیاد است که به تناسب هزینه های آن معمولا نیاز است که دانشجو کار کند. (البته اگر خانواده پولداری نداشته باشد).

اما پیدا کردن یک شغل نیمه وقت مناسب با زندگی تحصیلی و تنظیم آن با تحصیل آن چنان هم آسان نیست. بسیار مهم است که بتوانید شغل نیمه وقت خود را با درس و دانشگاهتان هماهنگ کنید؛ به طوری که نه درستان آسیب ببیند و نه شغلتان. در همین راستا ما در این مقاله 10 نکته مفید و کاربردی برای مدیریت همزمان تحصیل و زندگی تان خواهیم گفت که به شما در این امر کمک خواهد کرد. پس تا انتها با خودساخته همراه باشید.

[restrict paid=”true”]

 

با افزایش هزینه شهریه و تعداد دانش جویانی که نمی خواهند گرفتار وام های تحصیلی شوند، اکثر دانشجویان ترجیح می دهند به هنگام تحصیل یک شغل نیمه وقت داشته باشند. به نظر می رسد این بهترین راه برای پرداخت شهریه دانشگاه است و یا حتی با آن می توان برای اداره بهتر زندگی، کمی پول اضافه بر سازمان در دست داشت. در این صورت است که شما یاد می گیرید سخت کار کنید و باهوش باشید. هر دوی اینها شرایطی عالی هستند که شما می توانید در حرفه ی خود از آن ها استفاده کنید، کسب و کار شما می تواند به صورت حرفه ای یا کارآفرین مالک کسب و کار باشد.

می بنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما در دانشگاه فقر را تحمل کنید. با این حال، هنگامی که شما یک شغل نیمه وقت گیر می آورید، متعادل کردن تقاضاهای شغل جدیدتان با تقاضاهای تحصیلی تان کمی مشکل است.

به همین جهت پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بیشتر درباره چگونگی مدیریت همزمان تحصیل و شغل نیمه وقت خود بدانید و بتوانید آن ها را به کار بگیرید.

  1. اطمینان پیدا کنید که پیش از شروع کارتان درباره آن برنامه ریزی کرده باشید.

پیش از این که شغل نیمه وقت خود را شروع کنید، نیاز است تا درباره این که قرار است چگونه با پذیرفتن مسئولیت هایی جدید به تحصیلتان برسید، برنامه مناسبی داشته باشید. اطمینان پیدا کنید که چند ساعت می توانید کار کنید، در حالی که همزمان به تکالیف مدرسه یا دانشگاه خود می رسید. چه ساعاتی به شما این امکان را می دهد که در ساعتی معقول به خانه برسید، تکالیفتان را انجام دهید، و به موقع به رختخواب بروید؟ مطمئن شوید که بتوانید کاملا برنامه خود را تنظیم کنید و بتوانید هرچیزی که در زندگی شما قرار دارد را در حاشیه ای امن قرار دهید.

  1. از انعطاف مکان کاری خود، به نفع خودتان استفاده کنید

بهترین چیز درباره داشتن یک شغل نیمه وقت در مدرسه یا دانشگاه این است که شما انعطاف کاری پیدا می کنید. مطمئن شوید که درباره  تعویض شیفت هایتان در صورت لزوم با رئیستان صحبت کرده اید و یا ببینید آیا می توانید به خاطر پروژه درسی تان که قرار است در آخر هفته انجام دهید، ساعاتی را سر کار حضور پبدا نکنید.

  1. زمان های بیهوده خود را کم کنید و بیشترین استفاده را از زمانی که دارید ببرید

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید زمان خود را در زمان حضور در مدرسه یا دانشگاه تلف کنید. ممکن است دوستانی داشته باشید که بخواهید چند ساعت در روز دور هم جمع شوید و یا ممکن است وسوسه شوید و به جای اینکه تکالیفتان را انجام دهید، ساعت ها به تماشای تلوزیون بنشینید. باید وقتی را برای تعیین این زمان های بیهوده اختصاص دهید و اگر می خواهید زمان خود را به درستی مدیریت کنید، آن ها را کاهش دهید.

  1. فقط سخت کار نکنید، به جای آن هوشمندانه کار کنید

بیشتر دانش آموزان فرض می کنند که بهترین راه برای متعادل کردن همه چیز این است که سخت کار کنند. با این حال اگر شما فقط سخت کار کنید و ساعت های زیادی را در محل کار بگذرانید، نه تنها به موفقیت خاصی نمی رسید، بلکه از نظر جسمی و روحی از بین خواهید رفت. لنابراین به جای فقط سخت کار کردن، سعی کنید هوشمندانه تر کار کنید. زمانی را به درک این که چقدر زمان نیاز دارید که به شغل نیمه وقت خودتان اختصاص دهید، بگذرانید و هم چنین این را درک کنید که چقدر زمان برای کار کردن بر روی تکالیف مدرسه تان نیاز دارید.

  1. مطمئن شوید که برنامه ریزی خود را منظم و فعال انجام دهید

شما باید زمانی را برای برنامه ریزی قرارهایتان، پروژه های مدرسه، شیفت های کاری و … در طول زمان اختصاص دهید. هنگامی که شما در برنامه ریزی خود عملکردی فعال دارید، خودتان را در حال از این شاخه به آن شاخه پریدن نمی یابید. هم چنین زمان بیشتری را برای گذراندن با دوستانتان خواهید داشت و یا زمان در خانه ماندنتان در خانه و یا در کنار خانواده بودنتتان بیشتر است.

  1. آن چه را که از همه بیشتر برای شما اهمیت دارد را بر اساس یک مبنای منظم اولویت بندی کنید

هنگامی که شما کارهایی که قرار است در طول روز یا هفته انجام دهید لیست می کنید، اطمینان پیدا کنید که آن چه از همه بیشتر برای شما اهمیت دارد را در اولویت قرار داده باشید. هنگامی که شما این کار را می کنید، قادر خواهید بود تعیین کنید این هفته مدرسه شما در اولویت است یا کارتان. اگر شما نمی توانید به دلیل درس و تکلیف زیاد دانشگاه، شیفت خودتان را ترک کنید، آن گاه می توانید شیفت خود را با کس دیگری در کار تعویض کنید.

  1. بررسی کنید که چگونه می توانید برنامه ریزی مدرسه خود را منعطف تر کنید

هم چنین در صورتی که بخواهید زمان بیشتری را در سر کار خود بگذرانید، راه های زیادی وجود دارد، که شما می توانید برنامه دانشگاه خودتان را منعطف تر کنید . شما می توانید کلاس هایی شبانه را یک یا دو روز در هفته داشته باشید تا پول بیشتری را در طول روز در سر کار در بیاورید. و یا می توانید کلاس هایی تابستانه بردارید تا زمانتان را گسترش دهید. ببینید دانشگاه چه پیشنهاداتی می دهد و سپس برنامه ریزی خود را حول آن انجام دهید.

  1. به یاد داشته باشید که چرا به طور همزمان هم تحصیل می کنید و هم کار نیمه وقت دارید

مهم ترین چیز در زمانی که دارای یک شغل نیمه وقت همزمان با تحصیل هستید این است که به یاد داشته باشید که در وهله اول چرا این کار را می کنید. آیا نیاز به پول بیشتری دارید تا بیشتر بیرون بروید و غذاهای سالمتری بخورید؟ و یا این کار را انجام می دهید تا ببینید آیا می توانید پول مخارج و هزینه های دانشگاه را بپردازید؟ یا آیا والدین شما می خواهند که شما مسئولیت پذیری بهتری، پیش از ورود به عرصه واقعی زندگی داشته باشید؟ هنگامی که این را به یاد بیاورید، قادر خواهید بود تشخیص دهید کار کردن در مقایسه با تحصیل چقدر مهم است.

  1. خودتان را مدام مورد بررسی قرار دهید و به یاد داشته باشید که سلامتی شخصی بسیار مهم است

هنگامی که شما دارای یک شغل نیمه وقت و تحصیل به طور همزمان هستید، قرار است احساس استرس داشته باشید و گاهی عصبانی باشید. ممکن است سخت باشد که غذای سالم بخورید، به باشگاه بروید، و اهمیت سلامتی روانی خود را به یاد بیاورید. مهم نیست چه می شود، تنها به یاد داشته باشید که سلامتی شخصی خود را در اول لیست اولویت های خودتان قرار دهید. بدون انجام این کار، به سرعت خودتان از بین خواهید رفت.

  1. کشف کنید که با سطوح استرس خود چه کار کنید

هنگامی که شما احساس استرس دارید، تعیین کنید که آیا استرس تحصلی است یا کاری و یا … . هنگامی که شما ریشه استرس خودتان را بیابید، قادر خواهید بود تشخیص دهید که با آن چه کنید. اگر تحصیل به شما استرس وارد می کند، راهکار خوبی است که بعضی شیفت ها به سر کار نروید و زمان بیشتری را به تمارین خود اختصاص دهید. یا اگر کار به شما استرس وارد می کند، می توانید تشخیص دهید که چه تصمیماتی را با رئیس یا مدیر خود اتخاذ کنید.

مهم نیست که چه، شما قرار است به هنگام همزمانی شغل و تحصیل استرس داشته باشید. مطمئن باشید که نکات بالا را به خاطر سپرده اید و مطمئنا قادر خواهید بود آن ها را به گونه ای موثر متعادل کنید.

 

[/restrict]
برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست