موفقیت در کسب و کاروبلاگ

کلید واقعی غلبه بر قفل بی پولی

اشتراک گذاری این مطالب در:

قبل از اینکه از تکنیک‌ های واقعی پولدار شدن حرف بزنم،  توجه شما را به یک جک جلب می‌کنم که در عین خنده‌دار بودن کاملا واقعی است و کاملا مرتبط به مقالۀ من است.
مرد اول: روزی چقدر سیگار می‌کشی؟
مرد دوم : 3 بسته
مرد اول: پول هر بسته چقدره ؟
مرد دوم : 10  دلار
مرد اول: چند ساله سیگار می کشی
مرد دوم : 20 سال
مرد اول: بنابر این اگه هر بسته سیگار 10 دلار باشه تو هم روزی 3 بسته سیگار بکشی  840دلار هر ماه پول سیگار میدی که در یکسال میشه 10/080  دلار درسته ؟
مرد اول : درسته
مرد دوم: اگه تو سیگار نمی‌کشیدی الان  می‌تونستی این بنزی که اون طرف خیابون پارک کرده رو بخری
مرد اول : تو سیگار می کشی؟
مرد دوم: نه
مرد اول : پس اون بنز لعنتیت کجاست؟؟؟؟؟

[restrict paid=”true”]

بله. درست است که این تنها یک جک است. اما حکایت بسیاری از راه‌‌‌های ثروتمند شدن است که کاملا به بیراهه می‌رود. بسیاری از کسانی که از ” چگونه پولدار شدن ” حرف می‌زنند صرفا روش‌های بی‌سروتهی (حتی برخی به دنبال جادو و جمبل برای پولدار شدن هستند) را معرفی می‌کنند که هرگز جواب نمی‌دهد. من در این مقاله از تکنیک های واقعی پولدار شدن می‌نویسم و مطمئنم که با این روش ها پولدار شدن شما ردخورد ندارد.

اصلا بگذارید از اول شروع کنم. اگر شما شغلی نداشته باشید، قطعا پولی برای ذخیره کردن ندارید. بنابرین اگر تصور می‌کنید که با ذخیره کردن پول قهوه، سیگار، لوازم آرایش و تمام چیزهایی از این قبیل می‌توانید پولدار شوید سخت در اشتباهید. البته که شما باید کمتر از درآمدتان خرج کنید، اما قطعا با این میزان از مخارج زندگی از این پول‌های اندک چیزی درنمی‌آید.

اگر واقعا به دنبال ثروتمند شدن و تکنیک های واقعی پولدار شدن هستید، تنها یک راه دارید؛ افزایش درآمد. حالا پس‌‌انداز کردن معنی می‌دهد و می‌توانید برای پولدار شدن برنامه ریزی کنید و ثروتمند شوید. اما زودتر برویم سراغ اصل مطلب. این شما و این … . در ادامه با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید.

تمام این موارد طریقۀ واقعی پولدار شدن هستند و همان راهی است که تمام آدم‌های معروف و موفق جهان در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای جذابیت مردان | بدون پول هم می توانید جذاب باشید

1- روی خودتان سرمایه گذاری کنید تا پولدار شوید

انسان‌های موفق از تمام زمان، انرژی و پول خود برای پیشرفت خودشان استفاده می‌کنند. شما باید تمام نیرو و توان خود را به کار ببرید تا در کاری بهترین شوید. در حقیقت برای موفقیت در کسب و کار باید به نحوی کارتان را انجام دهید که هیچکس نتواند بهتر از شما اینکار را انجام دهد. حتی اگر نانوا هستید، بهترین نانوای شهر باشید. در این صورت لازم نیست به دنبال پول بدوید، پول و ثروت است که به دنبال شما می‌آید. چرا که وقتی در چیزی بهترین باشید، به زودی ثروتمندان و کسانی که به دنبال خدمات خاص و متفاوت می‌گردند، دوره‌تان می‌کنند و حاضرند هر قدر می‌خواهید به شما پول بپردازند که  شما آن کار را انجام دهید.

این بهترین ترفند پولدار شدن و راز تمام کسب و کارهای موفق و ثروتمندان جهان است.

2- شغل مناسب خود را پیدا کنید

ثروت جایی است که شما بتوانید قابلیتی از خودتان نشان بدهید. تمام آدم‌های دنیا در چیزی استعداد دارند. کافی است استعداد خود را شناسایی کنید و متناسب با آن شغلی را پیدا کنید که جای رشد و پیشرفت وجود داشته باشد. هیچ راه یک شبه پولدار شدنی وجود ندارد (البته اگر قصد ندارید که با اسلحه به بانک مرکزی بروید یا باند قاچاق راه بیاندازید!).

من دوستی داشتم که عاشق روان‌شناسی بود. او به صورت تمام وقت منشی یک کلینیک روان‌شناسی بود. ماجرا مربوط به سال 85 است. آن موقع‌ها ماهی 250 هزار تومان حقوق می‌گرفت. مدیر آن کلینیک از رشد و پیشرفت کارمندانش بی‌نهایت لذت می‌برد و همیشه کارمندانش را به مطالعه و پیشرفت تشویق می‌کرد. از هر کس پیشرفت میدید به نوعی ستایش می‌کرد و جایگاهش را ارتقا می‌داد. علاقۀ شدید دوست من به روان‌شناسی منجر شد که کم کم در کنار کارش به دانشگاه برود و ارشد روان‌شناسی بخواند.  سال بعد همانجا مدیر داخلی کلینیک شد.

سه سال بعد در انواع اقسام کارگاه‌ها شرکت کرد و به یکی از روان‌شناسان برجستۀ همان کلینیک تبدیل شد. شاید باورتان نشود که او پارسال کلینیک خودش را به راه انداخت و حالا از آن کلینیک کلی درآمد دارد. البته که تلاش و کوشش او مثال‌زدنی بود. اما مدیر پویای آن موسسه هم سهم بزرگی در این پیشرفت داشت.

بیشتر بخوانید: درس های ثروت سازی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

3- متوسط نباشید

خوب بودن اصلا کافی نیست. شما باید عالی باشید. هرکاری که انجام می‌دهید را به عالی‌ترین شکل انجام دهید. نرمال و متوسط بودن بدترین گزینه برای پولدار شدن است. اگر متوسط باشید تنها رویای پولدار بودن نصیبتان می‌شود. اما بیدار شوید و بهترین کار دنیا را انجام بدهید. جهان، جهان آدم‌هایی است که قصد تغییر را دارند و از معمولی بودن بیزارند. این عالی‌ترین روش برای پولدار شدن است. پول و ثروت میان متوسط‌ها جایی ندارد.

من استادی داشتم که همیشه می‌گفت پول هرگز سرمایه نیست، مهم‌ترین سرمایۀ انسان مهارت‌هایی است که در طول زمان به‌دست آورده. ذخیره‌های مالی همیشه تمام می‌شوند. اما مهارت‌های فوق‌العادۀ شما هرگز تمام نمی‌شوند و همیشه از طریق آنها می‌توانید پول بدست آورید. با گذر سال‌ها می‌فهمید که علاوه براینکه پول دارید کلی چیز هم یاد گرفته‌اید و نگاهتان به جهان بسیار وسیع‌تر شده است.

4- چندین منبع درآمد مختلف داشته باشید.

اگر بخواهید تنها به یک کار ثابت با درآمد مشخص فکر کنید، هرگز ثروتمند نمی‌شوید. سعی کنید درآمد فعلی‌تان را افزایش دهید و در کنار آن برای چند راه دیگر برای پول در آوردن برنامه ریزی کنید.

اصلا لازم نیست به کارهای بی‌ربط و نامرتبط فکر کنید. بهترین راه پولدار شدن این است که کانال‌هایی مرتبط با زمینۀ فعالیت فعلی‌تان را پیدا کنید و از همان طریق برای پولدار شدن اقدام کنید. مثلا فرض کنید که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کنید، به موازات اینکه در شرکت خود پیشرفت می‌کنید و تبلیغات می‌آموزید، مشتری‌هایی در خارج از شرکت پیدا کنید. ابتدا با هزینۀ کم کار کنید اما کار را به خوبی انجام دهید. کم کم خودتان به یک برند تبدیل می‌شوید و ثروتمندان و سرمایه‌داران به سراغتان می‌آیند.

یکی از مزایای اینکه در همین زمینۀ فعالیت خود به دنبال کارهای جانبی بگردید، این است که در همان زمینه رشد می‌کنید و سریع‌تر پولدار می‌شوید. اما اگر بخواهید یک وارد یک حوزۀ جدید و نامرتبط شوید، فرصت این را ندارید که در هر دو زمینه عالی عمل کنید و در هر دو حوزه متوسط خواهید بود و این چندان سودی برای شما ندارد. در این حالت شما دیگر نه خدا دارید و نه خرما.

بیشتر بخوانید: برشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول : تفاوت سرمایه گذاران با مردم عادی

5- تنها یک کار دیگر مانده است، باور کنید که می‌توانید پولدار شوید.

حالا تنها چیزی که نیاز دارید یک باور قوی و محکم است. باور اینکه می‌توانید پولدار شوید و ثروتمند شدن یک رویا نیست. برای پولدار شدن شما نیاز به یک شور و انگیزۀ قوی دارید. اما تصور نکنید که با نشستن و دست روی دست گذاشتن این انگیزه برای شما ایجاد می‌شود. شاید باورتان نشود اما مسیر پولدار شدن و رسیدن به پول بسیار زیباتر از پولی است که به آن می‌رسید. از همین کارهایی که در بالا گفتم شروع کنید. نثطۀ شروع پولدار شدن همین وضعیت فعلی شماست. همینجایی که هستید را بهبود ببخشید و کارهایتان را به بهترین نحو انجام دهید. اشتیاق و اراده خودشان به سمت شما می‌آیند.

کافی است که اولین تحسین را بشنوید و اولین پاداش مالی را بگیرید تا ببینید چه نیرویی در شما جریان می‌یابد و با چه انرژی‌ای به سمت پولدار شدن حرکت می‌کنید.

و در پایان از تجربه‌هایتان برای من بنویسید و بیایید همگی به سمت رشد جمعی قدم برداریم.

[/restrict]
برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست