مقالهوبلاگ

کارهایی که افراد ناموفق در شروع سال جدید انجام می دهند!

اشتراک گذاری این مطالب در:

شروع سال جدید همواره با تصمیات جدید همراه بوده و هست. تقریبا همه ی افراد در روزهای پایانی سال تصمیم های جدیدی برای شروع سال نو می گیرند و قصد دارند کارهای متفاوتی انجام بدهند. درست است که گرفتن این تصمیم ها اهمیت زیادی دارد، اما عمل کردن به آن ها است که تفاوت میان افراد ناموفق و موفق را به وجود می آورد. در این مقاله به 6 عادت و رفتار مانع موفقیت افراد، در شروع سال جدید می پردازیم. با خواندن این مقاله می توانید متوجه بشوید که جزو کدام دسته از افراد هستید. اگر هر کدام از این عادت ها را دارید، به طور جدی برای تغییرشان در سال جدید اقدام کنید.

1- عدم بررسی دستاوردها

بسیاری از شرکت ها در روزهای پایانی سال، برنامه ای برای مرور دستاورد ها، موفقیت ها و اشتباهات شان دارند. اما حتی اگر شرکت شما چنین برنامه ای ندارد، خودتان دست به کار شوید و ببینید در سال گذشته چه دستاورد هایی داشتید. به چه نتایجی رسیدید و اگر موفقیت هایی به دست آوردید (هرچند کوچک)، آن ها را نادیده نگیرید. بهتر است این کار را قبل از شروع سال نو انجام بدهید. اما روزهای تعطیل نوروز هم می توانند زمان خوبی برای بررسی این موضوع باشند.

2- عدم برنامه ریزی

خیلی مهم است که از اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی که برای سال جدید دارید آگاه باشید. باید این برنامه ها را مکتوب کنید وآن ها را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید. بیشتر افرادی که در زندگی شان به اهداف و خواسته هایشان نمی رسند، به این دلیل است که برای سال جدیدشان برنامه و هدف مشخص و مکتوبی ندارند. همانطور که می دانید، بدون وجود یک نقشه ی راه واضح و مشخص، پیدا کردن مسیر درست تقریبا غیر ممکن است.

3- عدم جداسازی زمان کار و فراغت

اگر عادت دارید زمان کار و فراغت تان را با هم ترکیب کنید و این دو را از هم جدا نمی دانید، پس تعجبی ندارد که عملکردتان زیر فشار کاری زیاد، دچار ضعف بشود. افراد ناموفق معمولا کارهایشان را علاوه بر ساعات کاری، در زمان تعطیلات و ساعات فراغت نیز انجام می دهند. فراموش نکنید که زمان تعطیلات، فرصتی برای استراحت کردن و بازیافتن توان روحی و جسمی است تا بتوانید بعد از آن با قدرت و انرژی بیشتری به کارتان ادامه بدهید. پس کار کردن در تعطیلات نوروز را فراموش کنید و تا قبل از آن کارهایتان را تمام کنید.

4- وابستگی زیاد به تکنولوژی

اگر فرصتی برای کنار گذاشتن گوشی و دور شدن از ایمیل ها و شبکه های اجتماعی پیدا کردید، حتما این کار را بکنید. این روزها دیگر کنار گذاشتن گوشی و اختصاص دادن زمان به کارهای دیگر، یک نوع مهارت و توانایی محسوب می شود! ما آنقدر به حضور تکنولوژی و شبکه های اجتماعی عادت کرده ایم که کنار گذاشتن آن ها، هرچند برای مدت کوتاهی، برایمان بسیار سخت است. اما این دقیقا کاری است که افراد ناموفق با ساعات بیکاری شان انجام می دهند. زمان هایی را که می توانند به صحبت با خانواده و دوستان و یا خواندن یک کتاب خوب بگذرانند، صرف چک کردن مدام گوشی شان می کنند.

5- اهمال کاری در روابط کاری و شخصی

افراد ناموفق معمولا در روابط شان چه کاری و چه شخصی، اهمال کاری زیادی دارند. این افراد به اهمیت حضور دیگر افراد در زندگی شان پی نبرده اند و یا اهمیت این موضوع را دست کم می گیرند. وقتی پای عزیزانمان و ارتباطات حرفه ای وسط باشد، اهمیت دادن و اختصاص سرمایه ی زمانی برای تقویت و پایداری آن ها، یک ضرورت است. تعطیلات نوروز، بهترین فرصت و بهانه برای فرستادن کارت، تماس برقرار کردن، خرید هدیه و نشان دادن توجه به افرادی است که برای ما عزیز و مهم هستند. پس از این فرصت برای بهتر کردن روابط تان استفاده کنید و آن ها را محکم تر کنید.

6- اهمیت ندادن به داشته ها

وقتی پای موفقیت و حس شادی و خوشبختی در میان باشد، شکرگزار بودن یک ویژگی ضروری است. افراد موفق هرگز کسانی را که برای رسیدن به اهدافشان در کنارشان بوده و کمکشان کردند فراموش نمی کنند. این افراد بابت هر موفقیت و داشته ای در زندگی شان سپاسگزارند. اگر افرادی در زندگی تان هستند که در رسیدن به اهدافتان کمکی هرچند کوچک به شما کرده اند، از آن ها تشکر کنید و به ان ها نشان بدهید که عمل شان تا چه اندازه برای شما مهم و قابل احترام بوده است. یاد بگیرید از این پس بابت هر داشته ی کوچکی، واقعا سپاسگزار باشید. حتی اگر به تمام خواسته ها و اهدافتان هم نرسید، سپاسگزار بودن باعث می شود شخصیت شادتر و ذهن مثبت تری داشته باشید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست