فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم پنجم توانایی هاتو بشناس

اشتراک گذاری این مطالب در:

توانایی هاتو بشناس

توانایی هاتو بشناس تا بتونی ازشون به نحو احسن استفاده کنی. اگر قرار باشه خودت رو دست کم بگیری هیچوقت به چیزایی که می خوای نمیرسی. برای شناخت تواناهات راهکارهای زیر می تونه بهت کمک کنه:

به ندای درونی تون گوش بدین

یکی از راهکارهای مهم برای شناخت توانایی اول گوش دادن به ندای درونی و صدای قلبتون هست. چون هیچوقت بهتون دروغ نمی گه و علایق واقعیتون رو فریاد میزنه. وقتی هم کاری رو با علاقه شروع کنید حتی اگر در اون کار استعداد نداشته باشید، با تکرار و تمرین در اون خبره و ماهر میشید.

کارهایی که باعث فراموشی ناراحتی میشن

برای شناخت توانایی هاتون به سراغ کارهایی برید که وقتی در حال انجامش هستید خنده روی لبتون میاد و همه مشکلات از یادتون میره. کارهایی که با حس شادی همراه هستند، خستگی نمیارن و شما از انجامشون دلزده نمی شید.

ناامید نشید

زندگی پر از فراز و نشیب هست و افراد امیدوار دقیقا زمان سختی مشخص میشن. اگر از اون دسته افرادی هستید که وقتی خوشحالید و همه چی بر وفق مرادتون، امید دارید، اصلا خودتون یه فرد امیدوار توصیف نکنید. امیدوار واقعی کسی هست که تو اوج سختی ها و مشکلات بازهم امید داره که یه روزی به مراد دلش میرسه و اوضاع درست میشه. هیچ سختی پایدار نیست. درست مثل خوشی ها که همیشگی نیستند، بحران ها و مشکلات هم می گذرن. پس اگر الان تو شرایط خیلی سختی قرار دارید، شک نکنید از اینم رد میشید. پس بهتره امید داشته باشید که به خوبی ازش رد بشید.

به خودتون تکیه کنید

منتظر نباشید دیگران از راه برسن و براتون تصمیم بگیرن و بهتون بگن توانایی واقعی شما کجاست. باید اینقد مستقل باشید که اختیار زندگیتون رو دست کسی ندین. با دیگران مشورت کنید اما حق اصلی انتخاب و تصمیم گیری بر عهده شماست. پس همونطور که پادشاه زندگی خودتون هستید، موظفید خودتون برای بدست آوردن خواسته ها و نیازها تلاش کنید. منتظر کمک دیگران نباشید.

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم پنجم توانایی هاتو بشناس

از گوشه نشینی و عزلت دوری کنید

وارد اجتماع بشید و با آدم های موفق معاشرت کنید. ارتباط با دیگران باعث شناخت بهتر روی خودتون میشه. وقتی فرد موفقی رو ببینید بدون شک ارتباط با همون فرد باعث تاثیرات مثبت روی شما میشه و شما رو برای پذیرش مسئولیت های جدید کمک می کنه.

اطلاعاتتان را افزایش دهید

وقتی کسی اطلاعاتش محدود باشد، بدون شک در شناخت خودش و توانایی هایش دچار تردید و شبهه می شود. وقتی شما اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی و طراحی سایت ندارید، چطور می توانید در این زمینه به توانایی و استعداد خودتان در یادگیری و خلاقیت پی ببرید؟ وقتی می توانید در زمینه ای خاص به توانایی هایتان آگاه شوید که اطلاعات گسترده باشد.

به لحظات پرافتخار زندگی تان فکر کنید

هر کسی ممکن است در زندگی اش افتخارات و دستاوردهایی داشته باشد. مثلا یکی در دوره مدرسه در نوشتن انشاء نبوغی سرشار داشته است. مسلم است که این فرد توانایی شگرفی در تبدیل شدن به یک نویسنده خوب را دارد.

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ این ویدئو پنجمین قدم از سلسله کلیپ های انگیزشی آموزشی درباره موفقیت و برنده شدن در زندگی است. در این گام در مورد شناخت توانایی ها صحبت می کنیم.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست