انگیزشیمقالهوبلاگ

چگونه می توان در هر زمینه ای بهترین شد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

این که انسان ها در هر زمینه و کاری بهترین نیستند، امری بدیهی است. حتی ممکن است کسی در کاری چندان خوب هم نباشد. نکته اساسی و قابل توجه این است که به خود تلقین نکنیم که خوب نیستیم و از پس انجام دادن کارها بر نمی آییم. به مفهوم واقعی کلمه، ذهن انسان ها همانند پلاستیک است و می تواند در طول زمان تغییر کند! بنابراین می توان آن را از طریق نیروی محرک اراده تغییر داد.

سعی کنید بر روی محدودیت ها تمرکز نکنید؛ زیرا آن ها شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارند. از حرکت رو به جلو نترسید و ایمان داشته باشید که خوشبختی یک انتخاب است.

 

من معتقد نیستم که هر مهارتی را که می خواستم یاد بگیرم، آن را به صورت کامل یاد گرفتم. اما معتقدم می توانم در هر زمینه ای پیشرفت کنم و بهتر باشم. من احساس می کنم که استعدادها و هوشم خوب است و توانستم چیزهایی را که به آن علاقه داشتم پیدا کنم.

وقتی متوجه شدم که من در مورد چیزهایی که واقعا می خواستم خوب باشم بد بودم، برای من خیلی جالب بود. به جای دلسوزی و دردناکی برای خودم و پذیرفتن ابن که من به خودم می گویم: «من در این مورد خوب نیستم» یا «من هرگز در این مورد خوب نخواهم بود» شروع به تلاش بیشتری کردم و با خود گفتم که «می توانم بدون محدودیت کاری را که دوست دارم انجام دهم» و شروع کردم.

 تلاش برای موفقیت

وقتی که من متوجه شدم که می توانم هر چیزی را خوب به دست آورم، هرچه جلوتر رفتم، تغییر و تحول های واقعی در افکار من رخ داد. من از نا امیدی دور شدم و راه را برای تجسم آن چه که در ذهن من اتفاق می افتد هموار و آسان کردم. می دانستم آن چه را که می خواهم و دوست دارم را می توانم دوباره به دست آورم.

به مفهوم واقعی، ذهن من (همه افراد) همانند پلاستیک است و می تواند در طول زمان تغییر کند! من می توانستم آن را از طریق نیروی محرک اراده تغییر دهم و سپس آن را به عنوان یک مسئله اعتقادی تبدیل کنم که می توانستم آن کار را انجام دهم. سپس موفقیت خود در انجام دادن کارهایی که تصمیم به انجامشان گرفته بودم را ببینم. این تحقق کارها و خواسته هایم تنها به قدرت خواستن من بستگی داشت.

من مایل بودم سخت تر از هر کس دیگری کار کنم. من می دانستم که اگر بعد از این که تمام تلاشم را کردم، با چیزی که مواجه خواهم شد، موفقیت در انجام کاری است که آن را شروع کرده بودم.

 بر روی محدودیت ها تمرکز نکنید

چرا مهم است باور کنید که شما می توانید هر چیزی که ذهن شما برایش هیچ محدودیتی قائل نمی شود را انجام دهید؟ (به عبارت کلیدی «بدون محدودیت» توجه کنید). مهم است؛ زیرا اگر من به روی پشت بام بروم و سعی کنم از آنجا پرواز کنم، در واقع قصد دارم به زمین بخورم و بمیرم. من می دانم که برای بعضی کارها محدودیت وجود دارد؛ اما باور و تمرکز بر روی محدودیت ها، معنی ندارد؛ زیرا آن ها من را از رسیدن به اهدافم باز می دارند.

باور کنید که شما موفق خواهید شد. چیزهایی را که شما را در راه رسیدن به اهدافتان کمک می کند انجام دهید. اگر چیزهایی را که در مورد خود و جهان موفقتان است و شما را به سوی اهداف تان هدایت می کنند، انجام دهید، به طور قابل توجهی، به صورت مداوم پیشرفت خواهید کرد. واقعیت این است که مردم خود را به هیچ یک از معیارهای خود نمی رسانند. آن ها در واقع به خود اجازه می دهند چیزهایی که در خودشان مخالف آن هستند باور داشته باشند. آیا می دانستید که دقیقه ای که به خودت می گویی: «من نمی توانم در این مورد خوب باشم» شما به دام افتاده اید؟ این خیلی دیوانه کننده است. هرگز نباید اجازه این اتفاق بیفتد. خود را باور داشته باشید.

عباراتی مانند:

  • «من احمقم.»
  • «من پایین تر بقیه هستم.»
  • «من از آنها هوشمندتر  نیستم.»

همه این ها، حتی اگر درست باشند، شما را از پیشرفت باز می دارند. اعمال و زندگی شما نتیجه چیزهایی است که به خود اجازه می دهید باور کنید. زندگی نتیجه داستانی است که خودتان در مورد خودتان می گویید. اگر به خودتان یک داستان قدرتمند بگویید، اگر به چیزهایی که به خودتان می گوید، اعتقاد داشته باشید، حتی اگر آنها دروغ باشند، شما را برای موفقیت آماده می کنند. آن ها اعتماد به نفس را در درون شما ایجاد می کنند که باعث می شود به جلو رفته و پیشرفت کنید. شما مایل به انجام کارهای دیگری هستید که مردم نمی توانند آن را امتحان کنند.

 از حرکت رو به جلو نترسید

شما برای موفقیت باید از 100 درصد موقعیت ها استفاده کنید. اگر شما به افرادی، مانند مایکل جردن که موفقیت شگفت انگیزی داشته اند نگاه کنید، متوجه می شوید که او فرصت ها را ازدست نداد. او کارهایش را به خوبی انجام داد و در نتیجه به موفقیت دست یافت.

خود را در چارچوب ذهنی که در آن نمی ترسید قرار دهید. این کار به شما این امکان را می دهد تا از مردمی که بهتر یا دقیق تر از شما هستند پیشی بگیرید. باور کنید که می توانید هر چیز خوبی را به دست آورید. اعتقاد بر این است که از دست دادن امروز به معنی از دست دادن فردا نیست. این ساختار ذهنی برای موفقیت شما بسیار حیاتی است.

اغلب مردم با باور های غلط،مانع پیشرفت خود می شوند و آن ها حتی ممکن است سعی کنند شما را با اعتقادات محدود خود به پایین بکشند. اما شما موفق خواهید شد و تعریف خود را از یک زندگی شاد و موفق به دست خواهید آورد، زیرا به چیزهایی اعتقاد دارید که به سوی آن ها حرکت می کنید.

اما به یاد داشته باشید، خوشبختی یک انتخاب است؛ بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که به چه چیزی ایمان آورده و اعتقاد داشته باشید. تصمیم به انجام کاری و اعتقاد داشتن با آن شما را به سمت اهداف تان سوق می دهد. کارهایی که شما را از هدفتان دور می کند. انجام ندهید و باور نکنید..به یاد داشته باشید، پیگیری واقعی باعث شادی و کسب موفقیت های پایدار خواهد بود.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

 

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست