مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چگونگی مدیریت پول – قسمت دوم

اشتراک گذاری این مطالب در:

اجناس و خدمات لوکس و غیر ضروری را از لیست هزینه ها کنار بگذارید. پول مورد نیاز برای پس انداز کردن را از حذف خرج های غیر ضروری میتوانید فراهم کنید. اگر دقت کنید متوجه میشوید که این هزینه ها اصلا تاثیری روی کیفیت سلامتی ، دانش و زندگی شما ندارند ، شاید الآن تصور کنید زندگی بدون گوشی موبایل 2-3 میلیونی یا لباس مارک دار و … سخت یاشد اما با حذف اینها بعد از مدت کوتاهی متوجه میشوید چیز خاصی را از دست ندادید ، برای مثال :

  • استفاده از اینترنت سیم کارت را متوقف کنید و فقط از اینترنت خانه استفاده کنید.
  • یک سقف برای هزینه های ماهانه موبایتان در نظر بگیرید ، اگر از سیم کارت اعتباری استفاده میکنید این کار بسیار ساده خواهد بود.
  • اگر ماشین دارید فقط در موارد ضروری از آن استفاده کنید با اینکار در هزینه سوخت و نگه داری صرفه جویی میکنید و در نتیجه پول بیشتری برای پس انداز خواهید داشت.
  • لوازمی را که دیگر به آنها نیاز ندارید را بفروشید.
  • لوازم مورد نیازتان را از بین لوازم کارکرده تهیه کنید زیرا افت قیمت کرده اند و بعد از استفاده میتونید با ضرر خیلی کمتری نسبت به نمونه نو آن را بفروشید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش پس انداز را یاد بگیرید و در مسیر پول قرار بگیرید

غذای ارزان تر و سالم تر بخورید

بسیاری از مردم هر ماه هزینه بسیار زیادی بابت غذاهای گران پرداخت میکنند در حالی که این غذاها در عین گران بودن اکثرا ناسالم هستند.

شاید شما هم عادت داشته باشید هر ماه چند بار غذای رستوران میل کنید اما اگر هزینه این غذاها را در ماه جمع بزنید متوجه خواهید شد که بخش اعظمی از درآمد شما فقط این مورد میشود.

با تهیه مواد غذایی و صرف غذا در خانه میتوانید پول بسیار خوبی ماهیانه ذخیره کنید.

با خرید مواد غذایی سالم ( ماهی ، مرغ ، سبزیجات ، برنج قهوه ای و … ) و طبخ آن در منزل با یک حساب ساده و سرانگشتی میبینید که چقدر هزینه اضافه در رستوران بابت همین غذاها پرداخت میکردید ( در ضمن مقدار خیلی کمتر )

ضمن اینکه فروشگاه های بزرگ هر چند روز یکبار بعضی مواد غذایی را با تخفیف عرضه میکنند.

بیشتر بخوانید: مدیریت پول – قسمت اول

صرفه جویی در مصرف انرژی

مردم به راحتی هزینه های مبلغ قبض های انرژی مصرفی خود را هرماه میپذیرند و پرداخت میکنند بدون اینکه به فکر کاهش این هزینه ها باشند

خاموش کردن لامپ های اضافه ، استفاده از لامپ ها و لوازم برقی کم مصرف و استفاده کمتر از وسایل سرمایشی و گرمایشی یا در صورت امکان استفاده از پنل های خورشیدی میتونه ماهیانه پول خوبی برای پس انداز بیشتر در اختیار شما قرار دهد.

ترک اعتیادهای مخرب

ترک عادت های بد مثل خوردن نوشابه و فسد فود ، کشیدن سیگار و …

که بصورت روزانه هم جیب ما را خالی میکنند و هم سلامت ما را به خطر میاندازند .  با اینکار هم سلامت بیشتری خواهیم داشت هم پول خود را هدر نخواهیم داد.

 

درباره مدیریت پول بیشتر بخوانید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست