فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

برای کسانی که روزهای سخت رو میگذرونن

اشتراک گذاری این مطالب در:

روزهای سخت  جزئی از زندگی ما هستند و نمی‌توان آنها را برای همیشه از زندگی حذف کرد. حتی منطقی نیست که انتظار داشته باشیم آینده هم بر وفق مراد ما باشد. زندگی پر از پستی و بلندی است. گاهی چنان به اوج می رسیم که فراموش می کنیم در گذشته چه سختی‌هایی کشیده‌ایم. برای اینکه راحت‌تر بتوانید روزهای سخت زندگی خود را فراموش کنید، می‌توانید تکنیک‌های زیر را به کار ببرید.

1- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

اعتماد به نفس مثل یک یار همیشه همراه می ماند. باور شما را نسبت به خودتان و قدم‌هایی که برمی‌دارید، افزایش می دهد. وقتی به خود اطمینان داشته باشید، هراسی از سختی و تنگا ندارید. اما وقتی خود را ضعیف و رنجور بدانید، حتی کوچک‌ترین موانع هم شما را می‌شکند. برای اینکه بتوانید همه‌ی سختی‌ها را به راحتی پشت سر بگذارید، اولین تکنیک خودباوری است. باید به دنبال توانایی‌های خود بگردید. آنچه را که در دیگران جستجو می‌کنید، ابتدا در خود شما یافت می شود.

2- در روزهای سخت به فکر خود باشید

اگر چه خودخواهی یک صفت مزموم و ناپسند است، اما گاهی لازم است بیش‌تر به فکر خود باشید. از خودگذشتگی بیش از حد باعث می شود تا از خواسته‌های خود بگذرید. هر فرد ابتدا باید برای خودش ارزش قائل شود و سپس به دیگران احترام بگذارد. تا زمانی که شما قدر و ارزش خود را ندانید، دیگران هم احترام مورد نظر را به شما نمی‌گذارند. اگر می خواهید فرد محترمی باشید، بیشتر به فکر خود باشید.
برای خود وقت صرف کنید. به فکر سلامتی خود باشید. به زیبایی ظاهری خود رسیدگی کنید. ورزش کنید و به تناسب اندام اهمیت بدهید. برای ارتقا شخصیت خود تلاش کنید. به‌هر حال زیبایی ظاهری و شخصیتی هر دو شما را تکمیل می کند. پس باید برای ارتقا روح و جسم خود تلاش کنید تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

روزهای سخت جزئی از زندگی ما هستند

3- عزت نفس خود را حفظ کنید

وقتی با روزهای سخت زندگی روبرو می شوید، خود نبازید. با سرزنش کردن بیش از حد خود چیزی دستگیر‌تان نمی‌شود. اما در عوض اعتماد و عزت خود را از دست می دهید. خودباوری در شما می‌میرد. بسیاری از روانشناسان تاکید دارند تا در زمان روبرو شدن با روزهای سخت زندگی باید هم‌چنان برای خود ارزش قائل شوید. اگر در گذشته اشتباه کرده‌اید، از آن پند و عبرت بگیرید. ولی بیش از حد خود را مقصر ندانید. به شرایط هم فکر کنید. شاید هر کس دیگری به جای شما بود با همین روزهای سخت روبه‌رو می‌شد.

4- از افراد منفی‌باف فاصله بگیرید

برخی از افراد و نزدیکان ممکن است قبل از مشکلات مدام شما را پند و اندرز دهند. اما وقتی به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهید و راه خود را می‌روید و به یکباره دچار مشکل می شوید، شروع به سرزنش شما می کنند. در چنین مواردی باید از آن‌ها فاصله بگیرید. سرزنش های آن‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند. بلکه باعث می شود تا عزت نفس را از شما بگیرند. از سوی دیگر منفی‌بافی برخی از اطرافیان باعث می شود تا نسبت به خود بدبین شوید و قادر به پیدا کردن راه‌حل برای سختی‌ها نباشید.

اگر احساس می کنید در زمان سختی‎ قادر نیستید دوباره از جای خود بلند شوید، به احتمال زیاد از کمبود عزت نفس رنج می برید. به‎همین دلیل خودساخته شرکت در دوره‎ی «کیمیاگر» را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

عزت نفس

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست