پادکست موفقیتوبلاگ

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم دوم شانس خودت رو بساز

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

برخلاف عقیده رایج چیزی به نام شانس وجود دارد. چرا برخی از افراد که در زندگی به موفقیت دست پیدا نمی کنند، برای تبرئه ناتوانی خود، دیگران را خوش شانس و خود را بدشانس می دانند؟ این در حالی است که ما چیزی به نام شانس و اقبال نداریم که به یکباره وارد زندگی شود.

آنچه که در اصطلاح عامیانه شانس نامیده می شود، همان فرصت هایی است که در اثر تلاش و کوشش زیاد در پیش روی ما قرار می گیرد. بین میزان شانس و میزان تلاش افراد رابطه تنگاتنگی وجود دارد. هر چه برای زندگی و برای بدست آوردن هدف ها تلاش بیشتری کنید، شانس بیشتری هم در مقابل شما قرار می گیرد. در واقع این شما هستید که شانس رو می سازید. پس شانش رو خودت بساز.

چطور شانس را خودمان بسازیم؟

این سوالی که برای بسیاری پیش آمده و از خود پرسیده اند شانس و اقبال چطور ساخته می شود؟ شانس همان فرصت است که برای عده ای راحت تر بدست می آید و برای عده ای هم سخت تر ایجاد می شود. اما اینکه بگوییم برخی اصلا شانس ندارند و یا برخی ذاتا خوش شانس هستند، ممکن نیست.

البته از مبحث کاغذبازی های اداری، سیستم نادرست اداری، فساد بوروکراسی و … که در همه جای دنیا هم وجود دارد، بگذریم، فرصت ها به طور نسبی برای همه وجود دارد. اما برخی از افراد قادرند از محدودیت ها و سختی ها هم شانس و فرصت برای خود بسازند. برخی هم سر جای خود می نشینند و به جای تلاش و از بین بردن محدودیت ها، مدام غرولند می کنند.

برای مشاهده چیزی که بعدها به فرصت تبدیل می شود، تنها باید به دنبال یک راه برای خلاصی از دست شرایط فعلی باشید. دو فرد را با هم مقایسه کنید که یکی در یک شهرستان کوچک با درآمد ماهیانه ناچیز زندگی می کند. فرد دوم در شمال شهر تهران و با درآمد مکفی زندگی می کند. طبیعتا تغییر مسیر زندگی برای نفر اول سخت تر از نفر دوم خواهد بود. اما همین مثال را توجه کنید که افراد زیادی هستند که در شهر کوچیک و با درآمدهای ناچیز به موقعیت و شرایط ایده آل رسیده اند. افرادی هم هستند که در بهترین نقاط تهران یا شهرهای بزرگ متولد و بزرگ شده اند، اما نهایتا به فرد ایده آلی تبدیل نشده اند.

چطور شانس را خودمان بسازیم؟

شانس و اقبال و ویژگی های غیرقابل تغییر

برخی از مواردی که نتیجه تولد، وراثت و به طور کلی ویژگی های انتسابی است، شانس نامیده می شود که ما هیچ دخالتی در آن نداریم. هیچ انسانی تعیین نمی کند که در چه خانواده ای و یا در چه کشوری بدنیا بیاید. پس این موضوع را اگر شانس بدانیم برای همه افراد یکسان است و حتی برخی از افرادی که ما آرزوی موقعیت آنها را داریم، از موقعیت خود راضی نیستند و آرزوی جای کس دیگری را دارند.

پس نمی توان گفت شانس و اقبال برای دیگران فراهم است و برای ما وجود ندارد. باید به شرایط فعلی، راه های گذر و عبور فکر کنیم و آنچه که می تواند ما را از شرایط فعلی عبور دهد. در این پادکست موفقیت به طور مفصل در رابطه با این موضوع بحث شده است.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست