فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

کلیپ انگیزشی – شجاعتش رو داری ؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای افزایش شجاعت و روحیه ریسک پذیری چه راه حل هایی وجود دارد؟ آیا با وجودی که من یک عمر با ترس زندگی کرده ام، می توانم اکنون به فرد شجاعی تبدیل شوم؟ بله انسان در هر سن و شرایطی قادر است خودش را براحتی با شرایط جدید منطبق سازد. راهکارهایی که در این کلیپ انگیزشی ارائه شده است، می تواند به شما کمک کند. البته راهکارهای دیگری هم برای تقویت روحیه ریسک پذیری و شجاعت وجود دارد که عبارتند از:

شجاعتش رو داری؟

در فطرت همه ما ترس برای ایمن نگه داشتن‎مان وجود دارد. براساس تحقیقات صورت گرفته، ترس به DNA روان‌ شناختی هدایت شده است تا بتواند انسان را در برابر درد، جراحت، خطر مرگ یا از دست دادن حفظ کند. اما میزان و حد ترس باید نرمال باشد. اگر کسی از آتش بترسد، کاملاً طبیعی است. زیرا آتش ممکن است به او صدمات جسمی یا مالی وارد کند. اما اگر کسی از روشن کردن شعله اجاق گاز بترسد، غیرطبیعی است. در این صورت باید خام خوار شود.

ترس تا میزانی طبیعی است که باعث مختل شدن زندگی نشود. اگر ترس و وحشت باعث اختلال در زندگی روزمره شود، از حد تعیین شده و متوسط خود گذشته است. پس باید فکری به حال آن کنید. از نظر روانشناسانی همچون کارل یونگ پنهان کردن ترس، نه تنها آن را از بین نمی برد. بلکه باعث مجهول ماندن علتش هم می شود. وقتی کسی علت ترس و وحشت خود را بداند، قطعا می توان برای آن راه حلی ارائه داد. اما تا زمانی که آن را انکار کنید، هیچ کس نمی تواند به کمکتان بیاید.

 

کلیپ انگیزشی - شجاعتش رو داری ؟

برای مقابله با ترس باید آن را لمس کنید

به محض اینکه برای از بین بردن ترس تان بخواهید امور ترسناک را لمس کنید، به یکباره ترس‎تان ناپدید می شود. درست مثل زمانی که قصد دارید برای یک جلسه متشکل از دهها نفر سخنرانی کنید. قبل از اینکه به بالای سن بروید، اضطراب و ترس تمام وجودتان را فرا گرفته است. اما همین که روی سن و پشت میز قرار گرفتید و چند جمله اول را به زبان آوردید، تمام ترس و وحشت‎تان از بین می رود. تا قبل از اینکه روی سن بروید چقدر تردید و ترس داشتید. حتی می خواستید از سخنرانی کردن منصرف شوید. اما حالا خوشحالید که این کار را نکردید. چرا اکنون نمی ترسید؟ زیرا به محض لمس کردن تمام ترستان ناپدید شد.

قبل از شروع کار آن را مجسم کنید

گاهی ترس ما از یک موضوع آنقدر زیاد است که حتی قادر به تجسم آن هم نیستیم. مثلا ترس از اینکه ورشکسته شویم یا به زندان بیفتیم، وحشتناک ترین حالت ممکن است. حتی قادر به تصور آن نیستیم. هر چند باید در زندگی مثبت اندیش بود و از فکر کردن به آینده ای نامعلوم و خراب خودداری کرد، اما برای غلبه بر ترس به قضایایی که برایتان ترسناک است فکر کنید.

با تجسم شرایط ترسناک، روحیه ریسک پذیری تقویت می شود. زیرا وقتی خود را در شرایط سخت تجسم می کنید، در همان حالت هم قادرید برایش راه حل پیدا کنید. زیرا شما حالتان خوب است و فقط در حال تجسم هستید. پس می توانید راه حل هم برای این مشکل و سختی پیدا کنید. با این کار قطع ترس و وحشت از بین می رود.

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست